Verstaalle tuli laittoon käyntihäiriön vuoksi otsikonmukainen auto. Vika ilmenee seuraavalla tavalla:
Käy tyhjäkäyntiä aika tasaisesti, mutta aavistuksen vaivalloisesti. Kaasua painettaessa tapahtuu vähän ja hitaasti, kaasu pohjassa kiertää juuri ja juuri 3000-4000rpm, röpöttää. Tulppien avauksen jälkeen todettiin että aivan pikimustat ja karstaiset. Omistaja oli vaihtanut tulpat uusiin, polttoainesuodatin vaihdettiin varmuuden vuoksi uuteen.
Puristuspaineet mitattiin, autodatan antaessa ohjearvoiksi 11-16bar ja mittauksessa saatiin ysiä ja yksi 10,5bar. Nokka-akselit ovat ehjät ja hyvännäköiset. Jakohihna on kireällä. Öljynpainevalo ei jää palamaan.
Auto on vuosimallia -93 ja pikakonsultaatio kaverilta tuotti tuloksen diagnoosipistokkeelle, että pitäisi löytyä kuskin jalkatilasta tavarakotelon alta kiinnitettynä tavarakoteloon. Sitä ei kuitenkaan löydetty. Autoon on asennettu Defa hälytinjärjestelmä, liekö siinä siirretty muualle vai puuttuuko kokonaan? Irtonaisenakaan kyseistä pistoketta ei nähty.
Alkaa olla hivenen sormi suussa vianhaun kanssa, saanee liikaa soppaa. Mutta kiva olisi päästä lueskelemaan vikakoodit, jos niistä selviäisi jotain. Ei polta mitään moottorin vikavaloa tms.
Otetaan vastaan valistuneita arvauksia vian aiheuttajasta ja mahdollisesta korjaustavasta. Moottorin leväyttämiseltä jos selvitään niin aina parempi. Ja toki jos joku tietää paremmin diagnoosipistokkeen sijainnin niin suuret kiitokset jos haluaa jakaa tietonsa. On katsottu keskikonsolin takaa, tuhkakupin alta ja muista paikoista missä se VOISI olla... Vaan ei...
T. Jani Kleemola
Käy tyhjäkäyntiä aika tasaisesti, mutta aavistuksen vaivalloisesti. Kaasua painettaessa tapahtuu vähän ja hitaasti, kaasu pohjassa kiertää juuri ja juuri 3000-4000rpm, röpöttää. Tulppien avauksen jälkeen todettiin että aivan pikimustat ja karstaiset. Omistaja oli vaihtanut tulpat uusiin, polttoainesuodatin vaihdettiin varmuuden vuoksi uuteen.
Puristuspaineet mitattiin, autodatan antaessa ohjearvoiksi 11-16bar ja mittauksessa saatiin ysiä ja yksi 10,5bar. Nokka-akselit ovat ehjät ja hyvännäköiset. Jakohihna on kireällä. Öljynpainevalo ei jää palamaan.
Auto on vuosimallia -93 ja pikakonsultaatio kaverilta tuotti tuloksen diagnoosipistokkeelle, että pitäisi löytyä kuskin jalkatilasta tavarakotelon alta kiinnitettynä tavarakoteloon. Sitä ei kuitenkaan löydetty. Autoon on asennettu Defa hälytinjärjestelmä, liekö siinä siirretty muualle vai puuttuuko kokonaan? Irtonaisenakaan kyseistä pistoketta ei nähty.
Alkaa olla hivenen sormi suussa vianhaun kanssa, saanee liikaa soppaa. Mutta kiva olisi päästä lueskelemaan vikakoodit, jos niistä selviäisi jotain. Ei polta mitään moottorin vikavaloa tms.
Otetaan vastaan valistuneita arvauksia vian aiheuttajasta ja mahdollisesta korjaustavasta. Moottorin leväyttämiseltä jos selvitään niin aina parempi. Ja toki jos joku tietää paremmin diagnoosipistokkeen sijainnin niin suuret kiitokset jos haluaa jakaa tietonsa. On katsottu keskikonsolin takaa, tuhkakupin alta ja muista paikoista missä se VOISI olla... Vaan ei...
T. Jani Kleemola
Comment