moottoritekniikkaa oikeasti tietävät, nyt ois raadille melko tiukka kyssäri :
ei oikein kukaan oo korjaamohenkilökuntaa myöten osannu neuvoa, eli :
-lohko alusil, pinnoitteet ok
-autossa uudet venavarren kumit
-ohivuodot ok
-puristuspaineet ok (zyl 8 suuriruttuisin)
-karstottaa joskus tuon zyl 8 tulpan
-startatessa joskus yskäisee pilven ilmoille
-moottorijarrulla kanssa, siis semmoisella räyhä-moottorijarrun jälkeen, normin ei
-tyhjäkäynnillä ei haise öljy pakokaasuissa eikä paikallaan polkiessa
hauskinta kaikessa, täsmälleen samat oireet on toisessa samanlaisessa moottorissa itäsuomessa, ja vieläpä täsmälleen samassa sylinterissä
ja siihen oli tehty ihan oikea kansiremppa, eikä vaihdettu vaan venavarren kumeja. kyseisessä koneessa oli kannentiiviste kaiketi ihan ok sekä olivat nostaneet männän ylös - renkaat ok eikä jumissa.
netistä on voinut lukea aikaisemminkin ihmisten tämmöisiin ongelmiin törmänneen samassa sylinterissä tämmöisen ABH-konstruktion kanssa, mutta esim AEC:sta ei taas moisesta ole päässyt lukemaan ?
itseni on vaikea uskoa että öljyrenkaissa, ohjureiden kulumisessa tms olisi niin hyvä osumatarkkuus että osuu täsmälleen samaan mukiin monessa eri autossa.
jaa joo, huohottimet (lohkon ja kansien) otin irti ja tulppasin vastaavat pätkät imusarjasta -> koneesta tulevista letkuista ei tuu mitään pihalle erilliseen huohottimeen minkä pykäsin.
http://www.vagcat.com/p/B090/004500.png
kuvan osat 1 & 2 on nyt siis imusarjan päästä jumissa ja lähtö on huitastu purkkiin - minne ei tule mitään höyryä,savukaasua tms.
ei oikein kukaan oo korjaamohenkilökuntaa myöten osannu neuvoa, eli :
-lohko alusil, pinnoitteet ok
-autossa uudet venavarren kumit
-ohivuodot ok
-puristuspaineet ok (zyl 8 suuriruttuisin)
-karstottaa joskus tuon zyl 8 tulpan
-startatessa joskus yskäisee pilven ilmoille
-moottorijarrulla kanssa, siis semmoisella räyhä-moottorijarrun jälkeen, normin ei
-tyhjäkäynnillä ei haise öljy pakokaasuissa eikä paikallaan polkiessa
hauskinta kaikessa, täsmälleen samat oireet on toisessa samanlaisessa moottorissa itäsuomessa, ja vieläpä täsmälleen samassa sylinterissä
ja siihen oli tehty ihan oikea kansiremppa, eikä vaihdettu vaan venavarren kumeja. kyseisessä koneessa oli kannentiiviste kaiketi ihan ok sekä olivat nostaneet männän ylös - renkaat ok eikä jumissa.
netistä on voinut lukea aikaisemminkin ihmisten tämmöisiin ongelmiin törmänneen samassa sylinterissä tämmöisen ABH-konstruktion kanssa, mutta esim AEC:sta ei taas moisesta ole päässyt lukemaan ?
itseni on vaikea uskoa että öljyrenkaissa, ohjureiden kulumisessa tms olisi niin hyvä osumatarkkuus että osuu täsmälleen samaan mukiin monessa eri autossa.
jaa joo, huohottimet (lohkon ja kansien) otin irti ja tulppasin vastaavat pätkät imusarjasta -> koneesta tulevista letkuista ei tuu mitään pihalle erilliseen huohottimeen minkä pykäsin.
http://www.vagcat.com/p/B090/004500.png
kuvan osat 1 & 2 on nyt siis imusarjan päästä jumissa ja lähtö on huitastu purkkiin - minne ei tule mitään höyryä,savukaasua tms.
Comment