Itse teippasin putken molemmat päät, laitoin sisään muutaman mutterin ja dieseliä ja hölskyttelin niin kauan kunnes tunti, että mutterit liikkuu suht' vapaasti. Diesel + pieni pulloharja toimii myös.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
1.8t huohotus
Collapse
X
-
Dodii, nyt ois sitte omastaki nelkusta huohotus tukossa. Oli auto velipojalla koko viikonlopun ja nyt kun tuli tuomaan ton takas nii hirvee öljyn käry haisi pihalla.. kone pelti auki ja öljyä oli ruikkinu öljykorkista suojamuovin päälle. Katoin öljyt ja ihan minimissä oli.. Otin ton pancaken irti ja sieltä tuli vettä ja öljyä.. Missään muualla ei näkynyt öljyvuotoja kuin siinä öljykorkin ympäristössä, eli mihin nuo öljyt on tuolta koneesta hävinnyt, pakoputkeen?
Mitäköhän tuolta on voinu mennä rikki, vai liekkö mitään? Ja mitäköhän tota ylipäätänsä kannattaisi tehdä? Huohotusjärjestelmän putsaus ja varmaan uusien venttiilien osto, mitä muuta?
Comment
-
Saipahan purettua tota kotteroa :) eli öljyt näkyy olevan menneen pääsääntöisesti ahtoputkiin, välijäähdyttimeen ja sieltä imusarjaan.. purin lähes kaikki huohotukseen liittyvät jutut.. Kaikista pahimmassa kunnossa oli se putki mihin tulee se pancake, se oli täynnä jäätä ja öljyä. Purin sen pancaken ja se oli kyllä parhaimmat päivänsä nähnyt.
Taidan tilata BEX:sissä käytettävän malliset putket, jolloin ton pancaken saa sinne venttiilikopan viereen, jospa tuo niin pysyisi paremmassa kunnossa.
Mitään ihmeempiä damageja en nähnyt. Turbo ei ollut väljän tuntoinen ja siivet näyttivät ehjiltä. Otin turbon jälkeisen lambdan myös irti ja kuivalta näytti siitä reijästä katsottuna ja lambdakin oli ihan ok:n näköinen. Joten eiköhän tota aika helpolla selvitty :)
Comment
-
On varmasti lamda kuiva kun siellä on yli 500 astetta lämmintä katissa :D Öljy pamahtaa savuna aika nopiaan ilmaan sieltä.
En tiedä ketään kellä ois turbo hajonnut tuosta. Ei näe kyllä siinä mitään syytäkään? Öljy vain menee siiville ja siitä putkeen, siivet kumminkin pyörii niin kovaa vauhtia että eise öljy siinä pitkään kyllä viihdy.
Comment
-
Onko tuon pannukakkuvenan osanro sama kaikissa 1.8T:ssä? Nimimerkillä tarvis uuden tohon panzerwageniin
Comment
-
Sv: lähinnä aattelin, että tuo turbo ois ottanu damagea jäästä, jota tuolla pancakessa ja siihen tulevassa putkessa oli.. ja oli ne turbon siivet ihan öljyssä vieläkin.. Tosiaan onhan siellä katissa melkonen lämpötila...
J-M Koopikka: kyllä se taitaa olla kaikissa sama.. ainaki ulkoisesti kaikki saman näköisiä :D Äkkiähän tuon katsoo vaikka etkasta, mootorikoodi?
Comment
-
-
Comment
-
Viime viikonlopun savon reissulla piti pariin kertaan lisätä öljyä, kun paskahalvauksen aiheuttava piippaus ajotietokoneesta kuului. Ilmeisesti tuo nyt sitten meinaa, että huohotusjärjestelmä on tukossa. Mitä kaikkea tuonne nyt olisi hyvä uusia ja löytyskö jostain hyvää ohjeistusta alottelijalle tuohon putsaushommaan?
Konehan siis AVJ.
edit: tutkailin ketjua tarkemmin ja hoksasin ainakin sv:n kärsineen samasta vaivasta. Siis tämän kuvan vasemmalle menevän haaran putki kannattaa putsata ja myös saman putken toisessa päässä on se maaginen pannukakkuventtiili?
Comment
-
Mulle tuli tepolta seuraavanlainen tilaus jossa toi viimenen osa (kuvan 13) ei oo olennainen mutta tilasin uuden koska vanhassa oli reikä. Tällä setillä siis pancakevalven siirto konehuoneen takaosaan. Laitoin koko huohotuslinjan tolta osalta uusiksi niin ei tarvii stressata. Omassa siis myöskin AVJ. Vanhaa huohotusputkea putsasin (tekohengitystä) tässä viestiketjussakin mainitulla tavalla eli teippaa putken pään umpeen, sisään jotain muttereita ruuveja tjsp, sitten bensaa sekaan ja vielä toinen pää teippaamalla umpeen. Siinä sitten radio rockin tahtiin sheikkasin sitä putkea ja tein homman varmuudeksi kahteen kertaan -> kyllähän sieltä paskaa irtosi.
En siis ole tota vielä asentanut mutta sunnuntaina ois tarkotus laittaa paikalleen joten voin silloin kuitata että osat oli oikeenlaisia.
