Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ABK käy huonosti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    APT:ssä vähän vastaavia ongelmia. Auttoi kun vaihtoi tuon "mittarille" menevän nelinapaisen anturin, kaksinapaisen vaihdolla ei ollut mitään vaikutusta.
    Lisäksi kyllä veikkaisin tuota hall-anturia. On ihmeellisiä juttuja korjaantunut tuon vaihdolla.

    Comment


    • #32
      Meneeköhän siitä toisesta (ABK:ssa valkoinen ja kolminapainen) tieto jonnekin muuallekin kuin mittaristoon?

      Hall vois olla sikäli kanssa, että sattui eilen ja tänään aamulla nuo käynnistysvammat.

      Ongelma yksi on, että mistä hommais sen anturin. Saattaapi löytyä foorumiltakin ostopaikkoja kun vähän tonkii.

      Toinen ongelma on se, että jakaja ei liiku sitten niin mihinkään. Sekin pitäis jollain saada liikkeelle, olis ihan kiva jossain tarkastuttaa ja mahdollisesti säädättää sytkäkin.

      Vähän käytetty tarvikelambda olis tulossa jossain vaiheessa edullisesti.
      Pakko se on sekin kokeilla. Kai se ainakin jotain osviittaa antaa, vaikka ei hirveesti ole hyviä kokemuksia porukoilla ABK + tarvikelambda yhdistelmästä.

      Comment


      • #33
        Voi elämä ton kanssa...

        About neljännestankki oli taas bensaa, niin yhtäkkiä alkoi hyytyilemään taas.
        Auto ei sammu, kierrokset nousee joten kuten paikallaan mutta ei sillä eteenpäin juuri pääse.
        Ajoin kaasu pohjassa nelosella 60km/h...

        Kävin heittään tankin täyteen, meni 50 litraa, eli ei ole mittarivikakaan.
        Eikä oikein auttanu ainakaan nyt heti tuo tankin täyttäminen.

        Lambdankin vaihdoin tuossa (tarvike). Vastaa ehkä herkemmin alakierroksilla kaasuun (silloin kun toimii "normaalisti"). Kulutuskaan ei laskenut. Mutta ei merkittävää muutosta.

        Kulutus yleensä on vähän alta 10l/100km, mikä lie nurkka-ajon kulutukseksi aika ok.

        Comment


          #34
          Rouvalla kulutus nurkka-ajossa samaa luokkaa. Voisiko tuo olla joku bensansaantihässäkkä, mahdollisesti letkuja tai putkia halki jostain ja sieltä sitten ilmaa järjestelmään tms..? Ihan vaan lonkalta tämmöinen, kun tuo tuntuu aina liittyvän tuohon vajaaseen tankkiin.
          Meidän yksilöstä oli paluulinja halki tankin läheltä, mutta ei aiheuttanut tuollaista.

          Comment


          • #35
            Johonkin tällaiseen olen sen itsekin ajatellut liittyvän, ihan kun pumppu imis yhtäkkiä enimmäkseen ilmaa.

            Auton alla kun ryömin, niin linjat näytti siellä ok:lta ja mun mielestä pitäis bensakin haista edes joskus jossain päin autoa, mikäli jotain olis hajalla.

            Mutta kun ei.

            Rikkinäinen paineen säädinkään ei kai voi alkaa kenkkuilemaan vain tyhjähköllä tankilla?

            Saapa nähdä millä tuulella se on kun kotiin pitäis mennä...

            Comment


              #36
              Myydään halvalla ABK sähköineen. Löytyy myyntipalstalta :)

              Comment


              • #37
                Ja sit vois tilalle laittaa vaikka ACK:n.

                Kotimatkan alkupuoli oli tökkimistä. Takana tööttäiltiin ja vilkuteltiin valoja, ei oikein ottanut lähtöjä risteyksistä.

                Pikku hiljaa meni taas paremmaksi mutta ei ihan normaaliksi. Tuntui, että bensankulutus ei nyt ollu ihan kohdallaan.

                Edit: Niin, siellä oikeastikin oli myynnissä ABK... Kyllä tähän laitetaan joku parempi moottori, jos meinaan jotain isompaa tehdä.

                Tuli mieleen josko acf valve (bensahöyryjen kierrätys) voisi vaikuttaa tuohon. Vuototestiä en päässyt kokeilemaan kun ei ole nyt tähän hätään uusia klemmareita.

                Akulta ajoin jännitettä suoraan venttiilille ja se naksui.

                Samaten liittimen ykköspinnistä maita vasten reilu 12V kun virrat laittaa päälle, eli sekin ok.

