Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ABK käy huonosti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    osta Aki multa. Mukaan tulee koko muukin auto kansipahvivikaisella koneella. Ykköspytyn päällä jäähdytysnestettä tulpanreijästä katsottuna.

    Comment


    • #62
      Ei varmaan lähde 30-40e ;)

      Mitäs siinä kun kansi irti ja koneistamolle. Ei vaikuttais tuossa niin kovin pahalta hommalta nyppästä kansi irti.

      Comment


      • #63
        Tuota anturia se varmaan tarkoittaa,vaikka hiukan itseäkin epäilyttää onkohan se tuo.Eipä tuolla tainnut kyllä muita hall-antureita olla myynnissä.

        Comment


        • #64
          No eipä sitten tartte sitä hallia ostaa.

          Menin tänään hakemaan autoa ja oli tarkoitus hinata se pois, otin ihan varuiksi bensakanisterin mukaan.

          Kokeilin ensin siinä starttailla monet kerrat mutta ei lupaustakaan.

          Sitten kaadoin bensaa 4-5 litraa ja kokeilemaan käyntiin, laakista lähti.

          Foorumilta luin, että 66 litran tankki olis. Katselin tuota saksankielistä ohjekirjaa ja 63 litran tankki on sen mukaan.
          Ajoin suoraan asemalle ja tankkiin meni rapiat 53 litraa, siihen kun lisää sen aikaisemman viisi litraa, niin viisi litraa olis ollu jäljellä tankissa vielä alkujaan.

          Eli on siinä kuitenkin vissiin jonkin sortin mittariongelmakin, mittari oli jossain tyhjän ja 1/4 välillä kun ei lähtenyt tulille.

          Mutta nyt tuo ritsa jää kuitenkin about viikoksi seisomaan kun alan nyppimään hattua siitä irti, järjestyi vanhemmilta Passat "laina-autoksi" remonti ajaksi.

          Comment


          • #65
            Kannen nostelin tänään pois.

            Pakosarjassakin sitten pari halkeamaa, täytyy viedä hitsattavaksi.

            Ykkösen ja nelosen männät hieman yhdeltä syrjältä kiillottuneet mutta hyvin vähän.
            Olisko orastava vuoto ollut, vai liekö noin pieni ihan normaalia.

            Parit kuvat:
            http://aki.1g.fi/kuvat/B4remppakuvat/
            Viimeksi muokannut A6tonen; 25.10.2009, 15:41.

            Comment


              #66
              Hämääkö tuossa kuva, vai onko tuo yhden pytyn tulppa huonosti paikoillaan. Kun näyttäisi olevan aika syvällä kannen sisällä kärki.

              Comment


              • #67
                Ei hämää kuva, tulpat on vaan löysästi paikallaan ;)

                Comment


                  #68
                  Jeh, senpä takia kysyin :D

                  Comment


                    #69
                    Sitten kaadoin bensaa 4-5 litraa ja kokeilemaan käyntiin, laakista lähti.
                    Tuttu soitteli kans reilu vuosi sitten että tuukko kattomaan, ei oikein pelaa. Ajo pihaan ja pätki hitosti. Sit käyntiin, käy tyhjää mutta ei kestä kaasua. Lopulta bensaputki irti pulloon, pumppu pakottamalla päälle. Pari desiä tuli ja sitten huusi tyhjää. Hetki piti miettiä, että mikä on vika, kun bensaa on. Mut ei sitten ollut. :)

                    Comment


                    • #70
                      Ja kaikki jaksaa kettuilla kun kaveri ei tajua ajoissa käydä tankilla, jatkuvasti on bensa loppu ;)

                      Täytyy jossain välissä tuotakin tutkia, että mistä vois kiikastaa.
                      Olen ymmärtänyt, että sillä bensamittarin vieressä oleva nupilla olisi jotain tekemistä mittarin kanssa mutta sen funktio ei ole vielä selvinnyt mulle.

                      Comment


                        #71
                        Nupin kun vetäsee pois, niin sen alla on muistaakseni kuusiokoloavaimelle sopiva kolo, josta voi säätää mittaria. Ajotietokoneellisessa pitkällä ja ohuella suorapäällä voi säätää myös ajotietokoneen bensamääräkalibraatiota.

                        Nuppi on sitten Tiukassa. :)

                        Comment


                        • #72
                          Pitihän se käydä heti nyppimässä.

                          Oli Tiukassa ja pitää oikean korvan kohdalla hassun äänen kun lentää takapenkille.

                          Näyttää tosiaan olevan kuusiokololle paikka ja syvällä näkyi sininen ristikko, josta tuo tietokoneen puoli säätynee.
                          Täytyypä kokeilla kun saa auton tulille, kiitos.

                          Comment


                          • #73
                            Jaaha, se olis rutku nipussa suurin piirtein taas ja koeajolla käyty.

                            Oli kyllä ihan eri planeetalta kulkupuoli. Tietokonekin näytti kulutukseksi runsashappisella koeajolenkillä alta yhdeksän litraa. Oudon alhainen...
                            Vai voisiko halki ollut pakosarja sitten vaikuttaa.

                            Tyhjäkäynnissä on jotain vielä mutta mullahan on tuossa pari potikkasydeemiä ja kolme ISV:tä, eiköhän niistä toimiva kombinaatio löydy.