Koodi:06B103213T vent tube 53,20 06B103221G vent hose 7,30 06B103493M air hose 11,30 06B133989A intermediate piece 8,40 06B103221H vent hose 8,20
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja rissaspena Näytä viestiViime viikonlopun savon reissulla piti pariin kertaan lisätä öljyä, kun paskahalvauksen aiheuttava piippaus ajotietokoneesta kuului. Ilmeisesti tuo nyt sitten meinaa, että huohotusjärjestelmä on tukossa. Mitä kaikkea tuonne nyt olisi hyvä uusia ja löytyskö jostain hyvää ohjeistusta alottelijalle tuohon putsaushommaan?
Konehan siis AVJ.
edit: tutkailin ketjua tarkemmin ja hoksasin ainakin sv:n kärsineen samasta vaivasta. Siis tämän kuvan vasemmalle menevän haaran putki kannattaa putsata ja myös saman putken toisessa päässä on se maaginen pannukakkuventtiili?
Comment
-
Tossa räjäytyskuvassahan näkyy oikeestaan kaikki oleellinen varmaan paremmin kuin valokuvissa. Osasta 33 osaan 8 tarvii vaihtaa noita osia. Kuvassa olevasta putkesta 9 sain myös kaivettua jonkun verran kamaa ulos mutta ei siellä mitenkään hälyyttävästi ollut. Kanssa toi venttiikopasta osaan 13 menevä putki tuli putsattua ja sielläkin oli jonkun verran kamaa vaikka venttiilikoppa tuli putsattua reilu vuosi sitten.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja rissaspena Näytä viestiKiitokset kaimalle ja Aleksille. Täytyy viikonlopun aikaan ensiapuna putsata tuota linjaa, sieltä mahtaa töhnää löytyä... Jos andre_ viittit kuvia räpsäyttää hommasta, niin osaisi vastaavan rojektin tehdä itekin.
Comment
-
Uusissa osissa tais olla tarvetta kahdelle klemmarille enemmän ku vanhoissa, et jossei osta uusia klemmareita niin kannattaa varata 2kpl sellasia ~18mm klemmareita. Taas kaks viikkoa pancaken putsauksesta niin johan sieltä taas lorahti kivasti vettä sisältä. Nyt on sitten sekin siirretty sinne lämpöseen.
Comment
-
Nyt kun muistelen itekin tarkemmin, niin aika loraushan sieltä pancakesta vettä tuli kun irrotin sen. Eli kun se sinne oisi jäätynyt niin ongelmaa olis taas riittänyt.
Tuli tuossa samalla aukomisella vaihettua ilmansuodatinkin, kuhan nuo osat tulee, niin pitää öljyt ja suodatin kans sitten vaihella.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Sound Näytä viestiNiinhän tuonne oli taas pannukakkuun vedet kertyny, mutta ei onneksi pahemmin jäädy vielä näillä keleillä. Onko Aleksilla pysynyt nyt venttiili kuivana tuon muutoksen jälkeen?
Onkohan B5:seen jotakuinkin samanlainen homma tuo venttiilin siirto?
Comment
-
Vieras
Ei siihen paljon vettä jää ja on myös paljon lämpimämpi kuin koneen edessä - eli selkeä parannus. Itsellä oli ahdin silti jostain saanut jäätä, joten saa huohottaa pannukakun kautta ulkoilmaan pakkaskelien ajan.
Comment
-
Jotenkin tuo asentokin tuolla venttiilillä tuossa alkuperäisessä edessä olevassa virityksessä on jännä. Sellainen sivuttain oleva kallellaan joten helposti kerääkin sen veden sinne vielä.
Nyt takana ollessa tuohan on ihan suoraan ja kondensioveden luulisi pääsevän valumaan sieltä pois. Kaiken lisäksi lämpötila tuolla perällä on kovempi yleisestikin kun katin ja muiden osien lämpö sinne taakse pakkautuu ajaessa ja bonuksena vielä itse huohotusilma on melko lämmintä tuossa alkuvaiheessa.
Mutta tuohon jätkien K04 hajoamisongelmaan tuolla vaihdoksella ei taida olla minkäänlaista osaa eikä arpaa kun Tuomollakin hajosi vaikka venttiili on siirretty taakse. Eli se jää joka mutkat hajottaa tulee jonnekkin muualle.
Comment
-
Vieras
Niin. Olen aika varma että viime talvena jää tuli pannukakusta, koska se oli aivan täynnä jäätä ja mennyt niin tukkoon että höyry puski venttiilin kyljestä ulos. Ahtimesta oli useampi kompuran siipi saanut tällin. Eli uskoisin että huohotuksen parannus ainakin vähentää todennäköisyyttä ongelmiin.
Nyt tosiaan taas vääntyi yksi siipi. Voi olla että huohotukseen jää hieman vettä ja se sitten jäätyi auton ollessa käyttämättä - toisaalta en ihmettelisi jos jää kertyisi imuputkeen kostean huohotuksen kohdatessa kylmän imuilman. Täysin mahdollinen lienee myös pelkääjän puolen intercoolerin ja siinä kiinni olevan bypassin jäätyminen. Vähän lämmettyään pässi voi lähettää jäiset terveiset ahtimelle.
Comment
-
Oli melko ultimate test case tuossa viime yönä/aamuna kun ajoin Kuopiosta Ouluun 300km melkein kokoajan -34 pakkasta. Ei minkäänlaista merkkiä jäätymisestä eikä öljyn kulumisesta
Huohotus tosiaan vaihdettu niin että pancake on moottorin takana ja Audin oma viimasuoja pelkästään maskissa.
Aikaisemmin pancaken ollessa edessä ei edes viimasuoja auttanut jos pakkasta oli yli 20 astetta.
Comment
Comment