Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 1.8t: moottori ei käy

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 1.8t: moottori ei käy

    Oli pakko aloittaa uusi vaikka oon nyt 3 päivää jo etsinyt haulla kaikkia vaihtoehtoja.

    Eli auto ei käy kunnolla, mustaa tulee putkesta ja välillä sammuu tai kaikki kipinät häviää kerralla. Muuten käy röpöttäen melkeen kuin 3:lla mutta puolia irroittamalla ei ainakaan pysty löytämään pimeetä pyttyä kun kaikista tulee kipinää. Tulpat vaihdettu, kaikki puolat antaa kipinää, sytytyksenvahvistin n.1v vanha (motonet).

    Vikakoodi:


    Chassis Type: 8D - Audi A4 B5
    Scan: 01,02,03,08,15,17,25,35,45,55,56

    Address 01 -------------------------------------------------------
    Controller: 8D0 907 558 E
    Component: 1.8L R4/5VT MOTR HS D02
    Coding: 04201
    Shop #: WSC 06325
    1 Fault Found:
    16487 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too High
    P0103 - 35-10 - - - Intermittent
    Readiness: N/A

    Onko ton vikakoodin ansiosta varmasti maf vaihtokunnossa?

    Autolla kun ajaa esim kaasu pohjassa moottoritiellä niin välillä vetää normaalisti ja sitten katkeaa kun seinään koko meno.

    #2
    Kokeilepas ensin käyttää moottoria MAFfin johto irti. Arvelisin että se on finaalissa.

    Comment


    • #3
      MAF johto irrotettuna käy paremmin (kiertää max 4000rpm), ei pätki eikä tyhjäkäynnissäkään ole vikaa. Maf laittaa kiinni niin auto käy huonosti, pätkii ja mustaa tulee putkesta. MAF siis sökö? Aiheuttako tollasta totaalista pätkimistä ja sammumista?

      Comment


        #4
        Kyllä aiheuttaa. Vaihtoon vaan.

        Comment


        • #5
          jups. maf vaihtoon. mielellään ehkä joku muu kuin motonetin halvin tms

          Comment


          • #6
            Bosch maf varaosaliikkeessä 175€, voiko pitää paikkansa?

            Välillä täällä ollu myynnissä mm. 290e uusi vastaava.

            Onkohan varaosanumero 0280218032 sopiva?
            Viimeksi muokannut juhop; 24.8.2009, 13:53.

            Comment


              #7
              Kaikissa AEB ei ole sama maffi. Eka versio on arvokkaampi. 98:ssa on muistaakseni jo vähän edullisempi.

              Comment


                #8
                _Suuri_ ahtovuotokin voi tehdä tuota samaa vikaa

                Edit: no tuskinpa se välillä toimisi moitteettomasti, jos koko ajan vuotaisi.

                Comment


                • #9
                  Joo kokemusta on kans niistä isoista ahtovuodoista ja sen tarkistinkin esimmäiseksi.

                  Varaosaliikkeen tarjoama MAF oli 110kw 1.8t moottoriin vuosimalliin 1998-2001. Että kaippa toi nyt on sitten oikea.

                  Comment


                  • #10
                    Eipä siinä mitään ongelmaa pitäisi olla, kun varmistat vain, että osan voi tarvittaessa palauttaa.

                    Comment


                    • #11
                      Varaosaliikkeestä saakin sen vaihto-osana 105e, huomenna pääsee koittamaan.

                      Comment


                        #12
                        Boschin luetteloita pääsee helposti selailemaan ja vieläpä kotimaisella kiellellä: http://www.bosch-automotive.com/ecat-online/

                        Voi koittaa tarkistaa auton ja moottorin tyypin mukaan etukäteen mikä on se oikea MAF.

                        Comment

                        Working...
                        X