Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 3.2FSI V6 moottorilämmitin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 3.2FSI V6 moottorilämmitin

    Eikö otsikon mukaiseen autoon saa muuta kuin öljylämmittimen moottoria lämmittämään? Ei ainakaan Defan-sivuilla ole muita vaihtoehtoja.

  • #2
    Näin taitaa olla. Ko lämmitin ei liene huono ratkaisu, kun vertaa ilman lämmitintä olevaan autoon.

    Lämmittäminen kestää n puolet kauemmin verrattuna lohkikseen. Eli lohkiksella esim tunti ja öljypöhjan lämmittimellä kaksi.

    Haulla voi löytyä lisää ko asiasta?

    Comment


    • #3
      Eipä taida saada. Säteilylämmitin on uudempiin malleihin yleensä ainoa vaihtoehto.

      Ei se säteilylämmitin ole niin huono kuin yleisesti luullaan. Sehän lämmittää öljyä, minkä vuoksi sisälle ei vain tule lämmintä niin nopeasti kuin perinteisellä lohkolämppärillä.

      Comment


      • #4
        Löysin Calixin sivuilta sarjan M51, joka on letkulämmitin. Eli näkyy löytyvän myös muunlaisia.

        Comment


        • #5
          Eikös tuo letkulämmitin olisi parempi hankinta kuin säteilylämmitin? Mitäs olette mieltä?

          Comment


          • #6
            Itse olen laittamassa tuohon omaan kulkimeen säteilylämmitintä sisäsarjalla. Säteilylämmitin lämmittää kuitenkin sitä öljyä, mikä on moottorin kannalta tärkeämpi juttu kuin jäähdytysnesteet. Sisälämppärin avulla saa sitten lämpöä hyttiinkiin.

            Kannattaisi ehkä soittaa ihan kylmästi Audin varaosatiskille ja kysäistä, mitä heillä on tarjolla ja millaisen lämppärin autoon yleensäkin saa asentaa.

            Comment


            • #7
              Alkuperäinen kirjoittaja projph Näytä viesti
              Eikö otsikon mukaiseen autoon saa muuta kuin öljylämmittimen moottoria lämmittämään? Ei ainakaan Defan-sivuilla ole muita vaihtoehtoja.
              Kai siihen Webaston tai Eberin saa?

              Comment


                #8
                Öljyn lämmittäminen on sinällään parempi vaihtoehto talvella kuin veden lämmitys. Näin öljy on heti notkeaa startista ja voitelee nopeammin konetta. Kuinka paljon nopeammin ja kuinka paljon siitä on hyötyä oikeasti, en osaa sanoa. Ja sitähän aina mainostetaan että säästää moottoria kylmästartissa.
                Mukavuuden kannalta veden lämmitys taas on parempi vaihtoehto, luonnollisesti.
                Aikoinaan oli taloyhtiön tolpasta kello rikki ja virtaa tuli kokoajan. Oli mukava lähteä aamulla töihin kun konepelti oli puhtaana, samoin puolet tuulilasista ja kaasarilla varustettu Volvo 240 lähti ilman huikkaa käyntiin kuin palmun alta, ei sillä että se muutenkaan huonosti olisi startannut. Sisään pukkasi heti kuumaa, jäähd.neste oli mittarin mukaan yli +50c.
                Vieressä joku uudempi etuveto kitkutteli käyntiin autoa kun pakkasta oli ollut -20c.
                Ja autossa oli vain lohkolämppäri, ei sisälämmitintä.

                Comment


                • #9
                  Alppilan autohuolto asentaa mielellään siihen webaston (Vai eber?). Toimi hyvin aikanaan äippäni vanhassa biilissä.

                  Comment


                  • #10
                    Nyt on asennettu Calixin letkulämmitin sisäpistokkeella. Jään mielenkiinnolla odottamaan talven tuloa ja lämmittimen "testausta".

                    Comment


                    • #11
                      Hieno juttu! Talven ensitestejä odotellaan täälläkin, sillä asensin omaan kulkineeseen viikonloppuna Defan säteilylämmittimen.

                      Comment


                      • #12
                        Nyt on eka kokemukset letkulämmittimestä. Hyvin toimii mikäli antaa lämmetä vähintään puoli tuntia, mutta jos aika on lyhyempi niin lähtee käyntiin vajailla pytyillä. Olisiko lämmittimen lähellä jotain antureita jolloin moottori luulee olevansa täysin lämmin ja säätää käyntiä sen mukaan? Ei se montaa sekkaa käy vajailla, mutta kuitenkin... ja käynti jää heti tyhjäkäyntikierroksille, eli ei nouse kierrokset kuten kylmänä käynnistettäessä.

                        Onko kellään tietoa tuollaisesta käytöksestä?

                        Comment


                        • #13
                          Kyllä ainakin pienemmissä koneissa on ilmennyt tuollaista kun lämmitin on liian lähellä moottorin lämpöanturia. ECU luulee koneen olevan lämmin, vaikka ei oikeasti olekaan.

                          Comment


                          • #14
                            Sama vika "Rahikaisella" vaikka lohkari on.

                            Tuntoelimet eivät osaa tunnistaa sopivaa lämpötilaa. Meikäläisen löhkolämppärin käyttö on, jotta kone lähtee kunnolla käyntiin: Kohtuupakkanen 1-10 astetta ja lämmitys 2 h ( taloyhtiön kellomekanismi) ei ongelmia. 10-25 astetta lämmitys 2 h ei tahdo lähteä käyntiin muuten kuin röpöttämällä, jos silloinkaan.

                            Ratkaisin kokemuksen mukaan asian niin, että lämmitän kovilla pakkasilla vain yhden tunnin. Näin kone jäähtyy sopivaksi tuntoelimien aistittavaksi:)

                            Toinen vaihtoehto on lämmittää 3-4 h.

                            Kokeile ja etsi sopivat lämmitysajat eri lämpötiloihin.

                            Comment

                            Working...
                            X