Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 vetonivel tietoa kaivataan

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Ulommat nivelet motonetistä Tuotenumero: 17-5308
    http://www.motonet.fi/fi/varaosatuot...86?ajoneuvo=27

    SKF-Vetonivel A4/A6-II/Passat (VKJA3002)
    Sopivuudet:
    • A4 1,8T-132kW Ulompi eteen (38/27uraa/45ABSh) aito SKF-vaihtoehto
    • A4 1,9TDi-81kW Ulompi/eteen jos 38/27uraa, 45ABS-hamm aito SKF-vaihtoehto
    • A4 1,9TDi-85kW 00->01 Ulompi/eteen jos 38/27uraa (45ABS-hamm) aito SKF-vaihtoehto
    • A4 2,4-2,8 Ulompi/eteen jos 38/27uraa, 45ABS-h aito SKF-vaihtoehto
    • S4/RS4 2,7 Ulompi/eteen (38/27uraa, 45ABS-h) aito SKF-vaihtoehto

    Comment


      #62
      Eteen ulompi on esim SKF VKJA 3002.

      Sitten taakse esim. Spidan 22748. Tämä katsottu orkkiskoodin perusteella: 893498099PX

      Pistetään tähän myös maininta, että kardaanin päätyjen niveliksi käy SKF VKJA 8688.

      A6 Bit Nivelet: Sisemmät eteen ja taakse: SKF VKJA 8005
      Ulommat nivelet eteen: SKF VKJA 3002
      Ulommat nivelet taakse: SKF VKJA 5279
      Kardaanin vakionopeusnivelet SKF VKJA 8688
      Viimeksi muokannut kook00; 3.1.2017, 15:07.

      Comment


        #63
        Hyvää infoa kiitos !

        Oliko ässään taakse ulommas myös SKF vaihtoehto eli kuten tuo A6 versio ?
        Viimeksi muokannut vayne; 3.1.2017, 15:28.

        Comment


          #64
          SKF VKJA 3019 pitäisi olla sopiva ulommaksi taakse (tai tälläisenä esim Fixus tuota myy).

          Kannattaa katsoa noita niveliä useammasta paikasta. Noissa tuntuu olevan aika villejä hintaeroja (Esim. tuo VKJA 3019 maksaa sparetolla ~150e, Autonvaraosat24:ssä ~56e).

          Comment


            #65
            Joo huomasin ton eron, aika huimia samoista tuotteista.

            Tuolla Autonvaraosat mestassa kaikki nivelet 50€ luokassa, otanpa sieltä.
            Viimeksi muokannut vayne; 3.1.2017, 17:30.

            Comment


              #66
              Alkuperäinen kirjoittaja kook00 Näytä viesti
              Normaalisti siellä pitäisi olla kyllä sama nivel kuin edessäkin (108 halkaisija, 28 uraa). Noihin sinun spekseihisi sopisi SKF VKJA 8006.
              Oli muuten väärä vetoakseli, eli se oikea sisäpäähän oli kuin olikin se VKJA 8005

              Comment


                #67
                Jaahas nuo tulikin jo, olipa nopea ja halpa, vielä kun sopii autoon :)
                Attached Files

                Comment


                  #68
                  Nyt kun katsoin SKF laatikot läpi, niin osasta puuttui sokka, osassa oli väärän kokoinen klemmari jne. Ihan muovipusseissa noi oli vielä laatikoiden sisällä.

                  Näitä keräyskämmejä on ollut muillakin eli kannattaa tarkastaa ennen kuin räjäyttää akselin.

                  Eteen vaihdoin jo ja ne ainakin toimii.

                  Comment


                    #69
                    Kyllä noi uusien nivelien kumit on paskaa. Nyt mennyt jo ulompi etummainen, sisempi etummainen irtosi siitä laipan tehdas klemmarista (sai onneksi takas) ja taka sisempi riekaleina myös sen laipan kohdalta, menee uusiksi..

                    Comment


                      #70
                      Ihmettelin itsekin, että on pari päivää tullut ihan uusi käryn haju koppiin ja tänään pääsin montulle, niin samanlailla kuin vaynellä oli edestä sisemmän nivelen kumi irronnut laipasta. Letkuklemmarilla toistaiseksi paikallaan, millainen patentti Mikolla?

                      SKF:n kumeista kannattanee näillä kokemuksilla pysyä erossa.

                      Comment


                        #71
                        Laitoin vastaavat puristeklemmarit takas, vähän massiivisemmat. En tajua miten se voi irrota, onko vaan huono klemmari alkuaan.

                        Comment


                          #72
                          Yhdellä puristusklemmarilla kokeilin ja sillä ei pysynyt. Varmaan ympäri ämpäri oleva rasva vaikutti, kuitenkin suht jämerästi se siihen ympärille puristui. Sit loppukin permaquickit kesken. :D

                          Comment


                            #73
                            Hommahan menee päin honkia siinä kohtaa jos kumi tai nivel on rasvassa siitä missä ne kohtaa. Ei oo yksikään puristettava klemmari irronnu kunhan on jaksanu huolellisesti putsata.

                            Comment


                              #74
                              Toki mutta kyseessä siis ns tehdasliitos, kyllä sen soisi pysyvät ja varmaan kuivana tehneet :)

                              Comment


                              • #75
                                Itselläkin skf sisäpään nivelen suojakumi irti klemmarista.. oli rasvat tuikannu veks.. kurjaa laatua, kun ei ees öljynvaihtoväliä kestä

                                Comment


                                  #76
                                  Juu nivelissä ei ole sanomista sentään, toimivat. Toisen sisemmän kumin sai uudella klemmarilla, toiseen piti vaihtaa vanha 300 tkm ajettu takas, kun oli päreinä. Samoin yksi etu ulompi kumi piti vaihtaa vanhaan..

                                  Tuo rasvan kanssa pelaaminen on sitten syvältä.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Mistä malleista kyseiseen vehkeeseen passaisi takavetoakseli? Omassa osanumero 8D0 501 203 J3 Kuulosti uusi olevan sen verran hinnakas että jos käytettynä jostain löytäisi vetarin. Tuntuu olevan aika vähän markkinoilla vai mistä näitä pitää alkaa etsimään?

                                    Comment

                                    Working...
                                    X