tietämätön kysyy: saako quattron ajaa normaalille jarru dynamometrille leimakonttorilla vai tykkääkö jakolaatikko pahaa ??? jos ei miten jarrut testataan leimalla??
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Quattro jarrutestiin??
Collapse
X
-
-
Voi olla kyllä, mutta ainakaan minulla ei ole kolmessa edellisessä katsastuksessa ajettu rullille, perusteluna nelivetoisuus jatkuvana.... En ole mankunut pääsyä itsekään :-)
Todettu vaan laikat kiiltäviksi ja sammutettu käsijarrulla......
Tosin yleensä ässien jarrut kai kunnossa, kiitos abs:n ja harrasteauton ylläpidon....
Comment
-
-
Toi perälukon käyttäminen käsijarrutestissä ei olis kyllä tullu heti mieleen. Ainahan noissa jompikumpi takasatula on jumissa...:) Eli esim VDO (keskus)lukon ohjain ohjaamaan lukkomorkulaa siten ettei abs valo syty. Sitten vaan siinä vieressä painaa lukon päälle kun käsijarrua testataan. Noh, ehkä kuitenkin on järjevämpää ostaa se vaihtosatula niin varmasti toimii ;)
Comment
-
Kävin tuossa jokin aikaa sitten katsastamassa oman quattroni, ja kysyin asiasta katsastusmieheltä.
yleensä voi ajaa mut jos YHTÄÄN panee vastaan niin sitten HETI pois(huomaa jos mittarin viisarit alkaa nousemaan).
Mut jos ei pane vastaan niin voi testata, kuitenkin 10sek yhteensä(en muista aikaa ihan 100%:sti).
Sanoi että mersussa nelivedon saa kytkimestä pois ja volvossa sulakkeella.
Uusista Honda maastureista vain takapään voi testata.
Ja VW transporter peruuttamalla dynoon voi testata.
Näin sanoin katsastusmies.
Omani ajoi dynoon: Ei pannut Aatu vastaan ja jarrut oli OK!
Comment
-
jos torsenilla oleva nelikko "panee hanttiin" jarrussa, niin silloin on jotain hajalla.
Siksihän se koko tasauspyörästö siellä on, että mahdollistetaan pyörintänopeuserot akseleiden välillä. Muutenhan koko mötikkä olisi turha. Ja tuo aikaraja esim. 10 sek. on just sieltä subaruiden keskilukoista tempaistu, kun sehän kuluu ja lämpenee, kun on malliltaan ihan kitkalukko.
Subaruissa jarrudynossa voi esiintyäkkin tuota "hanttiin laittoa".
Comment
Comment