Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

80 huono käynnistyminen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 80 huono käynnistyminen

    Eli vm. 93 audi 80 2.0i. 115hv. Lämpimänä lähtee käyntiin pitkän starttauksen jälkeen ja käy todella huonosti hetken. Ihan kun saisi liikaa bensaa. haisee myös hiukan bensa. Kylmänä lähtee käyntiin ihan normaalisti. kierrokset laskee ajon jäljiltä aika hitaasti tyhjäkäynti kierroksille. Bensa pumppu vaihdettu n.2 viikkoa sitten. Mistä vikaa kannattasi lähteä etsimään? Tulpat ja katti vaihdettu myös n. Kuukausi sitten.

  • #2
    Tarkennna hieman. Lähteekö siis aina lämpimänä huonosti käyntiin vai hetken yli 10min seisomisen jälkeen huonosti käyntiin?

    Comment


    • #3
      Jep. Kun kone on sen verran jäähtynyt ettei mittari edes nouse, (n. Tunti ). Silloin lähtee käyntiin ok, . Ja aina lämpimänä se hörähtää ja sen jälkeen joutuu sahamaan 5sek, ennen kun lähtee vaivoin käyntiin.

      Comment


      • #4
        lueskelin vanhoja juttuja ja epäilen tota lämpötila-anturia "vesiletku haarassa". Onko tietoa kellään sen varaosa nroa? Olen nääs ulkomailla ja helpottaisi audi liikkeen varaosatiskillä asiointia..:)

        Comment


          #5
          Sininen anturi kuulostaa minustakin todennäköisimmältä syylliseltä. Numero on vagcatin mukaan 02590 6041A - kuulostaa oikealta, kun tuli itsekin vaihdettua joskus ABK:hon. Eipä ainakaan ole kallis rasti kokeilla. Mulla käyttäytyi muuten juuri noin, kun olin unohtanut johdon irti liittimestä...

          Comment


          • #6
            Jep. Kuntoon tuli anturilla. :)

            Comment


            • #7
              mikä se valkoinen anturi on sen sinisen vieressä? Kannattaako uusia samalla?

              Comment


                #8
                Se viereinen anturi taitaa antaa signaalin kojelaudan lämpömittarille. Siis tuossa ylempänä mainitussa "kakkosnelosessa". Siinä tosin taisi olla ruskea tms.

                Comment


                • #9
                  kakkosnelosessa? Mikä olisi varaosanumero tuolle ABK:hon käyvälle signaalianturille?

                  Comment


                    #10
                    "Kakkosnelosella" tarkoitin 2.0 nelisylinteristä ;) Harmaahan se anturi olikin vagcatin mukaan, ja numero 053919501A. Jostain syystä tuolla näyttää tuplasti kalliimmalta kuin tuo sininen...

                    ABK:ssa lämpömittarin häiriöistä en ensimmäisenä epäilisi anturia.

                    Comment


                    • #11
                      Mittaristo on juotettu kuntoon ja muutenkin se pelittää ihan ok, mittari ei nouse 90 asteeseen vaan jää johonkin 80 asteeseen. Paikallaan kun pitää käynnissä, nousee 90 asteeseen ja flekti hörähtää saman tien käyntiin. Vuosi sitten viisari nousi noin 100 asteeseen ja sitten vasta pyörähti flekti käyntiin. Lisäksi on tuota samaa ongelmaa kuumakäynnistyksen kanssa...

                      Comment


                        #12
                        Ach so, ymmärrän. Voihan ne olla molemmat anturit jo vähän väsyneitä.

                        Comment


                        • #13
                          Jeps, eli laitetaan tännekkin aiheeseen juttua asiasta, kun kuitenkin jotakin saattaa kiinnostaa. Tuota harmaata anturia en vaihtanut [olis maksanu 75€ (!)], ja mittari edelleen pysyttelee tiiviisti 80 asteen tuntumassa. Kuumakäynnistysongelma kuitenkin korjaantui.

                          Comment

                          Working...
                          X