Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 1.8TQ jakohihnanvaihtoväli?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

joten tuo 90tkm/5 vuotta "sääntö" ei koske kaikkia Audeja nykyisin eikä sen viljely ainoana faktana ole asiallista.
    Itse olen sitä mieltä että parempi viljellä tuota 90-120tkm vaihto väliä, kuin sanoa hihnan olevan "ikuinen".
    On se omalla tavalla nolo paikka sille neuvojalla joka sanoi hihnan kestävän 180tkm, vaikka katkesikin 130tkm kohdalla.

OT
    Jos tosiaan on niin että virallinen vaihtoväli on 180tkm ilman vuosi rajoitusta, niin tuli taas esiin hyvä syy miksi en jakopäitä tee :)
    Vois hitusen vituttaa kun joku tulee 10 vuoden päästä vaatimaan kansiremppaa kun 170tkm ajettu hihna katkesi.
    OT

Comment

Lähinnä sitä olen tässä hakenut että ehkäpä uudemmilla moottoreilla (Bxx) on suosituksena juurikin jotain 120tkm/6-7 vuotta vaihtoväliä, aikaisemminhan tuo 90tkm/5 vuotta suositus on ollut suht laajastikin käytössä (Axx).

Eikös aiemmin vesipumpuissakin ollut muoviset siivet ja nekään ei kunnolla kestäneet tuota 90tkm väliä.

Comment

Itse huollatin tuon ex B6 (BEX) Laakkosella 01/10, kun mittarissa tasan 90tkm. Kysyin samalla hihnanvaihdosta. Työnjohtaja totesi, että vaihdetaan vasta seuraavassa huollossa. No auto lähti vaihtoon 98tkm ajettuna ja hihna jäi seuraavan huoleksi.

Comment

Minä en asialle mitään voi jos minulle noin on kerrottu ja jos jotain Audin huoltoneuvojaa on jossain niin kehotettu kertomaan. Ei sinun Jukka ketään täällä tarvitse uskoa. Vaihda silloin kuin itsestäsi tuntuu hyvälle.

Comment

Lähinnä sitä olen tässä hakenut että ehkäpä uudemmilla moottoreilla (Bxx) on suosituksena juurikin jotain 120tkm/6-7 vuotta vaihtoväliä]
            BFB ei ainakaan ole mikään uudempi moottori. Vanha kuin mikäkin. Edellisessä autossa (BFB) vaihdoin hihnan itseasiassa jo 90 tkm kohdalla. Saipahan auton myytyä helpommin. Ei tulisi mieleenkään ajaa moisella padalla yli 120 tkm. Ja tuo 5-vuoden vaihtoväli taitaa olla aivan yleinen suositus. Ei pelkästään Audeihin pätevä.

Jos olisin hankkimassa 1.8t Audia taikka muuta autoa, jossa hihnaa ei ole vaihdettu 120 tkm / 5 v- mennessä jättäisin moisen ostamatta. Kertoo mielestäni melko paljon paljonko omistajaa kiinnostaa ko. ajoneuvo ja herättää epäilyksen onko muutkaan kohteen huollettu ajallaan / oikeaoppisesti.

Comment

Working...
            X