Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AAR koneen termostaatti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • AAR koneen termostaatti

    Tuossa kummastelin kun tyhjäkäynnilla lämmöt oli aina 95-96 Astetta,
    tänään raotin termarin koppa ja termostaatti oli 92 asteinen miten voi olla? itse en ole löytänyt tohon ku 87 tuohon.
    Auto on saksan tuonti ja termarikin oli joku ihme merkkinen valmistettu tosin saksassa.
    Revin siitä jouset ja venttiilin pois ens alkuun ku ei ollut uutta laittaa nyt lämmöt 91-92astetta digimittarin mukaan kun auto käynyt ajon päälle 10-15min joutokäynnillä, onko liian korkealla vieläkin,
    painetta yläletkussa silloin sen verran että jaksaa puoliksi litistää käsin.

    4-syl termari oli toi joka oli paikallaan näköjään.
    Viimeksi muokannut maake81; 17.8.2009, 12:17.

  • #2
    Termostaatti vanha?

    Omassa 2,3 AAR koneessa on 300000 ajettu termari. Avautuu 80 asteessa, täysin auki 87 asteessa, sulkeutuu hiljalleen, mutta kokonaan vasta 68 asteessa. Pitääkö vaihtaa ja millaiseen?

    Comment


    • #3
      Termostaattihan ei säädä millään tavalla jäähdysveden lämpötilaa. Se vain aukeaa ja sulkeutuu tietyssä lämpötilassa.

      Olosuhteista riippuen oikea jäähdytysveden lämpötila on ~95-110 asteen välillä. Tosin karvan alta satasessa sen olisi hyvä pysyä, muttei se kiehu vielä 110:ssäkään, jos järjestelmä on tiivis ja paisunta-astian korkki toimii oikein.

      Vastaan on tullut sekä 87 että 92 asteisia termostaatteja. Kannattaa tarkistaa myös jäähdyttimen kunto, sekä lämmityslaitteen kenno samalla.

      Comment


      • #4
        aar:ään termarinvaihto on niin nopea ja jopa halpa manööveri, että vaihtaa uuden, jos epäilee sen toimintaa. (omassa 87)

        Comment

        Working...
        X