Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Longlife vs. kiinteä huoltoväli

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Longlife vs. kiinteä huoltoväli

    Kumpaa huoltoväliä ootte käyttäneet ja paljonko ootte rullanneet longlifellä, ennenkuin huoltonäyttö alkaa huutaa hoosiannaa?

    Itellä oli huolto varmaan viimeksi tössinyt longlifessä huollon kuittauksen ja kuitanneet kiinteälle huoltovälille, kun tasan 15tkm:n jälkeen sytty service-valo... Tai sitten noilla longlifeillä ei paljon enempää aja, kun itelle tulee kohtalaisen paljon kaupunki/seka-ajoa ja vähemmän matka-ajoa.

    #2
    Omassa kulkineessa LL hälyttää huollosta noin 17...20 tkm kohdalla. Käyttö on puolet nurkkapyöritystä ja puolet matka-ajoa. Toki LL huoltoväliin vaikuttaa ajotavan lisäksi myös käynnistyksien, ja etenkin kylmäkäynnistyksien, lukumäärä. Mitä lyhyempää matkaa ajetaan useammin, sen lyhyemmäksi huoltoväli menee. Vastaavasti pitkää matka-ajoa saa ajaa jopa 40tkm ennen kuin auto pyytää huoltoa.

    Comment


      #3
      Kiinteä taitaa olla 15tkm tosiaan. Meikän Caddy pitäs olla LL-huollon autoja, mutta siihen ei saa muka LL:ää merkkarin mukaan.

      Comment


        #4
        Alkuperäinen kirjoittaja jannekk Näytä viesti
        Omassa kulkineessa LL hälyttää huollosta noin 17...20 tkm kohdalla. Käyttö on puolet nurkkapyöritystä ja puolet matka-ajoa. Toki LL huoltoväliin vaikuttaa ajotavan lisäksi myös käynnistyksien, ja etenkin kylmäkäynnistyksien, lukumäärä. Mitä lyhyempää matkaa ajetaan useammin, sen lyhyemmäksi huoltoväli menee. Vastaavasti pitkää matka-ajoa saa ajaa jopa 40tkm ennen kuin auto pyytää huoltoa.
        Minä oon luullut että longlife on maksimissaan 30 tuhatta jos ajaa kuin vanhat papat. 40 tuhatta samoilla öljyillä on jo melko hirvittävän kuulosta.

        Itellä longlife näyttää 20t yleensä ja vaihan öljyt kerran tuossa välissä vielä.

        Comment


        • #5
          Kiitoksia kommenteista. Kaippa sitä vois noi longlifet vielä lyödä koneeseen ja kattoa paljonko niillä omassa ajossa rullaa...

          Comment


          • #6
            Parin vuoden päästä sitten kirjotellaan, että miksi nostajat naputtaa ja kone syö öljyä enemmän kuin bensaa.

            Vapareissa nuo LL öljyt vielä jotenkuten ymmärtää, mutta ahdetuissa en kyllä käyttäisi.

            Comment


              #7
              Alkuperäinen kirjoittaja juudas Näytä viesti
              Parin vuoden päästä sitten kirjotellaan, että miksi nostajat naputtaa ja kone syö öljyä enemmän kuin bensaa.

              Vapareissa nuo LL öljyt vielä jotenkuten ymmärtää, mutta ahdetuissa en kyllä käyttäisi.
              Menee taas vissiin puurot ja vellit sekaisin LL öljynvaihtoväli ja LL öljyt, noihan on kaksi ihan eri asiaa LL öljyjä käytän/käyttäisin vaikka vaihtelisin 10tkm välein öljyt.

              Comment


                #8
                Käyttää sitten mitä öljyä hyvänsä, niin eipä ne niin paljoa maksa etteikö malttaisi 15tkm välein vaihdella. Meillä päin öljyt vaihtuu keskimäärin 2.5 kertaa vuodessa ja toistaiseksi moottorit ovat kestäneet yli 500tkm.

                Comment


                  #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja Jarkko Kalsi Näytä viesti
                  Käyttää sitten mitä öljyä hyvänsä, niin eipä ne niin paljoa maksa etteikö malttaisi 15tkm välein vaihdella. Meillä päin öljyt vaihtuu keskimäärin 2.5 kertaa vuodessa ja toistaiseksi moottorit ovat kestäneet yli 500tkm.
                  Näin on nuo Castrolin uudet LL öljytkin maksavat nykyään rahteineen alle 9 euroa litra....

