Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uudehko Audi ja merkkihuollosta luopuminen?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viesti
    Siis meikän Caddy on täydellä merkkiliikkeen huoltokirjalla varustettu Suomesta uutena ostettu. Kilsoja alle 100tkm. Silti meni omasta vakuutuksesta hinaus?
    Kaikki viat on korjautettu myös merkkiliikkeessä.
    Ettei tuossa ollut jokin ikäraja kuitenkin.
    Sekä Audien että Volkswageneiden liikkumisturva koskee 1.1.1986 ja sitä myöhemmin rekisteröityjä autoja. Liikkumisturvan ehdot ovat molemmilla merkeillä hyvin samankaltaiset, eroja tulee ainoastaan korvauksien laajuuksissa. Hinaajalle kannattaa sanoa, että hinaus menee VW:n tai Audin liikkumisturvasta. Huolto kyllä sitten ilmoittaa, mikäli heidän mielestään liikkumisturvan ehdot eivät täyty ja silloin he pyytävät lupaa käyttää asiakkaan vakuutusyhtiön vakuutusta.
    Liitteenä liikkumisturvan esitteet Audille ja Volkswagenille.
    Attached Files

    Comment


    • #32
      No joka tapauksessa vakuutusyhtiöön meni lasku. Auto on edelleen täysin huolettu merkkiliikkeessä ilman ylityksiä tms.
      Joku teki sitten virheen? Infopuhelimen tätin olisi varmaan pitäny mainita, että lasku sitten heille? Eihän se voi olla asiakkaan vastuulla tietää moisista?

      Auto jätti tielle, eikä käynnistyny enään. Hinattiin lähimmälle merkkikorjaamolle.

      Samapa tuo, kun ei tarvinnut maksaa hinauksesta, eikä sen paremmin vian tutkimisestakaan, koska ei vikaa saatu uusimaan.

      Comment


      • #33
        Niin meni mullakin vakuutus yhtiöön ekalla kerralla, kun soitin liikkumisturvaan ja sanoin että auto jätti tielle... soitti hinurin ja lasku vakuutusyhtiölle... Eipä ne sieltä mitään kertonu että saa sijais auton korjauksen ajaksi.. Sitte ku seuraavan kerran jätti tielle ja hinuri tuli, niin se kuski sano, että sieltä liikkumisturvasta saa sijais auton, (kun on merkkiliikkeen huoltokirja) jos auto jättää tielle... Joo, viimekskin auto sammuili eikä lähtenyt hyvin käyntiin,saati sitte pysyny käynnissä, niin ajoin laakkosen pihaan ja soitin liikkumisturvaan ja ne toi kyllä auton sinne....

        Comment


        • #34
          taitaa olla offtopic, mutta kysyn silti kun een vastaavaa viestiketjua löytänyt :) Niin, että mistä saisi näkyviin huoltovälien määräaikaistarkastusten toimenpiteet. Itse olen viemässä nelkkuani juurikin tässä kohta 75tkm:n huoltoon, ja kiinnostaisi hieman etukäteen tietää mitä on luvassa.

          osaisiko siis joku auttaa? Kiitän jo etukäteen!

          Comment


          • #35
            Eikö huoltokirja kerro?

            Comment


            • #36
              Lisätäänpä tähän ketjuun maininta pk-seudun loistavasta tilanteesta.
              Eli emännän A3 halusi ekaan huoltoon 26 tkm kohdalla. Auto on siis 2 vuotta vanha, eikä käynyt vielä missään huollossa.

              Audi center ja laakkonen tarjoilivat aikoja 6-7 viikon päähän. Molemmilla kustannus arviot 350-370 eur kieppeillä tuosta pikku-LL huollosta. Ja kummankaan tarjous ei sisältänyt pakollista jarrunesteiden vaihtoa.

              Ja kun kilometrit tulevat täyteen parissa viikossa niin oli sitten käännyttävä jonnekin muualle huollon suorittamiseksi. No apu löytyi tutusta Autofit liikkeesta, huoltoaika 3 päivän päähän ja kustannus arvio noin 205 eur sisältäen jarrunesteet. Lopullinen lasku oli sitten 204,29.

              Audi-centerissä tuo olisi ollut 350+85 eli 435 eur. Itse pidän tuota eroa jo varsin suurena, kun huolletaan kuitenkin 2 autoa yhden hinnalla näillä eroilla.

              Comment


              • #37
                Lainaampa ketjua! Eli semmosta kysyisin, että mitä mieltä ootte ku oon ajatellu vaihtaa ton longlife öljyn tavalliseen mobil1 5w40:n. Sanoivat Turun Audiliikkeessä, että huoltomittarin saa koodattua niin että pyytää huoltoa 15tkm/1vuoden välein. Meinaan kylläki 10tkm välein ne öljyt sitte tästä eteenpäin vaihtaa. Auto hörppää vajaa 2l 10tkm öljyä ja ajattelin jotta jos se hieman vähemmän alkais sitä tolla öljyllä kuluttamaan. Mistään ei vuoda eikä pöllytä sinistäkään. Ei kait tolla pitäis mitään haittaa autolle olla. Kommentoikaa jos vaan viititte...

                Comment


                • #38
                  Kyllähän sen tosiaan saa koodattua kiinteälle huoltovälille (joillain muilla softilla voi onnistua vapaavalintainen öljynvaihtoväli vs merkkarin 15tkm). Sen jälkeen vapaavalintainen ns "normaali" öljy käy ihan yhtä hyvin.

                  Comment


                  • #39
                    Voin koodata vaikka 10tkm vaihtovälille ja halutulle päivävälille. 2l/10tkm vaikuttanee jo katalysaattorien toimintaan, joten minäkin harkitsisin huolto-ohjelman vaihtoa (samalla kenties öljyn laadun vaihtoa).

