Selailin search:lla, mutta en saanut oikein selvyyttä. Pitäis vaihtaa öljyt, mutta mitähän öljyä laatikkoon voisi laittaa? Laatikon malli on ilmeisesti CJU, voiko olla? Oiskohan kenelläkään tietoa vastaavasta vaihteistosta?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Automaattivaihteiston öljyt
Collapse
X
-
jari23Avainsanat: Ei mitään
-
Helpoin tapa on marssia merkkiliikkeeseen ja kysyä/ostaa öljyt tai vaihdattaa siellä. Maksaa n 300 ?? Onko mittatikkua? Minulla ei. Sinulle taitaa mennä se keltainen litku, kuten minullekin ( Casrol joku?) Suodatin on myös vaihdettava. Muista tarkistuttaa/vaihdattaa myös peräöljy! ( eri öljy). Jos osaat saksaa on tietoa mm www. castrol.de. Kotimaisella www. castrol.fi voi myös löytyä tietoa. Laitatko vm profiiliisi.
-
jari23
Ostin jo suodattimen ja tiivisteen, suodatin maksoi 25?, merkkiliikkeessä olisi maksanut 140?! Kysyin merkkiliikkeestä öljyn tyyppiä, mutta ei kerrottu. Saman öljyn saisi muualta paljon halvemmalla, kun tietäisi mitä sen pitää olla.
Comment
-
Joona
Comment
-
jari23
Voisin ostaa sitä öljyä, jos se kerta käy sinne. Voikohan sinne perään laittaa normaalia peräöljyä? Meinasin vaihtaa ne samalla.
Comment
-
Vai öljyä täällä kaupataan ;) Mikä on edullisesti?
Minullakin on ollut harkinnassa öljynvaihto laatikkoon. Tuntuu vaan usein aiheuttaneen enemmän ongelmia kun on vaihdettu öljyt. Miksiköhän näin? Vai onko käynyt niin että on laitettu eri öljyä kuin mitä laatikossa on alunperin ollut?
Comment
-
samppa73
Sama täällä kyllähän öljyt pitäisi minunkin saada tuonne vaihdettua, onkos kellään hyvää paikkaa täällä Jyväskylän lähistöllä jossa vaihdot onnistuvat ja laatikko toimiikin sen jälkeen?
Comment
-
Joona
Ei minun varmaan sen halvemmalla sitä öljyä kannata myydä mitä itekin maksoin, kun se tulee kuitenkin ajan kanssa käytettyä. Meinasin vaan että kun sitä on 20 litraa ja jos haluatte pienemmän määrän, niin saatte siihen samaan hintaan minkä minäkin maksoin, eli 191?/20litraa, noin 9,5? litra. En ole vaihtanut itelle kun kerran, ja vaihdatan vielä pari kertaa kun ehdin. Öljy oli sen näköistä että tuskin sitä on ikinä vaihdettu. Ihmettelin outoa kitinää kun kovalla pakkasella käynnisti auton ja alkoi peruuttaa autoa pihasta pois, paitsi jos lämmitin öljyjä pitämällä autoa tyhjäkäynnillä, ei kitissyt. Ongelmaa oli senkin jälkeen kun vaihdoin öljyt mutta kai se johtui siitä kun ne ei kerralla kaikki vaihdu.
Laatikossa oli punaista öljyä mutta laitoin tätä esson keltaista kun kerran olin ehtinyt ostamaan sitä, muuten olisin laittanut dextron 3:sta. En ole varma, mutta ehkä automaatti vaihtoi hiukan terävämmin vaihdon jälkeen. Öljymäärää en ole ehtinyt tarkistuttaa kun en voi sitä itse tehdä tikun puuttumisen vuoksi.
Vaihdatin öljyt Osaset korjaamossa siinä Äänekosken ja Suolahden rajan pinnassa, oli ennenkin vaihtanut öljyjä, eikä tuo niin vaikea toimenpide ole, muistaakseni otti 50 euroa vaihdosta.
Comment
-
samppa73
Jep
Mites tuo suodattimen vaihto? Autotarvikkeella 600? suodattimen vaihdon kanssa.
Kuulemma niin paljon työtä kun joutuu avaamaan öljypohjan ja ottaan pakoputket irti....
Comment
-
Joona
Se voi olla sinun autossa hankalampi. Ei minun autosta tarvinnut ottaa muuta kun neljällä pultilla oleva öljypohja pois ja suodatin oli siinä ihan näkyvissä joka oli tosi helppo vaihtaa. Motonetistä sain suodattimen muistaakseni vajaalla 30 eurolla mutta tiivisteen jouduin ostamaan alkuperäisenä, joka taisi maksaa 50 euroa.
Comment
-
-
samppa73
-
Koitetaan sitä hakua hakusanalla "dexron". Löytynee tarpeeksi vastauksia.
ZF:n laatikkojen öljyt täällä http://www.zf-group.com/pdf/OilReferenceGuide.pdf
Comment
-
Itselläni on myös tuo CJU vaihteisto. Printautin Stockmannilla CAR datan paperille. TÄmä sanoo, että
Transmission code CJU
finaldrive ident 5A
Tarkottaakohan tuo 5-vaihteista lootaa? Onko olemassa muitakin kuin 5-vaihteisia automaatteja tämän ikäluokan audeissa?