                  Itsekin suosin tiheämpää vaihtoa kuin 2v/30tkm oli öljynä mikä tahansa, mutta LL luokituksen öljyn piikkiin en laittaisi mitään nostajan naputuksia ja koneen sisältä paskottumisia ja sihtien tukkiutumisia.

                  Comment


                    #10
                    Ite vaihtelen ölpät autoon 7-10tkm välein. Pysyypä moottori paremmassa kunnossa.

                    Comment


                    • #11
                      Tarkennettakoon tässä välissä, ettei tässä nyt tarkotus mitään 50tkm ole tarkoitus samoilla öljyllä ajella. Kunhan mielenkiinnosta kyselin, että millaisia LL huoltovälejä muilla on ollut.
                      Ite lähinnä mietin sitä, että vaihtaisko suosiolla kiinteelle 15tkm huoltovälille vai jatkaako LL. Jokainenhan saa vaihdella öljyjä tasan niin tiheeseen kuin huvittaa, ei siitä ainakaan haittaa ole. Paljonhan se järkevä vaihtoväli riippuu ajotyylistäkin...

                      Comment


                        #12
                        LL luokituksen öljyn piikkiin en laittaisi mitään nostajan naputuksia ja koneen sisältä paskottumisia ja sihtien tukkiutumisia.
                        Juu, ei varmasti olekaan öljyn vika. Nuohan ovat käsittääkseni erittäin laadukkaita öljyjä. Mutta vaihtovälin piikkiin minä laittaisin nuo oireet.

                        Comment


                          #13
                          Paremman puoliskon A4 B6 LongLife huollot: 17000 Km, 47000 Km, 78000 Km.

                          Comment


                          • #14
                            Kertokaapas lisää vinkkeleitä. Olisi Audi A6 3.0TDI menossa viikon päästä longlife öljyjä vaihtelemaan uusiin. Mittariin kertynyt viime vaihdosta 15tkm. Ei liene nuilla muilla longlifehuollon merkinnöillä olla juurikaan merkitystä kun itsekin voi asiat tarkistella. Jos longlifelitkut vaihdatan niin onko joku tietty malli jota kannattaa laittaa?

                            Comment


                              #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja toni.ahonen Näytä viesti
                              Jos longlifelitkut vaihdatan niin onko joku tietty malli jota kannattaa laittaa?
                              Castrol SLX PROFESSIONAL Powerflow LongLife III 5W-30

                              Comment


                              • #16
                                Tuota ei käsittääkseni taida saada kuin litran purkeissa tai tynnereissä.

                                Edge 5W-30 lienee vastaava kuluttajatuote, jota saa myös neljän litran kanistereissa. Tuota ainakin lykkäsin omaani viikonloppuna, tosin se ei todista mitään...

                                Comment


                                  #17
                                  Miten olet onnistunut sikspakille syöttämään longlaiffit 15tkm aikana? Minulla ensimmäinen vaihto meni n. 29700 ja toinen tulossa kuukauden sisällä 59400 km? Onhan koodaus oikein eikä vakio-15t-huoltovälille?

                                  Comment


                                    #18
                                    Itse laitoin Golffiin Mobile ESP Formulaa tms.. 507 00:aa eli pätevää. Hintaero Castroliin oli reilu 10e.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Itse vaihdoin juuri öljyt, vaikka mittarissa on noin 47 000 ja seuraava huolto-ohjelman mukainen vaihto on vasta 60 000 kilometrin kohdalla. Ei tuo longlife-öljykään niin kallista ole, etteikö niitä kannattaisi vaihdella 15 000 kilometrin välein, mikäli haluaa pitää autostaan tavanomaista parempaa huolta.

                                      Halpaa tuo Castolin öljy ei todellakaan silti ole, melkein satkun taisi maksaa viisi litraa.

                                      Comment


                                        #20
                                        Saksan Ebaystä vajaa 8 euroa litra tuo Castrol...

                                        Comment


                                          #21
                                          53e/4l maksoi Mobil ESP ja Edge maksoi ~65e/l paikallisessa varaosassa. Golfin 2.0tdi syö vaivaiset 3.8l suodattimen vaihdon kerakin, joten ensimmäistä kertaa kerrankin riitti se yksi purkki, eikä pitänyt ostaa kahta sitä puolta litraa varten :)

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kiitti vinkistä Jukka, täytyykin pistää tilaukseen seuraavaa vaihtoa varten.

