Tein moottoriongelmista aikaisemmin säikeen joka onneksi selvisi (vikana rikkoontunut puola). Vaihdoin kaikki 4 puolaa kerralla koska en tiennyt niiden ikää/vointia. Heti vaihdon jälkeen auto kävi jälleen hyvin ja kulutuskin putosi noin 1l/100km. Nykyinen kulutus 6.7-6.8l/100km ilman että liikenteessä tarvisee olla tukoksena tai karstoittaa moottoria. Autona tosiaan on profiilin kulkine.
Nyt olen kuitenkin huomaavinani että äkäisin tehopiikki puuttuu kiihdyttäessä vaikka auto sysääkin ihan mukavasti. Autossa on revon softa. Mitään vikakoodeja ei ole. Pitäisikö puolien vaihdon jälkeen tehdä moottorille sopeutus tms? Ahtopaine ja maf pitää logittaa vag-comilla näin alkajaisiksi kun kerkeän. Onko muita asioita joita olisi hyvä tarkastaa?
Saattaa olla että koko homma on vain kuvittelua. Mikäli ei, niin olisi pollet kiva saada takaisin pellin alle.
Nyt olen kuitenkin huomaavinani että äkäisin tehopiikki puuttuu kiihdyttäessä vaikka auto sysääkin ihan mukavasti. Autossa on revon softa. Mitään vikakoodeja ei ole. Pitäisikö puolien vaihdon jälkeen tehdä moottorille sopeutus tms? Ahtopaine ja maf pitää logittaa vag-comilla näin alkajaisiksi kun kerkeän. Onko muita asioita joita olisi hyvä tarkastaa?
Saattaa olla että koko homma on vain kuvittelua. Mikäli ei, niin olisi pollet kiva saada takaisin pellin alle.
Comment