Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mikä vaihdelaatikko 3b moottorin jatkoksi.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mikä vaihdelaatikko 3b moottorin jatkoksi.

    Tulipa testailtua audin kiihtyvyyksiä ja kakkosen kun repäsin silmään niin jeesus rutina kuulu ja hyppäs pykälä pois päältä, no eipä siinä, ajelin kotipihaan ja aukasin oven (auto oli vielä käynnissä) hirvittävä romina kuuluu laatikosta, kytkimen kun polkasee pohjaan romina loppuu. Ykkönen ja kakkonen ei mene enää loveen, rupes tuntumaan siinä kolmannen nortin jälkeen että tais tulla vaihelaatikko remppa eteen. Siispä mikä olisi järkevä aski tilalle. Nykynen on 5 lovinen, pakki oikealla alhaalla, tyyppiä en muista. Tehot autossa on noin 300hv ja 500Nm ja varmaan tulee vielä lisää....

    #2
    orkkiksena 012/01a perheen aski, pakki tosiaan tuolleen "normaalissa" paikassa. Ainoa järkevä ratkasu on 01e perheen askin laittaminen, tämä vaatii oman jumppansa. pakki näissä on ykkösen vieressä. Keskustelua aiheesta on foorumilla vaikka kuinka.

    Tarttet kardaanista 25mm pois, vivuston, kepin, korvat ja askin. Vanha vauhtis ja kytkin kyllä käy, ja ovat oikeestaan paremmat kuin mitä ko. askin kanssa vakiona tulee.
    (keppi ja vivusto löytyy sopivasti hyllystä ;)

    Comment


    • #3
      Mistäs Audeista käy laatikko tommoseen ilman eri kikkailuja paikalleen. Meneekö s4 6 lovinen?

      Comment


        #4
        s4 6 lovinen on 01e, vaatii nuo yllämainitut toimenpiteet.
        012/01a aski on ainoa joka käy suoraan. Tosin toiseen samanlaiseen vaihtaminen ei
        auta tehonkestollisesti.

        Comment


          #5
          Eikös 01E ja 01A laatikoiden pituusero ilman spaceria ole vain 15mm? Näitä on vaihdettu ilman kardaanin lyhentämistäkin, kun siis käytetään 3b vauhtipyörää. Vakionopeusnivelissä on liikkumavaraa kardaanin pituussuunnassa ja moottoria pystyy siirtämään kannakkeissaan myös. Itsellä on edelleen 01E:t vielä varastossa odottamassa, joten mahtuminen kardaania lyhentämättä on vielä testaamatta.

          Comment


          • #6
            Minä ainaki jouduin lyhentämään 20mm kardaania kun vaihdoin 01e laatikkoon. Mulla on b5 s4 loota ja samasta autosta siirtovivut ja niiden kanssa c5 A6 6v vaihekeppi. Siirtotankoa joutu lyhentää joku 5cm. Oli melkopaljon halvempi vaihtoehto s2 6v vivustolle ja kepille.

            Comment


              #7
              Nono nyt tulee kallisarvoista infoa! Onko kuvatuksia rakennelmasta?

              Comment


                #8
                kävikö b5 korvatkin?
                ja ei ne oikeetkaan vivustot niin kauheen kalliita ole.

                Comment


                • #9
                  Voin napsia kuvatuksia tosin paketti jo autossa kiinni. b5 korvat ei passaa sinnepäinkään. Tosiaan vivustot sain laatikon mukana ja kepistä maksoin 50€ purkaamolta. Kepin kiinnityspisteetkin oli periaatteessa samat.

                  edit. niin ja 6v nahkasen nupinkin sain vielä kepin mukana :)

                  Comment


                  • #10
                    Vanhalaatikko on nyt irti, oli tullut aika selvää jälkeä kun oli halkaissut kuoretkin takapäästä. Nyt olisi tiedossa s2 cet laatikko, jos tuon laatikon laittaa niin joutuuko kardaanin lyhentämään? Ton cet laatikon mukana saisin myös s2 kardaanin, onko se sitten lyhempi kuin tuo originelli kardaaani?

                    Comment


                      #11
                      CET on muistaakseni urS4:sen 5-vaihteinen 01E-laatikko, joten vaihdevivustot menee uusiin ja kardaanin saattaa joutua lyhentämään. Siellä on se 15mm pituusero kuorissa.

                      Comment


                      • #12
                        Joo s4 laatikko se on tuli tossa kirjotusvirhe

                        Comment


                          #13
                          tarkka kardaanin lyhentämisen määrä on tietenkin hankala sanoa, mutta minusta olen ihan itse mitannut askien pituus eroksi yli 20mm joskus aikanaan, toki se on pirun hankalaa kun ne siinä maassa vierekkäin ovat. Mutta en kyllä lyhentämättä laittaisi, jotenkin vaan karsastaisin nivelien liikkumavaran äärirajoille menemistä. Samoin moottoria mielummin siirtäisin etuakselin etupuolelta pikkasen omaa autoa kohden kun edessä ajavan konttiin.

                          tässä on hyvä tietopaketti http://www.elektro.com/audi/01E/ asiasta.

                          Comment

                          Working...
                          X