Hei!
En ole aikaisemmin tällä palstalla aiemmin kirjoitellutkaan, olen vain tyytynyt lukemaan vanhoja viestejä, mutta tähän kysymykseen en ole löytänyt vastausta mistään.
Eli autoni on VolksWagen Passat V6 TDI 4Motion -99 ja vielä sillä
5v-Tiptronic Laatikolla. Nyt kävi tuossa sillain ikävästi että, tippi sanoi sopimuksensa irti, ja alkoi luistamaan aivan perhanasti jokaisella vaihteella, eikä öljyn vaihtokaan enää hyödyttänyt, ei vakuuttanut mieltäni. :(
Ilmeisesti laatikon lamellit ovat niin kuluneet ja kun vanhoja öljyjä katsoi, niin oli niin mustaa öljyä, että olisi voinut luulla sen tullen suoraan Lähi-idän maan uumenista, plus se että metallia hilettä oli aivan pe#¤eleesti seassa :D
Nyt olen etsiskellyt "uutta" laatikkoa autooni, sain tutulta kaverilta pari vihjettä, joka on Turun Autohuollossa töissä, yht. tiedot Ruotsin romuttamoille, (Suomi hinta käytetylle laatikolle n.2500? ja Ruotsista saa 1000? käytettynä) ja soittelin Ruotsiin ja löysin pari hyvää vaihtoehdon omaavaa tippi laatikkoa.
Olen kaivanut tietoa laatikon valmistajan nron. joka on: ZF 5HP19FLA, tämän pitäisi olla oikea laatikon sarja nro.
Nyt minulla on jo melkein laatikko hankittuna, mutta eikö 2.5 V6 TDI:issä olekin sähköinen kaasupoljin? Kun siinä vähemmän ajetussa laatikossa toimii ainoastaan tuo sähköinen kaasupoljin. Mainitsemani valmistus nro. tiptronic laatikosta, on myös käytetty bensa-autoissa mm:
5HP19FLA
Sekä joissakin bemareissa, on käytetty tätä ZF laatikkoa, korjaamon kaveri haki omaan 528i bemariin Ruotsista ZF valmistaman laatikon, ja tiesi kertoa että on sama Tiptronic laatikko kuin omassakin, tietty eroavaisuus kun bemu takaveto ja oma neliveto. (torsen)
Myös luin vanhoja sivuja UltimateVW.comin keskusteluja ja siellä puhuttiin laatikon väännön kestävyydestä, siellä sanottiin että, laatikko kestäisi 420nm ja jossain toisellla palstalla että 450nm max väännöt. Omastani on penkitetty 188hv ja 433nm tehot entisen omistajan toimesta.
Mietin vain hajottiko noinkin kovat arvot laatikon vai menikö se valmistusvian vuoksi palasiksi, kun 230tkm on kuitenkin ajettu sillä laatikolla? (jollakin siellä palstalla oli yli 200hv ja 487nm tehot tuolle samalle laatikolle) :D
Varmasti pitkä ikäinen laatikko. ;)
Kertokaa myös omia kokemuksia ja miten olette huoltaneet laatikkoanne.
Kiitos etukäteen kaikille vastanneille!
En ole aikaisemmin tällä palstalla aiemmin kirjoitellutkaan, olen vain tyytynyt lukemaan vanhoja viestejä, mutta tähän kysymykseen en ole löytänyt vastausta mistään.
Eli autoni on VolksWagen Passat V6 TDI 4Motion -99 ja vielä sillä
5v-Tiptronic Laatikolla. Nyt kävi tuossa sillain ikävästi että, tippi sanoi sopimuksensa irti, ja alkoi luistamaan aivan perhanasti jokaisella vaihteella, eikä öljyn vaihtokaan enää hyödyttänyt, ei vakuuttanut mieltäni. :(
Ilmeisesti laatikon lamellit ovat niin kuluneet ja kun vanhoja öljyjä katsoi, niin oli niin mustaa öljyä, että olisi voinut luulla sen tullen suoraan Lähi-idän maan uumenista, plus se että metallia hilettä oli aivan pe#¤eleesti seassa :D
Nyt olen etsiskellyt "uutta" laatikkoa autooni, sain tutulta kaverilta pari vihjettä, joka on Turun Autohuollossa töissä, yht. tiedot Ruotsin romuttamoille, (Suomi hinta käytetylle laatikolle n.2500? ja Ruotsista saa 1000? käytettynä) ja soittelin Ruotsiin ja löysin pari hyvää vaihtoehdon omaavaa tippi laatikkoa.
Olen kaivanut tietoa laatikon valmistajan nron. joka on: ZF 5HP19FLA, tämän pitäisi olla oikea laatikon sarja nro.
Nyt minulla on jo melkein laatikko hankittuna, mutta eikö 2.5 V6 TDI:issä olekin sähköinen kaasupoljin? Kun siinä vähemmän ajetussa laatikossa toimii ainoastaan tuo sähköinen kaasupoljin. Mainitsemani valmistus nro. tiptronic laatikosta, on myös käytetty bensa-autoissa mm:
5HP19FLA
- 1996?2001 Audi A4 2.8 V6 Quattro
- 1997?2001 Audi S4 2.7 V6 biturbo quattro
- 1997?2003 Audi A4 (B5) and Audi A4 (B6) 1.8 T quattro
- 1998?2001 Audi A6 2.8 V6 quattro
- 2000?2003 Audi A6 2.7 Turbo quattro
- 2000?2003 VolksWagen Passat GLS V6 4Motion 2.8 V6
- 2000?2003 VolksWagen GLX V6 4motion 2.8 V6
- 2001?2003 Audi All Road Quattro 2.7 V6 biturbo
- 2002?2003 Audi A4 (B6) 3.0 V6 quattro
- 2002?2003 Audi A6 (C5) 3.0 V6 quattro
- 2002?2003 VolksWagen 4.0 W8 4motion
Sekä joissakin bemareissa, on käytetty tätä ZF laatikkoa, korjaamon kaveri haki omaan 528i bemariin Ruotsista ZF valmistaman laatikon, ja tiesi kertoa että on sama Tiptronic laatikko kuin omassakin, tietty eroavaisuus kun bemu takaveto ja oma neliveto. (torsen)
Myös luin vanhoja sivuja UltimateVW.comin keskusteluja ja siellä puhuttiin laatikon väännön kestävyydestä, siellä sanottiin että, laatikko kestäisi 420nm ja jossain toisellla palstalla että 450nm max väännöt. Omastani on penkitetty 188hv ja 433nm tehot entisen omistajan toimesta.
Mietin vain hajottiko noinkin kovat arvot laatikon vai menikö se valmistusvian vuoksi palasiksi, kun 230tkm on kuitenkin ajettu sillä laatikolla? (jollakin siellä palstalla oli yli 200hv ja 487nm tehot tuolle samalle laatikolle) :D
Varmasti pitkä ikäinen laatikko. ;)
Kertokaa myös omia kokemuksia ja miten olette huoltaneet laatikkoanne.
Kiitos etukäteen kaikille vastanneille!
Comment