                Ja kun em. ok, niin muita asioita ei proseduurin mukaan tarttekkaan testata.

                Yhtään ei ole näillä "insinöörin" tiedoilla hajua mitä tuon vuoto sitten voisi vaikuttaa koneen toimintaan?
                Alipainetta tankissa ei ainakaan ole ollut.
                Viimeksi muokannut A6tonen; 7.10.2009, 20:44. Perustelu: yhdistetty

                Comment


                  #38
                  Onko tuotto ja paine mitattu koneen päästä bensalinjaa?

                  Comment


                  • #39
                    Ei ole, se homma täytyy teettää kun ei ole itsellä vehkeitä siihen.

                    Reilun viikon päästä menen säädättämään sytkän, niin toivottavasti saatais katsottua edes auttavasti tuo paine samalla.

                    Edit: Nyt ei eilisen episodin jälkeen ole kaikki ihan kohdallaan. Käy tyhjäkäyntiä niin kuin sytkä katkois ja saa pelätä koko ajan koska sammuu.
                    Lisäksi keskikulutus on tietokoneen mukaan noussut reilut kolme litraa... Muuten tuntuis kulkevan "normaalisti".
                    Viimeksi muokannut A6tonen; 8.10.2009, 09:12.

                    Comment


                    • #40
                      Kokeiltu ajaa tankin korkki auki, ei vaikutusta.

                      Kokeiltu myöskin ottaa paineensäätimeltä alipaine irti, jolloin kai pitäis olla jäsjestelmäpaine, ei vaikutusta.
                      Luulisi tällöin säätimen olevan ok?

                      Tuoton kun sais vielä mitattua mutta ei siihen taida oikein kotikonsteja olla...
                      Täytynee käydä linjat kunnolla läpi, jos se nyt hörnii ilmaa jostain joukkoon.

                      Jos nyppää lämpöantureista liittimet irti, niin pitäiskö olla joku vaikutus käyntiin?

                      Comment


                      • #41
                        No niin, selvishän se tämäkin.

                        Katalysaattorin lämpökilven alta paljastui märkiä putkia, eli joku niistä vuotaa sittenkin.

                        Saiskohan noita tehtyä jostain metritavarasta... Taitaa maksaa tuo linjasto sinne 300-400e väliin.

                        Tai kaiketi tuossa vois pätkän korvata ihan letkullakin?
                        Viimeksi muokannut A6tonen; 8.10.2009, 19:03.

                        Comment


                          #42
                          Katsastusmiehet eivät puutu siihen jos on bensalinjaa korjattu letkulla.
                          Tai ei pitäisi puuttua, mutta se on laillista korjata letkulla.

                          Comment


                            #43
                            Meidän kulkineeseen korjaus tehtiin ihan letkulla. Katsastuksessa tosin vielä käymättä. Taitaa olla 6mm putkea. Vedät jostain sopivasa paikkaa poikki ja uutta putkea tilalle. Tarvit 2kpl 6mm helmimallin jatkoliitintä ja x (sentti)metriä putkea. Kai siihen joku escudo noihinkin menee, eli letku tulee halvimmaksi.

                            Comment


                            • #44
                              Tuota katsastusta nimenomaan ajattelin.

                              Korjataan nyt ens alkuun letkulla varmaan, katsastukseenkin on melkeen vuosi aikaa.

                              Siihen mennessä tuo asia onkin sitten taas unohtunut, tai auto vaihtunut ;)

                              Comment


                              • #45
                                Se olis tuokin nyt laitettu.

                                Olikin paluuputki mikä oli aivan hapero, joutui laittamaan konehuoneesta tankin lähelle saakka letkua.

                                Sytkäkin katottiin, 5 astetta ennakkoa @ 2000rpm. Eli sekin ok.

                                Ross-Techin kaapelilla pääsi ihan hienosti meas blockeihin, mun kaapelilla ei pääse :(

                                Comment


                                  #46
                                  Pitkään olen välttynyt moottorimurheilta, mutta nyt on pikkuinen probleem.

                                  Putsailin tuossa ISV:n, kun kun auton tyhjäkäynti oli aika ajoin vähän aaltoilevaa kylmänä. Lämpimänä se oli kyllä tasainen, mutta kierroksiakin oli 1400. Kokeilin naksutella patterilla ennen putsausta ja kivastihan tuo kopsutteli, joten kun putsauksen jälkeen oireet olivat edelleen samat, rasvasin se aseöljyllä. Ei muuten mitään vaikutusta. ISV:n johdon kun irrottaa lämpimänä, tyhjäkäynti putoaa sinne ~850 tienoille, missä sen kai kuulukin olla.

