Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 1.8TQ vm.98 vaihdelaatikon irrotus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi 1.8TQ vm.98 vaihdelaatikon irrotus

    Audi sano tänään et poks kun lähdin 1 vaihteella kiihdyttää ja sen jälkeen kuului rohinaa kun 1 tai 2 tai 3 vaihteella nosti kytkintä ja sama kuuluu kaikilla vaihteilla auto ei liiku eteen eikä taakse rohina vaan kuuluu vaihdelaatikon etu puolelta, oisko mahdollista et kytkin ois niittauksista revennyt kun hinayuksessa ei kuulunu mitään ja kytkin irrottaa ja pykälät menee siisään. Autossa on Sachs Performance Clutch kiinni ja on lastua ja putkee kiinni. Niin mitenköhän sen laatikon sais helpoiten irti kerkesin jo sen itrrottaa koneesta ja ne tuki kumit on kans irti mut mitä siel laatikon ja runko tunnelin välis on piilossa et uskaltaako sitä käytä roikottaa esim vetarien varaan.

    ???

    #2
    Ota ne vetarit pois niin helpottuu kummasti irrotus työ...

    Comment


      #3
      Joo ne varmaan joutuu purkaa tutkin sitä sen verran mites kardaani on varmaan viisainta sekin irrottaa, jos ei ois huomenna työpäivä niin vetäisin kännit ;) ketuttaa sen verran.

      Comment


        #4
        Tarkasta nyt ensimmäiseksi ettei joku vetonivel antautunut.

        Comment


          #5
          niin juu, porkkiksen huomio on ihan asiallinen.

          Jos se on se kytkin mennyt niin sun tarvii otta ne vetarit pois, sekä jurdaanikardaani. Käytännössä kaikki palikat mitkä ovat laatikossa kiinni. tyhjennä samantien öljyt pois laatikosta, mukavempi nostella kun ei tule vetareiden koloista ölppää syliin...

          Comment


            #6
            Vetareiden koloista ei öljyä tule, ku ovat laipalla kiinni.

            Comment


              #7
              Kun kerran huomautit, niin muuten olikin :)
              Ei sitä kaikkea voi muistaa, etenkään tällä pääkopalla....

              Comment


                #8
                Ei viel laatikko irtautunu tänään kaikki on purettu ainoostaan vaihdevivut on paikallaan, kumma laatikosta tuli öljyä kytkimen kopasta, aika nahkee irtoomaan tuo loota kyl.

                Comment


                  #9
                  Ei se nyt kovin paha homma ole. Ainakin B6:sta se irtoaa ja menee paikalleen yksinään alle kuuteen tuntiin betonilattialla. :) Kannattaa suosiolla ottaa irti kaikki laatikossa kiinni olevat osat ja ottaa laatikko lattialle. Ei ole niin iso homma, että kannattaisi yrittää sieltä välistä kytkintä sorkkia.

                  Mites ne vetonivelet, onko tarkastettu?

                  Comment


                    #10
                    Joo vetarit on kaikki kunnossa, mites onko kukaan laittanu B5 S4 laatikkoo 1.8t koneeseen, sais 6 pykäläisen askin, mitenköhän onnistus?

                    Comment


                      #11
                      Eri vaihdevivustot on ainakin.

                      Comment


                      • #12
                        varmasti etuperän välityskin(kö,ko?)

                        Comment


                          #13
                          joo nyt on loota irti kytkin on kunnossa, kytkimen akseli on sisältä poikki, mites edetään onko ehotuksia? Mistähän sais koko laatikon halvalla? taitaa olla viisaampi vaihtoehto.

                          Comment


                            #14
                            Eikö kukaan tiedä miten erillainen esim se S4 laatikko on. Ja mistähän löytys laatikon räjäytyskuva? ei varmaan mistään.

                            Comment


                              #15
                              www.vagcat.com
                              Tuolta räjäytyskuvia. ETKA kertoo myös välitykset eri laatikoissa.

                              Comment


                                #16
                                Nyt löytykin on se S4 laatikko niin paljon erillaisempi kuin A4 se pitää hylätä. Ulkoo päin näyttää samanlaisilta mut kytkimen akseli on 8mm pitempi ja kytkin on S4 240mm kun A4 1.8T 224mm ja ilmeisesti tuos S4 laatikko on tehty kaksois massakytkimelle, mitä nois A4 B5 ei ole, jos tuota purkuopasta on uskominen.

                                Comment


                                  #17
                                  Kyllä siinä on kaksoismassa vauhtipyörä, mutta eihän se vaihtoa sinällään estä. Biturbossa on sen takia koneen ja laatikon välissä "spaceri", jonka paksuus on 11 mm. Tässä tapauksessa sinne pitäisi ilmeisesti saada 8 mm paksumpi.

                                  Comment


                                    #18
                                    Nostetaas hieman tätä aihetta.

                                    Eli tässäkin topicissa esiintyy tuo 5-lovisen laatikon vaihto S4:n 6-loviseen, joten siihen liittyen, onko tuossa sen suureempaa eroa kuin tuon akselin pituus? Tai no, siirtäjät ovat erillaiset mutta nekin on saatavissa.
                                    Tarvittaessa saan vaihdettua äSsän peränkin jos/kun ei sovi A4:n perä ja S:n loota naimisiin toistensa kanssa.

                                    Olisi hyvin tarjolla äSsän loota, mutta siinäkin on tuo mutta, eli 1. ja 2. vaihde ei toimi... Mitä "kivaa" noista 01e lootista hajoaa noinkin hienosti ettei mene 1. eikä 2. sisään mutta kaikki muut toimii hyvin? Muistaisin lukeneeni tuosta aiheesta jossain kohtaan mutta enään en sitä löydä, foorumin hakukone kun on......

                                    Comment

                                    Working...
                                    X