                                            Kieltämättä aina yhtä ärsyttävää, kun joutuu ostamaan vähintään sen yhden litran purkin, kun neljä litraa ei aivan riitä. No, saahan siinä samalla näppärän hätävaran matkalle mukaan, vaikka eihän se rinkelinokissa tulekaan tarpeeseen ;)

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ite vaihtelen ölpät autoon 7-10tkm välein. Pysyypä moottori paremmassa kunnossa.
                                              Voisin tänään laittaa kuvat miltä 250tkm ajettu, alle 10tkm välein castrolit (0-40/10-60) sisään saanut 1.8t moottori näyttää sisältä. Välyksiä ei mitattu mutta PASKANEN oli.

                                              Comment


                                                #24
                                                Sehän riittää, kun vuoden ennen avaamista on ajellut vaikka lyhyttä kylmäajoa.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Itselläni nuo ajot on pelkästään moottoritie/maantie ajoa. No enpä kerennyt kuvia ottamaan eilen..

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    ..mutta PASKANEN oli.
                                                    paskasta se öljy on 10tkm päästä , puhumattakaan jos ajaa 30tkm samoilla öljyillä.....

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Joo, paskaista se öljy on joka tapauksessa ellei sitä vaihdeta järjettömän usein, ja 250 tuhatta ajettu moottori on ihan saletisti karstainen, vaikka olisi ajettu millä litkuilla tahansa. Sellainen se polttomoottori on.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Longlifesta kun tuli puhe, niin pari viikkoa sitten Laakkosella käydessä juttelin asentajan kanssa kun nosti moottoria A4 B7:sta kun oli kone leiponut kiinni...kyseessä siis 2.0T kone. Sanoi, että tänä vuonna on mennyt samalla tavalla useita 2.0T -koneita ja aina sama syy...voiteluhäiriö. Voisiko johtua kenties tukkeutuneesta öljysihdistä!?

                                                        Sen verran monta niitä on kuulemma mennyt, että maahantuoja on alkanut kiristämään maksuehtoja eikä tule niin helposti enään vastaan korjauskuluissa.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          No johan on, kuulostaa aika hurjalta. Oliko puhetta, onko muitakin koneita mennyt? Tuskin tuo nyt suoranaisesti öljyistä johtuu, sillä noita samoja öljyjähän käytetään monissa eri koneissa. Olisikohan 2.0T-koneen suunnittelussa käynyt tuolta osin jokin haksahdus?

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Alkuperäinen kirjoittaja jaarli81 Näytä viesti
                                                            Longlifesta kun tuli puhe, niin pari viikkoa sitten Laakkosella käydessä juttelin asentajan kanssa kun nosti moottoria A4 B7:sta kun oli kone leiponut kiinni...kyseessä siis 2.0T kone. Sanoi, että tänä vuonna on mennyt samalla tavalla useita 2.0T -koneita ja aina sama syy...voiteluhäiriö. Voisiko johtua kenties tukkeutuneesta öljysihdistä!?

                                                            Sen verran monta niitä on kuulemma mennyt, että maahantuoja on alkanut kiristämään maksuehtoja eikä tule niin helposti enään vastaan korjauskuluissa.
                                                            Voisiko tuohon olla osasyynä tuo suorasuihkutusjärjestelmä jossa venttiilit paskottuu kun bensa ei niitä "puhdista" ?


                                                            Tälläistä tekstiä löytyi amerikkalaisten toimesta:
                                                            "Fuel cut-off/surging when accelerating. Engine is not throwing any engine codes; however, a loss of power is present when accelerating. This occurs every time I try to accelerate. This is a known issue with the cam follower and high pressure fuel pump on all 2.0t fsi motors from audi and VW. My cam follower has a hole in it (have the part) and the hpfp is worn down because it has made contact with the cam lobe, which has been scarred. Replacement requires a new cam, hpfp and cam follower. The design however will require constant inspection of the cam follower to avoid major engine failure. All 2.0 t fsi engines will experience this problem. Audi has a TSB #2013147/4 dated june 18, 2007 that warns of this problem upon cel light being shown. My car never showed the cel light; however, had the other symptoms described and upon further inspection had a hole in the cam follower, with severe damage to the cam and hpfp."

                                                            http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=1997165
                                                            Viimeksi muokannut Blodshed; 20.8.2009, 22:38.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X