Noniin elikkäs ongelmat koskevat tuollaista 1.8-litraisella kattilalla varustettua vm -90 Coupea.
Koneessa on tällä hetkellä pari suurempaa ongelmaa. Eli kylmänä kone ei tahdo käynnistyä juuri millään, startti pyörii ja auto "pörähtää" välillä, muttei starttaa.. Kun tätä jatketaan minuutti pari saattaa auto startata, muttei siedä kaasunpainallusta tippaakaan. Jos kaasua painaa, niin auto sammuu samantien, ei röpöttämällä tai vastaavasti vaan kuin veitsellä leikaten.
Kun kone on saatu lämpimäksi se käynnistyy ihan hyvin. Kulkupuolella sitten taas kone on äärimmäisen laiska.. Kolmosella kaasu pohjaan ja auto hädintuskin lähtee kiihtymään. Viileällä koneella on havaittavissa melkoista pätkimistä.
Kone lähti kylmänä käymään hienosti 1.6:sen määränjakajalla, mutta lämpimällä ongelmat olivat samanlaisia. Koneeseen on vahdettu suurin osa liikkuvista osista alakertaa lukuunottamatta. Kaikki letkut ja konehuoneen puolella olevat johdot ovat uusia, samoin suurin osa bensansyöttöosista. Viime vloppuna vaihdettiin tyhjäkäyntisuutin (tai mikälie, siinä imusarjassa oleva ylimääräinen suutin) ja sitten imusarjan alla oleva osa (johon liittyy kaksi ilmaletkua ja yksi sähköliitin), näiden jälkeen kone lähti ykkösellä käyntiin ja kesti heti kaasunpainallusta. Myös ajoitusta säädettiin ja saatiin kone vetämään paremmin..
Seuraavana päivänä auto käyttäytyi kuin mitään uutta sille ei olisi tehty, eli ongelmat ovat edelleen läsnä.
Ideoita mitä tuossa voi olla? Omat ideat alkavat olla pikkuhiljaa loppu..
Osia on helppo vaihtaa varaosa-autosta, joka on täysin käyntikuntoinen, joten ajatuksia voi heitellä melkoisen vapaasti..
Kiitoksia kaikille vastanneille!
Koneessa on tällä hetkellä pari suurempaa ongelmaa. Eli kylmänä kone ei tahdo käynnistyä juuri millään, startti pyörii ja auto "pörähtää" välillä, muttei starttaa.. Kun tätä jatketaan minuutti pari saattaa auto startata, muttei siedä kaasunpainallusta tippaakaan. Jos kaasua painaa, niin auto sammuu samantien, ei röpöttämällä tai vastaavasti vaan kuin veitsellä leikaten.
Kun kone on saatu lämpimäksi se käynnistyy ihan hyvin. Kulkupuolella sitten taas kone on äärimmäisen laiska.. Kolmosella kaasu pohjaan ja auto hädintuskin lähtee kiihtymään. Viileällä koneella on havaittavissa melkoista pätkimistä.
Kone lähti kylmänä käymään hienosti 1.6:sen määränjakajalla, mutta lämpimällä ongelmat olivat samanlaisia. Koneeseen on vahdettu suurin osa liikkuvista osista alakertaa lukuunottamatta. Kaikki letkut ja konehuoneen puolella olevat johdot ovat uusia, samoin suurin osa bensansyöttöosista. Viime vloppuna vaihdettiin tyhjäkäyntisuutin (tai mikälie, siinä imusarjassa oleva ylimääräinen suutin) ja sitten imusarjan alla oleva osa (johon liittyy kaksi ilmaletkua ja yksi sähköliitin), näiden jälkeen kone lähti ykkösellä käyntiin ja kesti heti kaasunpainallusta. Myös ajoitusta säädettiin ja saatiin kone vetämään paremmin..
Seuraavana päivänä auto käyttäytyi kuin mitään uutta sille ei olisi tehty, eli ongelmat ovat edelleen läsnä.
Ideoita mitä tuossa voi olla? Omat ideat alkavat olla pikkuhiljaa loppu..
Osia on helppo vaihtaa varaosa-autosta, joka on täysin käyntikuntoinen, joten ajatuksia voi heitellä melkoisen vapaasti..
Kiitoksia kaikille vastanneille!
Comment