Ostin vm 89 2,3 20V coupe audin. Siinä ei nouse lämpömittari yli 60 asteen, termostaatti on vaihdettu (kuitti löytyy) joten seuraavaksi ois sitten anturin vaihto kohdallaan. Mutta onko se anturi toinen niistä lohkon kyljessä olevista antureista, siinä on moni piuhainen ja yksi piuhainen anturi. Eli onko se jompikumpi noista??
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Lämpömittariongelma, Coupe 89 2,3 20V
Collapse
X
-
Eipä kyllä ole. Millähän nuo sais sit karsittua pois päiväjärjestyksestä. Aikaisemmassa escortissa oli samaa vikaa, mittari nousi vähän mutta ei koskaan normaalille alueelle. Silloin ainakin vika löytyi parin termostaatin vaihdon jälkeen anturista, joten automaattisesti ajattelin että tässä sama vika. Kertokaas tosiaan miten tarkistan nuo jutut, mittaristo pois ja sitten mitä???
Comment
-
Eipä ole ilmastointia minkäänlaista, joten siitä ei apua. Kun auton sammuttaa niin jäähdyttimen flekti kyllä jää huutamaan moneksi minuutiksi, ja lämmintä puhaltaa tosi hyvin, joten luulisin sen lämpiävän yli tuon n.55 astetta. No pitää yrittää mitata se lämpö alkajaisiksi. Mikä ois varmin paikka saada oikee lämpötila, se täyttö astia vai ylävesiletkun pinnasta.
Comment
-
enpä ole tollaista huomannut, tietty auto ollut vasta vähän aikaa, mutta tuntuisi olevan normaali.
Nyt on lämmötkin tarkistettu, nousee n.90 asteeseen , eli eiköhän tuo termostaatti ainakin pelaa. Vaikuttaako se anturi muuhun kuin lämpömittariin, tarkoitan että ohjaako se jotain esim. seosta tai jotain? Asiasta toiseen löytyyköhän jostakin ohjeita/linkkiä miten purkaa mittaristo irti?Viimeksi muokannut RÄPSÄ; 14.8.2009, 21:06.
Comment
-
Nyt mittari irti ja huomenna tarkistelemaan tinauksia.
OT Mikä virka tuolla palikalla (ympyröity) on tuossa kuvassa http://www.aijaa.com/v.php?i=4675154.jpg. Sitä saa pyöriteltyä yhdestä numiskasta joka on mittariston etupuolella. Ja toisekseen kuuluuko sen olla niin kuuma että siinä poltti näppinsä kun taiteili liittimiä irti?
Comment
-
Tarkistelin tossa niitä tinauksia, en ainakaan hoksinut yhtään mitään vikaa (aloittelija), kaikki oli kiinni, eikä löytynyt hapettumia eikä lämpömittari jumittanut.
Missä se jännite regu piileksii, senkin vielä vois tarkistella ennekuin kalliin anturin hommaa. Jos jollain ois kuva sen regun paikasta niin se auttais paljon. Ja sit ois kiva tietää mitä mittarin pitäis näyttää kun sitä mittailee.
Comment
-
Se kolmijalkainen lutikka, joka on metallisesta korvakkeesta kiinni ruuvilla mittaristossa.
Alkuperäisessä pitäisi olla TO-202 kotelointi, jossa on "nurinpäin" pinnien järjestys. Ylhäältä katsottuna noin "kuvapuoli ylöspäin", eli noin kun se nyt piirilevyssä on kiinni, jalat ovat vasemmalta oikealle seuraavat: ulostulo, maa, sisäänmeno.
Maa on kuitenkin aina keskellä. Ulostulon ja maan välillä pitäisi näkyä 10V ja maan ja sisäänmenon välillä sitten auton akkujännite. Jos auton akkujännite on enempi alle 12V ei sinne ulostulopuolellekaan toki näy ihan sitä 10V:tä.
Ulostulo on se mikä ratkaisee, joten laitat vain jännitemittarin vasemman ja keskimmäisen jalan välille ja katsot mitä näyttää.
Jos pitää vaihtaa, niin sitten täältä vinkkejä: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ght=%2Aregu%2A
Comment
Comment