                            Sit on tietty tuo bensamittariongelma mihin täytyy jossain vaiheessa syventyä, täytyy ny ensin ihmetellä miten auto muuten toimii.

                            Comment


                            • #74
                              Teitkö kannelle tai venttiileille mitään vai korjaantuiko pelkästään pakosarjan paikkaamisella? Mitä uutta laitoit? Omassa kumijalassa samantyylistä ongelmaa eikä ole selvinnyt, mistä kiikastaa.

                              Comment


                              • #75
                                Sepä tässä on, että nyt jää vähän kysymysmerkiksi mistä se pieni nykiminen ja tukehtumisen tunne kaasu pohjassa tuli.

                                Ostin siis kokonaan toisen kannen, josta oli venat hiottu ja kumit vaihdettu.
                                Omaan kanteen olis pitäny kumit laittaa ja pakoventtiileille tehdä ainakin jotakin.

                                Tuli halvemmaksi ottaa tuo toinen kansi, sain samalla ihan hyvän kasan muita varaosia.

                                Kannen lisäksi hitsattiin tuo pakosarja, laitoin myös varaosakasassa tulleen toisen jakajan kannen ja tulpanjohdot.

                                Veikkaisin, että aika monessa ABK:ssa on pakosarja halki. Mulle tuli myös toinen pakosarja osien mukana ja se oli aivan samasta kohtaa halki kuin oma.
                                Eli kolmossylinterin kohdilta.

                                Comment


                                  #76
                                  Tuli seuraavalta omistajalta väliaikatietoja tuosta meidän vanhasta B4:sta. Kansi oli kuulemma ollut hieman kiero. Nyttemmin oikaistu ja nipussa. Sanoikohan tuo hinnaksi uusinen jakopäänosineen jotain 400€. Kansi siis vain oikaistu, muuten oli kai ollut ihan hyvässä iskussa noin 240 tkm ajettuna. Mikähän noita kansia särkee..?

                                  Comment


                                  • #77
                                    luvin tämän ketjun läpi kun on omassa abk saman tyyppistä vikaa muttei nuin voimakkaana ehkä?
                                    kannen käytin kesällä irti ja vaihoin kaikki tiivisteet ja hioin venttiilit.
                                    itselläni oli kans pakosarjassa pieni halkeama mutten tehny asialle mitään.
                                    käynnissä ollessaan ei äännä eikä tupruta savua ollenkaan

                                    Comment


                                    • #78
                                      itselläni oli kans pakosarjassa pieni halkeama mutten tehny asialle mitään.
                                      Itsekin kuvittelin, että tässä on vaan kaks pientä halkeamaa mutta kun vein hitsattavaksi niin hitsari sanoi, että kyllähän nää halkeamat on yhteydessä toisiinsa.

                                      Ja oikein kun silmä kädessä katselin, niin näin oli. Ja se oli ihan laipasta laippaan ympäri.
                                      Ei sit tullu kuvattua sitä hitsauksen jälkeen enää.

                                      Comment


                                      • #79
                                        paljoko kustanti pakosarjan hitsaaminen? sitä kun ei niin vaan migillä vedetä.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Ei maksanna mitään, vedettiin migillä.

                                          Saa nähdä kestääkö laisinkaan, sellainen palmikko siihen vedettiin paremman keston toivossa.

                                          Comment


                                          • #81
                                            mitenkäs tuolla vag comilla katotaan se sytytys. mistä minne minun itää sillä mennä ja tuleeko siihen samanlainen taulukko kuin diiselissä pumpun ajotuksessa?

                                            Comment


                                              #82
                                              Ihan ajoituslampulla katotaan.

                                              Comment


                                              • #83
                                                jaa no sitte minä oon lukenu väärin ku oon luullu että se katotaan vag comilla :D

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Voi olla, että on tuo mun aikaisempi jutustelu sekottanu sitten.

                                                  Mutta tokihan sen vag-comillakin näkee, engine ja meas blocks. Kanavaa en muista mutta ei siitä voi erehtyä.

                                                  Ja ainakin mulla se kanava näytti samaa kuin lampulla, muusta en tiiä...

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    no minä laitoin siihen 000 ja yhessä ruudussa oli muistaakseni 4?
                                                    muita sen koko luokan numeroita ei ollu.
                                                    ja sitten kun painoin sitä yhtä nappia jota en muista mitä siinä luki niin se rupesi piirtämään 3 eriväristä viivaa ja niitä sai useamman kun vaan laitto x:siä ruutuun.
                                                    ensikertalaisena voisin sanoa että ois kai tuosta helpompiki voitu tehä :D

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Siitä vaan painelet grouppeja ylöspäin, niin kyllä se sytkä sieltä jostain tulee.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Auttakaa arvon Audimiehet. ABK Tekeepi semmosta että kun kone on normaalissa käyntilämpötilassa ja ei ole sähkölaitteita juuri päällä niin tyhjäkäynti seilaa. Onkos se se ISV vai tyhjäkäynnin pontentiometri mitä aletaan tutkimaan? Mitä tarkempia ohjeita osaatte antaa sitä paremman joulumielen saatte mulle.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Kyllä se ennemmin ISV taitaa olla.

                                                          Otat sen vaan irti ja vetäset aseöljyä tupaan kunnolla, niin eiköhän rauhoitu.

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X