Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AAN hiipivä laiskuus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Aivan. Pitää yrittää tiedustella onko innokkaita kokeilijoita.

    95 en ole lainkaan ajanut, nyt tankissa shell v-power joten ei ainakaan siitä jää kiinni.
    Taidan viellä tänään työntää pääni pellin alle. Infoan tulokset

    Comment


    • #32
      Miten mulle on jäänyt kuva, että 98 olis v-poweria parempaa.
      Se saattaa kyllä olla jotain netistä lukemaani mutuilua mutta oliko jossain oikein todettukin tuon olevan alhaisempaa oktaaniluvultaan kuin 98?

      Comment


        #33
        Oletteko kokeillut sitä kaverin boksia sun autossa? Jos olis vaikka map-anturi rikki siitä sun boksista.

        Comment


        • #34
          Jostain Shellin sivulta löytyi v-powerin oktaaniluvuksi 99,7.
          Perstuntumalla en ole koskaan mitään eroa huomannut 98 ja v-poverin välillä. Viisaammat kertoo, että pitäisi ajaa jatkuvasti ennenkuin eron huomaa. No, ajaa ken ajaa. Itse vain jos tankki kuiva ja muille asemille liikaa matkaa.

          Minulla oli lainassa erään foorumilaisen vakio boksi, jolla kaikki nykimiset, puutumiset ja muut asiaan kuulumattomat poistuivat. Tuntui että auto olisi mennyt "liukkaammin" kuin omalla.

          Jos kerran ajotietokone kertoo ahtojen määrän ja paineet pysyvät siinä mihin ne tuolla lastulla ohjataan niin eipä taida mappikaan olla viallinen, mikäli sen toiminnan ymmärrän oikein.
          Vanne kiristää päätä ja pakosarja poltti sormia kun fiksuna ei malttanut odottaa jäähtymistä. Pitää lykätä viikonloppuun tuo putken tukosten tutkiminen, työt ahistaa.

          Comment


            #35
            Ei niistä Virossa liikkeellä olevistä "tuntemattomista" lastuista voi koskaan tarkkaan tietää, mitää ne pitää sisällä - kun se on vielä muka asennettukin siellä...

            Comment


            • #36
              Uusi boksi vanhat kujeet.
              Olisi taas pitänyt uskoa viisaampia. Kulkupuoli pysyi samana eri boksilla ja lastulla, niistää. Surun murtamana ja täynnä vihaa on minun nieltävä tappioni kunnes toisin mainitaan.

              Otetaan vastaan ehdotuksia seuraavaan toimenpiteeseen?

              Comment


              • #37
                Alkuperäinen kirjoittaja muki Näytä viesti
                Hmm... Auto jolla kokeiltu on vakio ja kaikinpuolin kunnossa oleva samanikäinen urs6. Oireet olivat täysin samanlaiset kuin omassa autossa, olin itse viellä ratin takana toteamassa että kaikki ei ole kohdallaan.

                Viikonoppuna käytiin samaisen kaverin kanssa ajamassa vetoja. Nelonen silmässä, sata lasissa talla pohjaan. Omani kiisi noin kilometrin matkalla ehkä 15 metriä edelle. Itsellä paineet talla pohjassa se 1.4 bar ja kaverin kulkine täysin vakio.
                Jos boksin vaihtaa toiseen autoon ja se kulkee samoin kuin oma niin ei mielestäni putken tukkoisuus tai b-pumppu voi olla vikana. Eihän sitä tiedä ennenkuin selvittää.
                Anteeksi nyt, en pysty teknisiä neuvoja juuri antamaan, mutta tuo yllä kirjoitettu pisti ihmettelemään. Tai sitten en ymmärtänyt lukemaani (tämä vaihtoehto jopa todennäköinen).

                Jos sinun autosi kulkee tasatahtia toisen varmasti kunnossa olevan auton kanssa, niin miksi siinä olisi joku vika? Kummassa autossa se "viallinen" boksi oli tuossa suljetulla alueella suoritetussa koeajossa? Vai tehtiinkö molemmat vedot ko. boksilla mutta eri autolla, miten tuolloin todennettiin tuo 15 m ero? Totesiko kaverisi myös oman autonsa ratin takana, että kaikki ei ole kunnossa sinun boksillasi ajaessa?

                Ettet vain olisi tottunut tehoihin... ;-) Itse aikanaan kun kartingia harrastin, niin syksyllä tuntui, ettei auto mene mihinkään ja keväällä sama rassi meinasi karata käsistä. Eihän tuollainen 2.2 t edes miedolla teholastulla (luvattu 275 hp) ole varsinaisesti mikään tykki, ainakaan mitä itse olen päässyt kokeilemaan. Persdynolla ei tuntunut juuri kummemmalta kuin nyt käyttökulkineena oleva 170 hp 2,5 vapari etuveto. Tai sitten siinäkin oli sama vika...

                Comment


                • #38
                  Selvennystä.
                  Omassa autossa oli paikalla virilastu ja kaverin auto oli vakio, silti mentiin tasoissa.
                  Eiköhän tuo 50hv ja 70nm pitäisi muuttaa jo kulkua aika selvästi.

                  Minun boksia kokeiltiin myös kaverin autossa jossa kulku ei muuttunut omaan autooni verrattuna juuri lainkaan. (lievää nykimistä ja hetkittäistä uupumista)

                  Comment


                    #39
                    Eiköhän tuo 50hv ja 70nm pitäisi muuttaa jo kulkua aika selvästi.
                    Kyllä se muuttaa ja tuntuu myös kulussa. Lastutettu 20vt on ihan eri luonteinen, kuin vakio.

                    Comment


                    • #40
                      Noniin.
                      Tänään taas vietetty auton alla aikaa. Irrotin pakoputken downpipen jälkeen ja menin häiriköimään naapureita, ei vaikuttanut kulkuun. Tein jälleen painetestin, muttei mistään suhissut. Tulpat olivat normaalin väriset. Kiersin moottoria tuntikausia ympäriinsä enkä löytänyt mitään poikkeavaa.

                      Seuraavaksi kaivan b-pumpun esille.
                      Miten tuo oireilu alkaa b-pumpun ollessa loppusuoralla?

                      Comment


                        #41
                        Loivana tehottomuutena, täydellä kiihdytyksellä aaltoilee ym. Ja sit se vaan joku kerta jää ruutuun ;)

                        Comment


                          #42
                          Kokeileppä kaverin autosta kaasuläpänasentoanturia. Mulla ahto miten sattu ku tuo oli menossa kaput.

                          Comment


                            #43
                            Aika vähän noita tps-antureita vaihdetaan. Mutta omaan meinasin vaihtaa myös. Kuluva osahan se sekin on. Ennakointia...kai.

                            Comment

                            Working...
                            X