Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

kone (ADU) kilistää kuormalla/vedätettäessä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    kone (ADU) kilistää kuormalla/vedätettäessä

    Audi perk... rupes ihmellisesti kilistämään kun alle kolmellatonnilla vedättää. Yli kolmentonnin ei ääni enää kuulu, mutta voi olla että muu pauhu peittää sen. Paikallaan kaasuttaessa ei ääntä kuulu.
    Kun kone on lämmin/kuuma kuuluu kilinä paremmin.

    Vikakoodeja oli lambda, kampiakselin asennontunnistin ja joku ohjausboxin häikkä.
    Lambdan vaihdoin ja ehkä vähän rauhoittui tuo ääni.

    Mulle tuli semmoinen olo, että käy laihalla ja kilistää sen takia...
    onko perää???
    Voiko toi asennontunnistin saada auton käymään laihalla ja onko olemassa keinoja testata kotikonstein, että käykö laihalla?
    Tai saako jotenkin pakotettua käymään rikkkaalla?

  • #2
    kampuran asentotunnistimen vika voi saada aikaan sen että kone saa enemmän ennakoita kun tarvitsee -> rupeaa naulaamaan.

    kotikonsteilla mittaus menee suoraan yleismittarilla lambdan signaalijohtimesta signaalitasoa seuraten, pitäs heilua 0,7V lähistöllä (googlaa jännite vs lambda)

    Comment


      #3
      Lambdan jo mittailin ja vaihdoin, mutta pystyykö tota laihalla käymistä jotenkin toteamaan. Vanhan lambdan väri oli muuten lähellä valkoista... semmoisen hapettuneen näköinen. Kertooko se jotain?

      Comment


        #4
        Asentotunnistimen vikakoodi tulee aina kun kone ei käy.

        Comment


          #5
          Lambdan valkoinen väri kertoisi kyllä laihasta seoksesta.

          Comment


            #6
            Nakuttamisesta lienee kyse.
            Asentotunnistinkoodi tosiaan tulee aina, jos kone ei ole pyörinyt. Ohjainlaitevika viittaa lastuttajan työtapaturmaan tai osaamattomuuteen. Voin tarjota softan, joka ei moista tyrki ja on tietysti muutenkin hyvä :)
            Käytäpä boksilta sähköt irti hetkeksi niin nollaa opitut lambda-arvot.

            Comment


              #7
              Eiköhän tuo lambdan lähellä valkoista oleva väri kerro vaan lähinnä sen että on ajettu lyijyttömällä pumppubensalla, ei muuta. Vanhat peukalosäännöt pakopuolen kuumien osien värityksistä ei enää nykybensoilla päde.

              Comment


                #8
                Asennontunnistimen koodi tuli koneen olessa käydessä myös.
                Mitähän tuollainen asennontunnistin kustantaa ja voiko sen ite vaihtaa?

                Comment


                  #9
                  Mikähän se koodi tarkemmin ottaen sitten oli?
                  Ahtaako normaalisti? Antureita on 2 nimittäin ja vielä kolmas pyörintänopeudelle.

                  Korrektisti olisi pitänyt aiemmin sanoa pyörintänopeuskoodi (g28), koska se on se, joka tulee aina ellei moottori ole pyörinyt.

                  Comment


                    #10
                    Tais löytyä syy tuohon kilistelyyn...



                    Vai onko tämä kenties jotain muuta vikaa kuin kilistelyä?

                    Comment


                      #11
                      Mulla on kansipeltei hyllys ja muistaakseni myös kannenpulttisarja

                      Comment


                      • #12
                        Se nakutus aiheutti kansitiivisteen pettämisen, ei päinvastoin.

                        Eli pelkällä kannentiivisteen vaihdolla et pääse kovinkaan pitkälle, nakutuksen syy pitää selvittää ensin, tai menee uusi tiiviste alta aikayksikön.

                        Sopii myös epäillä, että männät on ottaneet kipeätä.

                        Comment


                          #13
                          Sitä tässä itsekkin mietin, että mikä tuon tiivisteen on rikkonut?

                          Männissä ei näy jälkiä, pytyissäkin näkyy vielä hoonausjäljet ja muutenkin näyttäis olevan kaikki kunnossa.

                          LMS:n kaverit kyllä veikkas, että kilistely johtuu tosta hajonneesta tiivisteestä ja tiiviste taas hajonnut ehkä vanhuuttaan.

                          Onko muita ideoita?

                          Comment


                            #14
                            kyllä männissä olisi jälkiä, jos on nakuttanut.

                            Comment


                            • #15
                              Onko motti päässy keittämää jossaki välissä?

                              En oo koskaan kuullu, että peltitiiviste pettää vanhuuttaan.

                              Comment


                                #16
                                Kone taas nipussa ja ylimääräset kilinät poissa.
                                Ilmeisesti rikkinäinen puola (ja ajaminen rikkinäisenä) oli syypää tiivisteen hajoamiseen.

                                Comment

                                Working...
                                X