Morjensta kaikille.
Ostin tossa viikonloppuna tommosen käyttis 95vm 1.8 vapari a4:sen.
Sunnuntai yöllä vesisateessa kuitenkin alkoi auto puutumaan ja nykimään, sekä bensaa vei tuhottomasti. Noh, maanantaina mentiin vikakoodeja lukemaan ja näytti: Lambdasopeutus addit.sop.liian alhainen. Viat nollattiin ja huollossa vedettiin joku ns. kaasuläpän testi tms. Auto toimi normaalisti.
siitä muutaman tunnin kuluttua pesin auton ja lähdin ajelulle. Noh, sama vika iski.
Tänään annoin auton olla auringossa ja putsailin ilmamassamittarin sekä painelin hieman liittimiä yms tsiigailua. Auto rupesi muutaman tunnin jälkeen taas toimimaan normaalisti, tosin pari yskäystä ajelu retkellä teki, sekä kierrokset välillä aaltoilevat tyhjäkäynnille päästettäessä.
Missä vika? Mihin pääsee kosteutta, kun noin helpolla vikaa esiintyy? Vai onko vain joku esim. lambda noin "satunnaisesti rikkinäinen"? :D
Kiitoksia jo näin etukäteen.
Ostin tossa viikonloppuna tommosen käyttis 95vm 1.8 vapari a4:sen.
Sunnuntai yöllä vesisateessa kuitenkin alkoi auto puutumaan ja nykimään, sekä bensaa vei tuhottomasti. Noh, maanantaina mentiin vikakoodeja lukemaan ja näytti: Lambdasopeutus addit.sop.liian alhainen. Viat nollattiin ja huollossa vedettiin joku ns. kaasuläpän testi tms. Auto toimi normaalisti.
siitä muutaman tunnin kuluttua pesin auton ja lähdin ajelulle. Noh, sama vika iski.
Tänään annoin auton olla auringossa ja putsailin ilmamassamittarin sekä painelin hieman liittimiä yms tsiigailua. Auto rupesi muutaman tunnin jälkeen taas toimimaan normaalisti, tosin pari yskäystä ajelu retkellä teki, sekä kierrokset välillä aaltoilevat tyhjäkäynnille päästettäessä.
Missä vika? Mihin pääsee kosteutta, kun noin helpolla vikaa esiintyy? Vai onko vain joku esim. lambda noin "satunnaisesti rikkinäinen"? :D
Kiitoksia jo näin etukäteen.
Comment