                                  Kysymys kuuluukin, meneekö tuo jännitteisenä kiinni, vai aukeaako se? En ehtinyt enää sitä sen tarkemmin tutkia, joten jänöt on liittimestä mittaamatta, samoin tarkistamatta johtimien kunto. Itse solenoidi tuntuisi toimivan ihan ok. Millä perustein tuota ohjataan? Meinaan vaan, ettei vika kuitenkin ole ECUssa. VAG-Comilla sain joskus jotain ulos tuolta, mutta labelit oli kentissä ihan sekaisin ja yhteys pätkii. Vikakoodeja sieltä ei ole löytynyt.

                                  ISV:n liitin irroitettuna ei muten esiinny kenguruja tankissa pintakaasulla, eikä vaihteen vaihdon yhteydessä, ainakaan niin rajusti kuin aiemmin. Kierrokset laskee ehkä hivenen hitaasti, mutta ISV ei tunnu oikein siihen vaikuttavan. Ilmanhan ne ylipäänsä laskee.. =)

                                  Comment


                                  • #47
                                    Kuulostaa ihan samalta tuon vag-comin osalta kuin mun auto.

                                    Omalla kaapelilla olen ehkä pari kertaa päässy kiinni autoon, ei puhettakaan että meas blockeihin olis päässy.

                                    Ross-Techin kaapelilla kuitenkin homma sujui kuin rasvattu.

                                    Comment


                                      #48
                                      Kävin mittauttamassa päästöt. Ei yllättänyt, lambda pitää vaihtaa. Ajoin parikymmentä kilometriä motaria isoilla kierroksilla ennen mittausta ja tökättiin ISV:n liitin kiinni. Kävi oikein nätisti tyhjäkäyntiä.

                                      Pakoputki vuotaa himppasen jostain, mikä sotkee mittausta vähän.

                                      Comment


                                        #49
                                        Nyt on ollut ohjelmaa. Auto söi tai sylki, tiedä sitten, paisarillisen nestettä eilen. Aamulla täytin säiliön ja läksin liikenteeseen. Moottoritiellä nosti alkuun lämmöt yli sadan ja herkesi puhaltamasta lämmintä. Nousin seuraavasta rampista ylös, mutten kerennyt edes parkkiin asti, kun lämmöt alkoi pudota ja lämmin puhallus palasi kabiiniin. Tarkistin nesteet ja öljyt.

                                        Nestettä ei ole enää hävinnyt, eikä öljyssä näy mitään ihmeellistä. Auto käy ihan normaalisti ja kulkee kuten kuuluu, kai. Ei ainakaan muutosta edelliseen. Auto huokaa tyhjäkäynnillä valkoista, lähes tulkoon hajutonta savua (vai höyryä). Jätin paisarin korkin viimeisen tarkistuksen jälkeen löysemmälle. Korkkia avatessa kuuluu sihahdus (kuten normaalistikin) ja pulputusta jostain.

                                        Kansipahvi?

                                        Comment


                                          #50
                                          Ettei nyt vain jonnekin ollut jäänyt ilmatasku ja se täyttyi.

                                          Comment


                                            #51
                                            Hetkellinen lämmön nousu on varmaan aiheutunut ilmataskusta, mutta tuo 'savutus' hämää. Pitänee seurata tuota veden kulutusta ja kiertää korkki kunnolla kiinni, josko se paljastaisi jotain. Töihin oli päästävä, joten kaikki vippaskonsitit piti käyttää. =)

                                            Mahdoton ajatus ei ole, että koneen takaosassa oleva lämppärin liitinkotelo olisi hapristunut ja vuotaisi sieltä. Voiko tuo valkoinen/harmaa savu olla huonon seoksen aikaan saannos?

                                            Comment


                                            • #52
                                              Eikö se sitten ennen ole tuota savua pukannut?

                                              Musta tuntuu, että jokainen bensa-Audi savuaa vilakammilla keleillä enemmän.

                                              Samaa se tekee tuo munkin, eikä nestettä mihinkään häviä. Sitä teki myös A6 C5 ja urssi.

                                              Vaihdan tuossa jossain välissä toisen parempikuntoisen kannen tuohon omaani, niin voin sitten kertoa tapahtuiko tuon vaalean höyryn suhteen jotain.

