Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Virranjakajan kansi irti? Mikä on oikea järjestys johdoille?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Virranjakajan kansi irti? Mikä on oikea järjestys johdoille?

    A4 Audi -96 1.6 Alon vaihtamaan virranjakajan kantta ja johdotus sekottu?Mikä on oikea johtojen järjestys????
    Viimeksi muokannut kkatajainen; 4.8.2009, 18:27.

    #2
    Kerro nyt hyvä ihminen mikä moottori on kyseessä. Tai katso ohjekirjasta mikä on sytytysjärjestys.

    Noin nyrkkisääntönä 1 johto menee 1. pytylle jne... Pyöritä ensin kone 1. sylinterin kohdalta yläkuolokohtaan. Pyörijän pitäisi osoittaa nyt app. 1. sylinterin elektrodia vasten. Sen jälkeen vain seuraat sytytysjärjestystä.

    Comment


    • #3
      Audi A4 1.6

      Comment


      • #4
        ELSA sanoo 1.6 moottoreille sytytysjärjestykseksi 1-3-4-2

        Comment


          #5
          Lähestulkoon kaikkien nelisylinterisien rivimoottoreiden sytytysjärjestys on mainittu 1342. Vissiin jossain Escortin kenttiläisessä on eri, mutta muita en ole kuullut.

          Comment


            #6
            Jelppaako tuollainen kuva?
            Klik

            Comment


              #7
              Laita sillä tavalla että käy neljällä. Silloin ne on oikein.

              Comment


              • #8
                Silloin ne on oikein
                Näinpä, tuttu soitteli pari viikkoa sitten kun oli kanssa jakajan-kannen vaihtanu. Ei oikein käyny hyvin ja koeajon jälkeen ei enää ollenkaan, että mikä vois olla?
                No johdothan oli päin vittua ja pakko kun oli ollut yrittää ajaa niin ilmeisesti potkassuta takasin, hihna hyppäs. venttiili päin mäntää, lautanen irti ja kaikki mosoksi..

                Hymiö.

                Comment


                  #9
                  No johdothan oli päin vittua ja pakko kun oli ollut yrittää ajaa niin ilmeisesti potkassuta takasin, hihna hyppäs. venttiili päin mäntää, lautanen irti ja kaikki mosoksi..
                  Jos ei muuta niin oppihan ainakin kerrasta ettei kannata "leikkiä" :P

                  Comment


                  • #10
                    Onko niin että keulasta perään järjestys on 4-3-2-1?????Lähinnä jakajaa on 1 ja niin ees päin?

                    Comment


                      #11
                      keulalla on ykkönen (jakopää, hihnat)

                      Comment


                      • #12
                        Ok.Meinaako tuo kuva sitä et tuo musta reikä on 1 ja siit ylös 2 ja seuraava oikeelle on 3 ja ykkösen viereen 4???

                        Comment


                        • #13
                          Kävin ostaa uuven kannen ja pyörijän mutta näyttäs siltä ettei ne passaa tuohon..oon kahesta paikkaa jo ostanu ja molemmat olleet vääriä.ei mee kohilleen ne urat siinä kannessa...

                          Comment


                          • #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja matrikkel Näytä viesti
                            Pyöritä ensin kone 1. sylinterin kohdalta yläkuolokohtaan. Pyörijän pitäisi osoittaa nyt app. 1. sylinterin elektrodia vasten.
                            Tai sitten ei. Yo. pätee jos 1. sylinteri on työtahdin alussa (eli molemmat venttiilit kiinni). Jos venttiileitä ei pääse helposti näkemään, niin tämän voi todentaa myös siten että moottoria pyöritettäessä pitää sormea tulpanreiässä (vaatii yleensä avustajan). Jos männän tullessa ylös pyttyyn tulee paine, lähestytään sytytyshetkeä, jos ei, niin ollaan 180° pielessä (jakajan asteita).

                            Aika yleistä johtojen väärän järjestyksen lisäksi on myös tuo 180° virhe.

                            Comment


                            • #15
                              Kiitokset kaikille vastaajille. Oikea järjestys löyty ja auto toimii taasen..

                              Comment

                              Working...
                              X