                    Comment


                    • #40
                      Alkuperäinen kirjoittaja sv Näytä viesti
                      Tottakai määräaikaishuollot estävät vikoja. Oletko ikinä kahtonut edes mitä kaikkee longlifessä tarkastetaan?
                      Tästä tulikin mieleeni. Onko porukalle usein havainnoitu LL-huollon tarkistuskohteissa vikaa? Tyyliin huomattu jonkun tarkastuskohteen olevan ns. olevan menossa rikki ja suositettu korjaamaan?

                      Mulla, kun on vähän sellainen kuva noista tarkastuksista, ettei niissä pahemmin todellisuudessa autoa syynätä. Näin toivoisi olevan ja ainakin sellaisten ihmisten kohdalla, jotka eivät ymmärrä autojen päälle enempää tai viitsi/halua syynätä niitä itse enempää. Voi olla, että olen väärässä noiden tarkistusten suhteen.

                      Musta vaan tuntuu jotenkin oudolta, että huollossa ei ole huomattu esim. oman auton kohdalta joitain rikkoutuneita huohotusletkuja. Okei, ymmärrän etteivät kuulu varsinaisiin tarkistuskohteisiin, mutta vähänkään esim. profiilin mallia tunteville ja niitä huoltaneille ammattimiehille pitäisi olla melkein itsestäänselvyys vilkaista tyypilliset vikakohteet. Vai onko 1,8T kone niin harvinainen?

                      Kirjoituksellani halusin ottaa siihen kantaa, että merkkihuollon pitäisi olla sellainen mihin voi luottaa. Ensisijaisesti niiden ihmisten kannalta, jotka eivät autojaan muuten käsittele kuin aja niillä.
                      Viimeksi muokannut Audimann; 7.9.2010, 15:08. Perustelu: lainaus vajaavainen

                      Comment


                      • #41
                        Musta vaan tuntuu jotenkin oudolta, että huollossa ei ole huomattu esim. oman auton kohdalta joitain rikkoutuneita huohotusletkuja. Okei, ymmärrän etteivät kuulu varsinaisiin tarkistuskohteisiin, mutta vähänkään esim. profiilin mallia tunteville ja niitä huoltaneille ammattimiehille pitäisi olla melkein itsestäänselvyys vilkaista tyypilliset vikakohteet. Vai onko 1,8T kone niin harvinainen?
                        Kyllähän varmasti infotaan jos on näkyvällä paikalla halkeama/poikki tms, mutta kun harvoin nuo huohitin letkut ovat niin pahasti halki että pikaisesti silmämääräisesti tarkastamalla niitä huomattaisiin.
                        Merkkarihan ei taida noita painetestejä tehdä ja se on se ainoa tapa jolla vuodot huomaa. Ja vaikka tehtäisiin tuota painetestiä, niin se ei normihuoltoon kuulu.
                        Viimeksi muokannut Metsässä; 7.9.2010, 22:17.

                        Comment


                          #42
                          Alkuperäinen kirjoittaja Audimann Näytä viesti
                          Tästä tulikin mieleeni. Onko porukalle usein havainnoitu LL-huollon tarkistuskohteissa vikaa? Tyyliin huomattu jonkun tarkastuskohteen olevan ns. olevan menossa rikki ja suositettu korjaamaan?
                          Omana kokemuksena voin sanoa sen verran, että viimeksi kävin juuri ennen longlifeä katsastamassa auton.

                          Katsastusmies kertoi suullisesti että kannattaa vaihtaa jarrupalat kohta ja koiranluut takaa koska alkaa olla aika kuluneet, mutta ei merkinnnyt niitä mihinkään.

                          No vein auton longlifeen viikon päästä katsastuksesta ja yllätykseksi longlifestä saadun lapun takana luki mustekynällä kirjoitettuna, että takajarrupalat vain 4mm pintaa ja myös että takakoiranluut kannattaa vaihtaa.

                          Luotto merkkihuoltoon kasvoi jonkin verran sieltä pohjamudista missä se on välillä aina ollut.

                          Comment


                          • #43
                            Itselläni on paristakin merkkiliikkeestä ihan hyviä kokemuksia, huollon yhteydessä on usein tarkastettu joitakin pyytämiäni asioita ilman eri veloitusta. Tosin tällöin on ollut kyse ns. helpoista kohteista, tukivarsista, moottorin kannakkeista, yms. Kannattaa joka tapauksessa mainita asiasta, jos jokin askarruttaa mieltä. Pyytämättä huollossa tuskin sen enempää käydään autoa läpi, tarkastuskohteitahan on lukemattomia.

                            Comment


                            • #44
                              Alkuperäinen kirjoittaja Metsässä Näytä viesti
                              Kyllähän varmasti infotaan jos on näkyvällä paikalla halkeama/poikki tms, mutta kun harvoin nuo huohitin letkut ovat niin pahasti halki että pikaisesti silmämääräisesti tarkastamalla niitä huomattaisiin.
                              Merkkarihan ei taida noita painetestejä tehdä ja se on se ainoa tapa jolla vuodot huomaa. Ja vaikka tehtäisiin tuota painetestiä, niin se ei normihuoltoon kuulu.
                              No hyvä kuulla, että porukalla on vikoja on huomattu ja se on hyvä se. Ei tuo huohotusletku esimerkkini nyt niin tärkeä juttu ollut eikä niitä silmämääräisesti huomaakaan. Kädellä ne on kokeiltava. Itsekään niitä silmämääräisesti havainnut.

                              Comment

                              Working...
                              X