                                              Comment


                                                #53
                                                Ehkä se sitten kuuluu asiaan. Rouva valitteli myös tuota savua. Oireet muuten ei viittaa mihinkään vakavaan, mutta katsellan nyt vielä. Uusi lambda tulee joskus ensi viikolla.

                                                Joskus ollut jotain juttua siitä, että ABK olisi tarkka tuosta anturistaan, mutta tämä tuntuu toimivan ihmeen hyvin viallisellakin. Vai halvaantuuko sitten kokonaan, kun on tietty raja ylitetty..
                                                Mittauksessa HC huiteli komeasti yli 1000. Happea oli 1%-luokkaa, mikä selittyy reijällä putkessa. Lambda oli jotain 0,90 tjsp. Josko sitä tsekkaisi tulpatkin tässä joutessaan. Auto on ollut meillä reilun vuoden, enkä itse ainakaan ole niihin koskenut, kun ei ole niin tarvetta ollut.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Musta tuntuu, että jokainen bensa-Audi savuaa vilakammilla keleillä enemmän.
                                                  Omakin ABK oli aika tupruttaja koko sen ajan mitä mulla oli, eikä se syönyt nestettä. Ja valkoinen höyry, ei ollut öljysavuja. Toi AVV ei ole ihan yhtä paha.

                                                  valkoista, lähes tulkoon hajutonta savua (vai höyryä)
                                                  Jäähdyttäjän neste tekee aika selvän makean hajun.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Joskus ollut jotain juttua siitä, että ABK olisi tarkka tuosta anturistaan, mutta tämä tuntuu toimivan ihmeen hyvin viallisellakin.
                                                    Erittäin tarkka.

                                                    Mulla oli tuossa FAE:n tarvikelambda paikallaan, jonka parilla kympillä sain.
                                                    Alkuun toimi kaksi päivää ihan ok ja sitten bensankulutus nousi, alkoi nykiä, vastasi kaasuun huonosti ja tyhjäkäynti tosi epätasaista.

                                                    Keskikulutus oli lopulta päälle 12l.

                                                    Nyt sitten taas paikallaan n. 100tkm ajettu alkuperäinen ja on aivan eri auto taas.
                                                    Kulutuskin laskenut nyt jonnekin 9.5l tuntumaan.

                                                    Kaikkein paras vaihtoehto olis varmaan hommata lambdasensor.comista uusi Bosch.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Tuli tehtyä sitten ihan oikea ratkaisu! =)

                                                      Päästöjen kanssa oli pikkuisen painimista jo viime katsastuksessa, mutta laitoin sen silloin katin piikkiin, kun alkoi korjaantua pikku poljeksimisella katsurin hallissa. Kulutus on pyörinyt nurkkapyörityksessä siinä kympin pinnassa, vähän pahemmalla puolella pääsääntöisesti. Katsotaan, josko sekin korjaantuisi vähän. Rouvalla on aika kevyt tuo kaasujalka ja vaihteet järkyttävän isoja. Aika hyvin tuo jaksaa viedä pikkukoppaa.

                                                      Alkuperäinen kirjoittaja taski
                                                      Jäähdyttäjän neste tekee aika selvän makean hajun.
                                                      Juuri tuon takia mainitsin sen hajun, tai siis sen puutteen.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Ei tuo savu mitään meinaa,vasta vaihdooin kannentiivisteen,kun entinen vuoti ulospäin jo.Savutti ennen vaihtoa ja sen jälkeen,tai taitaa olla kuitenkin sitä höyryä,koska ei haise.Pitäs vaan itelläkin saada neste kiertämään jotenkin.Siis autosta:).

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Joopa joo... Oma auto jäi duunin parkkihalliin. Pyörittää kyllä mutta ei käy.

                                                          Tarttee saada se hall nyt vaihdettua.

                                                          Kunpa vaan saisin jakajan ehjänä ensin edes irti (jumissa edelleen) ja sitten vielä ehjänä purettua tuon paketin.

                                                          Pystyiskö joku sanomaan suorilta mikä Motonetin hall käy tuohon?

                                                          Jossain täällä oli ketjukin missä oli oikein kuvakin mutta ei nyt onnista haun kanssakaan.
                                                          Viimeksi muokannut A6tonen; 23.10.2009, 22:49. Perustelu: yhdistetty

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Tässä ketjussa on ylempänä juttua tuosta motonetin hall anturista.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              No niinhän se näyttää olevan kun tarkkaan lukee.

                                                              Ihan en ymmärrä mistä anturista tuossa on kyse, tuoko kenties? http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=10-9055
                                                              Viimeksi muokannut A6tonen; 23.10.2009, 22:56.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X