Eikö otsikon mukaiseen autoon saa muuta kuin öljylämmittimen moottoria lämmittämään? Ei ainakaan Defan-sivuilla ole muita vaihtoehtoja.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 3.2FSI V6 moottorilämmitin
Collapse
X
-
Näin taitaa olla. Ko lämmitin ei liene huono ratkaisu, kun vertaa ilman lämmitintä olevaan autoon.
Lämmittäminen kestää n puolet kauemmin verrattuna lohkikseen. Eli lohkiksella esim tunti ja öljypöhjan lämmittimellä kaksi.
Haulla voi löytyä lisää ko asiasta?
-
Itse olen laittamassa tuohon omaan kulkimeen säteilylämmitintä sisäsarjalla. Säteilylämmitin lämmittää kuitenkin sitä öljyä, mikä on moottorin kannalta tärkeämpi juttu kuin jäähdytysnesteet. Sisälämppärin avulla saa sitten lämpöä hyttiinkiin.
Kannattaisi ehkä soittaa ihan kylmästi Audin varaosatiskille ja kysäistä, mitä heillä on tarjolla ja millaisen lämppärin autoon yleensäkin saa asentaa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja projph Näytä viestiEikö otsikon mukaiseen autoon saa muuta kuin öljylämmittimen moottoria lämmittämään? Ei ainakaan Defan-sivuilla ole muita vaihtoehtoja.
Comment
-
Vieras
Öljyn lämmittäminen on sinällään parempi vaihtoehto talvella kuin veden lämmitys. Näin öljy on heti notkeaa startista ja voitelee nopeammin konetta. Kuinka paljon nopeammin ja kuinka paljon siitä on hyötyä oikeasti, en osaa sanoa. Ja sitähän aina mainostetaan että säästää moottoria kylmästartissa.
Mukavuuden kannalta veden lämmitys taas on parempi vaihtoehto, luonnollisesti.
Aikoinaan oli taloyhtiön tolpasta kello rikki ja virtaa tuli kokoajan. Oli mukava lähteä aamulla töihin kun konepelti oli puhtaana, samoin puolet tuulilasista ja kaasarilla varustettu Volvo 240 lähti ilman huikkaa käyntiin kuin palmun alta, ei sillä että se muutenkaan huonosti olisi startannut. Sisään pukkasi heti kuumaa, jäähd.neste oli mittarin mukaan yli +50c.
Vieressä joku uudempi etuveto kitkutteli käyntiin autoa kun pakkasta oli ollut -20c.
Ja autossa oli vain lohkolämppäri, ei sisälämmitintä.
Comment
-
Nyt on eka kokemukset letkulämmittimestä. Hyvin toimii mikäli antaa lämmetä vähintään puoli tuntia, mutta jos aika on lyhyempi niin lähtee käyntiin vajailla pytyillä. Olisiko lämmittimen lähellä jotain antureita jolloin moottori luulee olevansa täysin lämmin ja säätää käyntiä sen mukaan? Ei se montaa sekkaa käy vajailla, mutta kuitenkin... ja käynti jää heti tyhjäkäyntikierroksille, eli ei nouse kierrokset kuten kylmänä käynnistettäessä.
Onko kellään tietoa tuollaisesta käytöksestä?
Comment
-
Sama vika "Rahikaisella" vaikka lohkari on.
Tuntoelimet eivät osaa tunnistaa sopivaa lämpötilaa. Meikäläisen löhkolämppärin käyttö on, jotta kone lähtee kunnolla käyntiin: Kohtuupakkanen 1-10 astetta ja lämmitys 2 h ( taloyhtiön kellomekanismi) ei ongelmia. 10-25 astetta lämmitys 2 h ei tahdo lähteä käyntiin muuten kuin röpöttämällä, jos silloinkaan.
Ratkaisin kokemuksen mukaan asian niin, että lämmitän kovilla pakkasilla vain yhden tunnin. Näin kone jäähtyy sopivaksi tuntoelimien aistittavaksi:)
Toinen vaihtoehto on lämmittää 3-4 h.
Kokeile ja etsi sopivat lämmitysajat eri lämpötiloihin.
Comment
Comment