Mistä kohden tuo kuva siis on, kuitenkin koneen etupuolelta?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
1.8t huohotus
Collapse
X
-
mistä kannattaa alkaa kyselemään 2000 audi tt quattro APX koneella huohottimen letkuissa rikkoutumista eli ainakin kuvassa 13A ( toisessa kuvassa numerosarja), 9 ja 9A.
tai jos jollakin löytyy hyvät/ehjät myydä. voi olla että muutkin joutuu hankkii.
Comment
-
Kyllä ne imusarajan alle tulevat letkut onnistuu vaihtaa paikalleen, tai ainakin BAMissa onnistui, marmorilta tuli aika suurena kokonaisuutena, tarvi vain pujottaa siitä tehostajan nestepöntön vierestä kaasuläpän puolelle ja sitten klemmarit vain kii
Comment
-
Tietäjät tietää ja toivottavasti kertoo... Pojan B6 A4 1.8T BFB koneella olevasta autosta halkesi kuvan mukainen kampikammion tuuletusletku. No, uusittiin se niin auto meni pikkuhiljaa todella tukkoiseksi, kävi epätasaisesti ja tehot hukassa. Vikaa haettiin Carly ja Auto-com diagnostiikalla. Mitään koodeja ei antanut. Kokeiltiin myös vaihtaa puolaa ja ei apua. Lopulta otin irti huohotinletkun toisen pään, joka oltiin muutama viikko aiemmin laitettu. Autoon palasi vedot, ei ehkä aivan täydet, mutta muuttui totaalisesti parempaan suuntaan. Tutkin juuri minne huohotin putki menee, niin se menee turbolle tuohon toiseen kuvaan punaisella ympyröityyn paikkaan. Mikähän autossa vikana, kun huohotinletkun kytkee, niin menee tukkoiseksi?
edit: Ei se huohotin tuonne turbolle menekään. Käsikopelolla sinne muka sen paikallistin. Tuo menee lisäilmapuhaltimelle ja yläpää kanteen. Mikä aiheuttaa käyntihäiriöt ja tehonpuutteen, jos tuon letkun kytkee?Viimeksi muokannut valtato; 17.11.2020, 08:51.
Comment
-
Kyllä se vaan tuonne menee minun mielestä ja tuon haljenneen muoviputken varaosanumero antaa nimeksi kampikammion tuuletus letku ja siitä hönkii ilmaa turbolle päin. En usko, että VCDS antaa koodia sen enempää, kun vikavaloja autossa ei pala ja huohotinletku irti ja siinä ei ole antureita.
Comment
-
Kyllä noi huohotinletkut menee maf:n ja turbon imupuolen väliin, kirjoita googleen "1.8t turbo inlet"
Comment
-
Mulla kävi ihan samalla lailla, BFB, halkesi ja tilasin Sparetolta uuden. Rovaniemen jääradalla sitten huomasin että se muovi ei vissiin ole kovin laadukasta, koska suli turbon päälle mustana tahnana :) En tietysti säikähtänyt vaan tilasin Autodocilta saman tarvikeosan.
Comment
-
”Pancake” venttiili vaihdettu ja oli täynnä keltaistä töhnää (öljyä ja vettä). Samoin PCV-venttiili myös. Sekin vaihdettu ja puhdistettu huohotinputkisto. Mutta edelleen auto tupehtuu hetken päästä, kun ylemmän viestin kuvan letkun laittaa paikoilleen. Tuo putkisto tulee EGR-venttiililtä ja menee vissiin sinne lisäilmapuhaltimelle. Sinne lisäilmapuhaltimelle päin ainakin tuntui ilma huilaavan paineilmaa laskiessa. JA vikakoodeja ei anna eikä mittaristossa pala merkkivaloja. Mistä sitten tutkia? EGR, MAF tms. tuntuisi, että sieltä koodia antaisi?
Comment
-
Oliko jollain vw passat 1.8T-00 huohotinletkuista/putkista/venttiileistä räjäytys tms kuvaa?
Löytyi myös ranetuksia ja diy-korjauksia ja haluaisin saada kaiken korjattua nyt kun imusarjakin on poissa tieltä.
Kone on AWT
Autolla ei pysty ajamaan tasakaasulla ollenkaan vaan vaatii kaasulla pumppaamista ja kytkimellä kikkailua
Comment
-
-
Comment
-
Menee sille suction jet pumpulle juu. On tuolla toisessa ketjussa samasta aiheesta tuoretta keskustelua. https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...73#post1964973
Comment
-
Nyt on vaihdettu letkuja ja muutakin huoltoa tehty. Tyhjäkäynti edelleen on huono/olematon joten koitin ottaa ilmamassamittarin töpselin irti. Käynti sen jälkeen ok. Joko ilmamassamittari on tullut tiensä päähän tai jossain on vielä imuilmavuoto. Painetestin ajattelin tehdä tänään.
Muita ideoita?
Comment
Comment