Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

V8 seosongelmia...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • V8 seosongelmia...

    Tere!
    Kyselempä nyt täältä kun ei vielä vikaa ole muuten selvinny
    ongelmana on tollanen v8 -89 joka käy nyt rikkaalla aina välillä ja etenkin tyhjäkäynnillä.
    Välillä toimii ihan normaalisti ja sit välillä heittää tyhjäkäynnin n.500 kierroksee ja alkaa käryttämään oikeen huolella.
    Vikakoodien luku ei onnistunu bosch:in laitteilla ja marmori tiskillä tarjos vikalukua a`la 120e melko kallista? mutta pakokaasu testauksella todettu että käy vian ollessa päällä todella rikkaalla myös kun kierroksia on n.2500.
    Lambda kummiskin yrittää säätää joten se tuskin aiheuttaa vikaa?
    Tulpat ja ilmansuodatin on vaihdettu jo varmuudeks...
    Kiitos jo etukäteen.

  • #2
    Vikakoodien luku onnistuu sarjaportillisella kaapelilla. Väylä nopeus pitää kanssa laittaa hitaammalle muuten ei saa yhteyttä auton bokseihin.

    Comment


      #3
      Jos vika on sellainen että hyppii korkealle ja käy taas normaalilla ja taas hypähtää korkealle niin silloin lambda saattaa olla syyllinen. Törmännyt nimittäin tuon kaltaisiin lambda vikoihin.

      Comment


      • #4
        Laite jolla yritettiin saada niitä koodeja oli obd2x2 adapteri siihen oikeaan obd2 porttiin ja sit bosch:in langaton diaknostiikka, mut ei ainakaan sillä auennu.
        ei aaltoile se tyhjäkäynti vaan tippuu selvästi ja jää sinne sit.
        Pitikös se yhteysnopeus olla jotai 9600bps?
        Sattuisko lahden alueella olemaan jollain sopivaa lukijaa/adapteria et sais noi vikakoodit esiin kun edelleen tuo 120e ei houkuttele...
        mitä jokke tarkoitit sarjaportilla?

        Comment


          #5
          Täsmennetäänpä tuota aikasempaa.
          Eli tarkoitin pakokauhuja tuolla hyppimisellä. Oli tuossa hiljattain yksi Maxima korjattava mm. pakokauhujen osalta ja siinä heitteli kaikki arvot laidasta laitaan. Lambdan kun vaihdoin niin johan pelitti taas.
          Viimeksi muokannut Metsässä; 8.8.2009, 10:06. Perustelu: huomasin "parit" kirijotus virheet

          Comment


          • #6
            ääni kanssa lambdalle, eritoten jos tilalle vaihdettu motonetin tai bilsun halpis paske.

            itse ostin vpv-motorracingilta boschin laatulambdan hyvillä liittimillä, ja ei oo kyl yskinyt sen takia enää (kulutuskin laski).

            yksi vaihtis voisi olla kanssa ilmamassamittarin mittaelementin kuraantuminen liiallisesta huohotuskaasusta. puhdistus onnistuu/auttaa JOSKUS bräkleenillä ja sen jälkeen haihduttamalla - ei siis mitään mekaanista tökkimistä, menee paskaksi.

            Comment


            • #7
              Tuon ilmamassa anturin irrotin ja langat suihkutin bräkleenil mut eipä ollu vaikutusta. vielä meen huomen koittaa tuota vikakoodin lukua kun olis ihan käytännöllistä et nekin sais sieltä ulos. Mutu tuntuma on et vika löytys lambda/lämpöanturi akselilta tai maffi. noi lämpöanturit ilmeisesti on noista halvimpia vaihtaa? pystykös lambdaa mittaamaan kotikonstein mitenkään? esim vastus mittauksella tjsp.?
              Ainiin...ei ole lambdoja vaihdettu

              Comment


                #8
                Lambdan kunnon saa selvitettyä mittaamalla kuinka nopeasti anturin jännite sahaa 1 voltin ympärillä. Jos anturi on kunnossa sen näkee vain oskilloskoopilla, haiskana olevan hitaan anturin signaalin perässä pysyy jopa yleismittari. Jos/kun anturi on kypsä niin minulta löytyy uusi autoosi sopiva Bosch anturi 89e hintaan.

                teppo.kalske@iki.fi

                Comment


                  #9
                  Ja sellanen ohjeskin löyty audipagesilta, että lambdavian voi todeta myös mahdollisesti sillä, jos kulutus pomppii tasakaasulla ajaessa liikaa.
                  Vaatii tietysti ajotietokoneen, jotta sitä voi kattoa.

                  Jos ei Lambdaa ole vaihdettu vielä aikaisemmin, niin sen vaihto ei ole turhaa vaikkei se olisikaan se oikea vika.

                  Toinen temppuileva lambda sai A8:ssa toisen puolen pätkimään vajaakäynnillä. V8:ssa on vain yksi lambda.

                  Toimiiko reilulla/täyskaasulla ok, eli tehot on tallella?

                  Comment

                  Working...
                  X