Huolto-ohjelmassa sanotaan, että 60 000 km välein automaattivaihteiston ATF-öljyn vaihto. Omassa se on tehty 60, 120 ja 180 tkm kohdalla. Muusta ei ole varmuutta. Nyt mittarissa 268tkm, olis varmaan syytä vaihdattaa öljyt? Mulla on hämärä muistikuva, että joku täällä palstalla on heittänyt, että automaattien öljyjä ei vaihdeta auton eliniän aikana. Toivottavasti kovin moni ei ole ottanut siitä itselleen ohjenuoraa.
Comment
-
No perhealbumi antaa vm95 A4:lle 9kpl eri 5v automaatteja.
CJU, CJV, DCS, DDS, CJQ, CJW, CJY, DRD, DSS.
Mitä eroa noilla on, en osaa sanoa. Jokaselle moottorille varmaan löytyy omansa.
Siis 60tkm välein vaihdetaan suodatin ja öljyt. Kyllä sinne kannattaa ne vaihtaa vaikka laatikko toimisi oikein. Tuohon mennee jo tuo Esson LT????/VAG ATF.
Comment
-
Tosta löytyy jotain http://www.audiclub.fi/audifinns/vie...ht=perhealbumi
Myös searchillä etsii akte:lla niin kertoo jonkun verran. Eiköhän noista selviä.
Sama ohjelma kuin merkkiliikkeillä on käytössä.
Jaa niin, kyllä näytti olevan myös 4v automaatteja ollut saatavana.
Comment
-
"Nyt mittarissa 268tkm, olis varmaan syytä vaihdattaa öljyt? Mulla on hämärä muistikuva, että joku täällä palstalla on heittänyt, että automaattien öljyjä ei vaihdeta auton eliniän aikana. Toivottavasti kovin moni ei ole ottanut siitä itselleen ohjenuoraa"
Kyseessä on manuaaliloota, johon ei mukamas tarvitse vaihtaa= höpö juttu= kannattaa vaihtaa. Vaihda automaatin öljyt suodattimineen ja muista myös peräöljyn vaihto!! ( joka on eri öljy))
Comment
-
Ja Atte tai joku muu, jos tarvitsee sitä Esson ATF LT 71141 -öljyä ZF:n automaattiin, niin passaa kysellä. Voin luopua osasta omakustannehintaan. Tuli tilattua 20litran pönttö sitä litkua.
Comment
-
Kaivoinpa tämän topicin esille, kun pitäisi vaihtaa öljyt lootaan.
Onko tämä Esson ATF LT 71141 oikeaa öljyä tuohon AZG laatikkoon? Alkuperäinenhän on Dexron2, mutta jos tuo Esso on yhteensopivaa, niin voisin Mikalta ostella tuota.
Tällä hetkellä on laatikossa n.30tkm ajetut Shellin donaxit tms. ja kylmänä ei oikein vaihtele nätisti ts. jurnuttaa pienellä vaihteella suht pitkään ja "potkaisee" kun vaihtaa isompaa. Lämmällä laatikolla ja helleaikaan toimii ihan normaalisti, olisiko liian "jäykkää" tuo shellin kama?
Comment
-
Oikeat on Dexronit. Tuo Esson on samaa kun VAG-atf ja se taitaa olla sitä keltasta eli väärää, kun dexronit on punasta.
Mulla toimi vähän tuolla tavalla Shellin öljyillä myös edellinen. Saattoi jopa tuupata risteyksessä ollessa.
Öljyt vaihdettiin toiseen merkkiin ja vaihto tehtiin 3 kertaa jotta vaihtui kunnolla niin rupesi toimimaan paremmin.
Mullakin oli yllätys yllätys punaset öljyt laatikossa, vaikka pitäis olla ilmeisesti nuo keltaiset.
Noh pelottelivat huuhtulla ja 10l öljymäärillä, mutta kuulemma toimii myös punasilla öljyillä.
Comment
-
Normaalit ATF:t eli Dexron I/II/III ja noihin vielä joukko eri kirjaimia on aina punasta.
Tuo Esson LT/VAG ATF on sitten keltasta.
Merkkihuolto taisi laittaa viimeksi Shellin öljyt laatikkoon. Hyvähän se olisi jos olisi samaa mitä ennen on laitettu, mutta mistäs sen tietää? Ei mistään jollei ole merkattu johonkin vihkoon.
Ja jos toimii kerralla, ei tartte tietenkään montaa kertaa vaihtaa. Mulla vain tuli huolia silloin öljynvaihdosta. Suodattimenhan sai sitten muualtakin kuin merkkiliikkeestä halvalla, sen tiesit?
Mitä olen eri huoltojen kanssa jutellut noista öljyistä, eivät laita mielellään mitään Shellin tuotetta mihinkään. Ja yksi niistä oli Shell-huolto. Demonstroi vielä tuon ATF:n kohdalla, että kato nyt miten jäykkää shellin kama on verrattuna esim Fuchs:iin joka on BMW:n ensiasennusmerkki.
Comment
Comment