Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 audin air mass flow arvot & vakio ahdot?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 audin air mass flow arvot & vakio ahdot?

    Kyseessä -99 ässä.

    Ensin vaihdoin pakokaasun lämpöanturin(2) kun antoi sille vikakoodia ja sitten samalla vaihdoin myös toisenkin kun ostin molemmat anturit. Antoi myös toisen vikakoodin: "Mass Air flow(signal too low)" ja kun kokeilin toisella mittarilla niin siltikkin antaa tuota samaa vikakoodia. Tehot tuntuis kuitenkin olevan hyvät nyt kun vaihdoin tuon pakolämpö anturin uuteen.

    VAG-COM:lla katsottiin vähän tietoja ajossa niin Air mass flow arvot ei nouse kuin 0,5g/s -1,1g/s max. vedätyksellä. Silti auto tuntuis toimivan ihan hyvin vaikka näyttääkin tuolle ilmamassa vikakoodia. Ahtoja näytti Vag-Comilla kunnon vedolla n.1,2bar ja auto pitäisi olla lastutettu ed. omistajan toimesta(sitä en tiedä varmuudella että onko??).

    Mitkä on vakio ässän ahdot? Väännöt näytti vag-com ohjelmalla kun hiukan painautti kaasua n. 450Nm pintaan. Mitä arvoja ehjän ilmamassa mittarin kuuluisi näyttää? Ja millä tavalla sen pitäisi vaikuttaa toimintaan/ tehoihin jos se on rikkinäinen, Kun tuntui että vaikka otti pois liittimenkin siitä ilmamassa mittarilta niin auto toimi samalla tavalla.
    Viimeksi muokannut jasso; 25.8.2009, 22:33. Perustelu: Rivitin vähän luettavammaksi. Auttaa vastausten saannissa.

    #2
    vaikka otti pois liittimenkin siitä ilmamassa mittarilta niin auto toimi samalla tavalla.
    Kun se antaa siitä vikakoodia, se menee varaohjelmalle, jolloin on ihan sama, että onko liitin kiinni vai ei. Anturin arvot korvataan ohjelmassa oletusarvoilla ja auto toimii "ajettavasti"

    Varmasti toimii paremmin, kun saat siihen toimivan ilmamassamittarin.

    Comment


      #3
      Ehjällä vakio ässällä ilmamassan arvot on jotain 220 g/s, lastutettuna (riippuu vähän lastusta ym) ~260 g/s. Kyllä tuossa lastu on koska ahtaa tuon verran. Vakioahdot on 0.7 barin luokkaa.

      Onhan MAFfin liittimen johdot kunnossa? Tuo kuulostaa erikoiselta että antaa noin pientä signaalia, mutta toimii yhtä hyvin maffin kanssa tai ilman sitä. Yksi häiriö jonka viallinen maffi voi tehdä on raskas tyhjäkäynti, ja silloin voi tulla lambdoista vikakoodia.

      Comment


      • #4
        Liitin mikä tulee ilmamassa mittarille niin hiukan siitä oli muivin palasia lähtenyt niiden pinnien ympäriltä. Mutta kun kunnolla painoi sen kiini mittariin niin kyllä se siihen tarttui sillai kiini että ei lähtenyt irti ilman sitä muovilipsuttimen painamista.

        Tuota mittarille tulevaa liitintä(kö) voi ostaa varaosanakin??

        Ja Amalille sen verran että jos tuo auto toimii noin hienosti vara järjestelmällä niin huh huh... Mikähän ässän kiihtyvyys on sitten täysin kunnossa olevana jos se nyt varajärjestelmällä kiihtyy sinne 5.sek tienoille :D
        Tyhjäkäynnillä saattaa hieman olla jotain ei asiaan kuuluvaa. Käy kyllä ihan nätisti mut saattaa välillä ihan tosi nopeasti pätkästä käyntiä mut ajossa en kyl nyt huomannut että olisi pätkinyt virtaa eikä myöskään kunnolla kiihdyttäessä.
        Pitäiskö auton tehoissa huomata puutumista jos on tuo ks. oleva mittari rikki? Vai oliskohan se sittenkin liittimessä tuo vika kun tulee vikakoodissa(signal too low)

        Comment


          #5
          Kun vikakoodi/vika on päällä, niin ahtojen pitäis olla rajotettu. Outoa, jos ei niin sulla tee. Mutta tosiaa yllättävän hyvin toimii ilman anturiakin.

          Comment

          Working...
          X