Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Longlife vs. kiinteä huoltoväli

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    No johan on, kuulostaa aika hurjalta. Oliko puhetta, onko muitakin koneita mennyt? Tuskin tuo nyt suoranaisesti öljyistä johtuu, sillä noita samoja öljyjähän käytetään monissa eri koneissa. Olisikohan 2.0T-koneen suunnittelussa käynyt tuolta osin jokin haksahdus?
    Juu, tuskin LL-öljyistä johtuu...vaikka onhan tuota sihdin tukkeutumista ja öljynkierron häiriötä monessakin paikka epäilty, mutta faktaa ei ole tullut ainakaan itselle eteen. Eikähän tuo Jukan laittama syy ole mahdollisesti tai ainakin osasyynä noihin leviämisiin. En ehtinyt sen pidempään asentajan kanssa jutella, kun oma auto tuli valmiiksi. Luulin, että 2.0T on hyvä kone ja seuraava hankinta, mutta pitääpä seurailla vähän tilannetta, että minkälainen epidemia tuo oikeasti on vai onko se pelkkää sattumaa.

    Kyseisen asentajan mukaan myös 2.0Tdi on ollut viime aikoina ongelmia. Heitti puolivitsinä, että talvisin leviää 2.0 diisselit ja kesäisin samaiset bensakoneet. Dieselin ongelmista ei sen tarkemmin ollut puhetta, mutta koneita levinnyt myös...ei kuulosta hyvältä.

    Comment


      #32
      Onhan noista 2.0tdi:stä ollut huhuja ja juttuja liikenteessä, mutta täytyy myös muistaa, että niitä samaisia moottoreita on vissiin aika paljon ihan ongelmattominakin liikenteessä.

      Comment


      • #33
        Longlife öljyt

        Nuista longlife öljyistä vielä puheen ollen. Omallani tosiaan ajettu 15tkm viimeisen longlifeöljyn vaihdon jälkeen ja aion vaihtaa nyt öljyt ja samaisilla litkuilla. Monesta suusta olen kuullut, että turhaa tuo longlife, mutta kun miettii järjellä niin ei se voi olla turhaa. Tarkoituksena sillä lienee pitkän öljynvaihtovälin mahdollistaminen. Tuskin sen suunnitellut insinööri on ihan suotta sitä suunnitellut ja laittanut audin koneeseen. Sanokaa, jos olen väärässä, mutta minusta tuntuu että kun longlifet vaihtaa 15tkm välein, niin ei pitäisi olla huollossa ainakaan moittimista. Kyllähän siinä kieltämättä hintaa kertyy öljynvaihdoille, mutta ei tuo autoilu ole muutenkaan mitenkään halpaa. Tuo 30tkm öljynvaihtoväli vaan tuntuu siltä, että varmasti öljyn seassa alkaa olla niin paljon epäpuhtauksia yms.. että ei voi toimia hyvin.

        Comment


        • #34
          Jos aikoo vaihtaa long lifet 15tkm, niin rahan tuhlaustahan se on.
          Ei siinä mitään jos haluaa nimenomaan sitä öljyä käyttää mutta onhan 15tkm välille muitakin vaihtoehtoja.

          Meidän Transporter oli 115tkm:iin saakka long lifellä edellisen omistajan toimesta ja meillä siitä luovuttiin heti ensimmäisessä öljynvaihdossa.

          Long lifen sijaan nyt siis 15tkm vaihtoväli ja Teboilin Diamond Diesel öljynä.

          Comment


          • #35
            Longlife

            Nyt on lullassa Castrol SLX 5W-30 Longlife öljyt. Ei muuta kun kädet ristiin ja sieltä se miljoona kilometriä vielä joskus taittuu :D

            Comment

            Working...
            X