Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi a4 - satunnainen kierrosten aaltoilu. Kosteutta?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi a4 - satunnainen kierrosten aaltoilu. Kosteutta?

    Morjensta kaikille.

    Ostin tossa viikonloppuna tommosen käyttis 95vm 1.8 vapari a4:sen.

    Sunnuntai yöllä vesisateessa kuitenkin alkoi auto puutumaan ja nykimään, sekä bensaa vei tuhottomasti. Noh, maanantaina mentiin vikakoodeja lukemaan ja näytti: Lambdasopeutus addit.sop.liian alhainen. Viat nollattiin ja huollossa vedettiin joku ns. kaasuläpän testi tms. Auto toimi normaalisti.

    siitä muutaman tunnin kuluttua pesin auton ja lähdin ajelulle. Noh, sama vika iski.

    Tänään annoin auton olla auringossa ja putsailin ilmamassamittarin sekä painelin hieman liittimiä yms tsiigailua. Auto rupesi muutaman tunnin jälkeen taas toimimaan normaalisti, tosin pari yskäystä ajelu retkellä teki, sekä kierrokset välillä aaltoilevat tyhjäkäynnille päästettäessä.

    Missä vika? Mihin pääsee kosteutta, kun noin helpolla vikaa esiintyy? Vai onko vain joku esim. lambda noin "satunnaisesti rikkinäinen"? :D

    Kiitoksia jo näin etukäteen.

  • #2
    Saattaahan se lambda olla jo aikansa elänyt mutta veikkaisin et sullakin jumittelee siinä ilmaputsarin kotelon päällä oleva evap-venttiili eli pakokaasujen kierrätysventtiili. Samaa on tehny mullakin.

    Comment


    • #3
      Okei, elikkä onko se se musta pieni mötikkä siinä kotelon päällä?

      Comment


      • #4
        Sepä se, maksaa n.90 € tai sit joku oli myös tulpannu siitä imusarjalle menevän letkun pultilla. Kokeile vaikka ensin tulppausta, onko sillä mitään vaikutusta.

        Comment


        • #5
          Okei, kokeilen tätä ensin niin katotaan. Kiitokset!

          Comment


            #6
            jumittelee siinä ilmaputsarin kotelon päällä oleva evap-venttiili eli pakokaasujen kierrätysventtiili
            Kyseinen venttiili ei ole pakokaasujen, vaan polttoainetankin bensiinihöyryjen kierrätysventtiili. Lambda-anturi kannattaa vaihtaa, se kun on 100 000 km:n jälkeen yleensä melko vainaa, jos ei ole vaihdettu.

            Comment


            • #7
              Tohtiiko sen kuitenkin tukkia? Itellä juuri vikana se, että kun auto pari kertaa rykii, niin bensamittari laskee järjettömästi. Mutta kun sammuttaa, niin bensamittari nousee takaisin normaaliin. Sekä välillä heittää bensamittarin nollille.

              Niin, kuinka kyseinen laites kannattaa tulpata ettei mitään vain hajoa?

              Pitääkö tulpata sekä evap:in päästä ja imusarjasta? Vai nyppäänkö liittimen vain irti vai annanko liittimen olla kiinni, että venttiili toimii silloin välillä kun se toimii. vai kuinka?

              Neuvokaas vähän niin ei tuu vauriota.
              Viimeksi muokannut Jukkka--; 19.8.2009, 22:18.

              Comment


              • #8
                Siis bensahöyryjen kierrätyshän se oli. Nyt tulppasin sen itseltäni eli otat venttiilistä kaasuläpälle menevän letkun pois venttiilistä, laitat letkun päähän esim. sopivan pultin ja kiristät klemmarilla. Mulla ei ainakaan oo ilmenny päivän ajolla mitään ongelmia. Ja anna liittimen olla kiinni ni tulee höyryt pihalle millon venttiili on auki, sillä erotuksella ettei ne mene uudelleen kiertoon.

                Comment


                • #9
                  Okei, kiitos avusta! Menempä tulppaamaan omani..

                  Comment

                  Working...
                  X