Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t huohotus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Neuvottiin täältä kyselemään.. Joten.
    Mikä tämä osa on? Tai, miksi se on tuolleen tulpattu isolla pultilla?
    Autossa vikaa sen verra että 2,5t/rpm---> täydellä kaasulla pätkii niin että hampaat ratissa..
    Eikai tämä tulpattu (huohotin?) ole yhteydessä vikaan..?
    Kertokaa ihmees jos tuo pultti pitää poistaa.. ihmetyttää moinen viritelmä.

    Kiitos etukäteen jos tulee vastauksia.
    Ja tässä kuva kyseisestä osasta.
    http://s1340.beta.photobucket.com/us...tml?sort=3&o=0

    Comment


    • Eikös tuo ole PCV-venttiili? - Sitä en kyllä keksi miksi se on tukittu.

      http://www.audizine.com/forum/showth...simplification

      Comment


      • Pannukakkuventtiiliksi nimetty venttiili, oisko huohotus järkätty ulkoilmaan jäävaurioiden välttämiseksi tai huohotusta modattu muuten.
        Turbon imuletkuun yhteys pitää tulpata kun huohotus letku siitä irroitettu ettei ime mittaamatonta ilmaa reiästä koneelle.

        Jutustelua myös täällä: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=87194

        Comment


        • Selvä peli.. Kiitoksia vastanneille.
          Ainakin joku huohotin letku näkyy imusarjan alla.. Varmaa iha alkuperäinen se siellä sitte..

          Luin tuota linkittämääsi foorumia, siellä oli puhetta turbon kovasta äänestä.. Meinaan vaan ku kiihdytän autolla nii kyllä siitäkin maltilliset ahto äänet kuulu. Autossa kuiteki 250hp nii eikö jonkunlaisia turbon ääniä pidäkkin pitää.. en tiiä. :)
          Itellä ensimmäinen turbokoneinen auto.. Kyselen vaan kaikenlaista että saa tuon silmäterän pysymään ehjänä vaikka siinä vikaa onkin jo.

          Comment


          • Tutkin tuota Audizinen huohotin modifiointiohjetta ja ajattelin ottaa tuon EGR / SAI pumpun ja venttiilin pois. Onko helpoin laittaa sokealaippa venttiilin ja kannen väliin, jättää alipaineletku paikalleen ja letku tulpata?? Vaikuttaako ko. toimenpide miten N112 toimintaan?

            Edit. Tai tuleeko kuinka pitkä vikakoodiluettelo?

            Comment


              No mä tein tommosen, huohotin mutkaan vain letku kiinni ja tuohon kerää kaikki paskat :)
              Attached Files

              Comment


              • Osaisko joku kertoa mitkä kaikki osat tästä kuvasta kannattais uusia tai mitkä ovat niitä huohotuksen ongelma kohtia? Ja onko joitain muita osia mitä kuvassa ei näy mitkä kannattaisi uusia. Omassa autossa vuotaa venttiilikopantiiviste, ajattelin että samalla kun sen vaihtaa niin tutkis huohotuksenkin jos johtuu siitä.

                Comment


                  Kuvan alareunas näkyvä T-haara ja siinä kiinni oleva muoviputki jonka toinen pää on kii lohkossa. Emännän autoon (BFB) vaihdoin vastaavat osat + vähä letkuja ja T-haaraan tulevan takaiskun. Sain kyllä vaihdettua ilman imusarjan irrotusta mutta vähä taiteilua vaati.

                  Tuon tilasin ja sit vähä letkuja.

                  Comment


                  • Itse vaihdoin juuri nuo horch:in linkkaamat osat. Edelliset olivat aivan murusina vaikka alkuun näytti että vain vähän halki.

                    Tässä vanhat osat.

                    Paikka imusarjan alla on kyllä todella v****mainen. Kyllä ne menivät sinne, mutta vajaa 3h meni tulevan appiukon kanssa puuhastellessa. Kädet täynnä naarmuja.

                    Comment


                    • Mä vaihtaisin lisäksi tuon pannukakkuventtiilin, eli numeron 20. Putsaile samalla tuo mutka 19 ja paksu metalliputki 17.

                      Comment


                      • Joo kuten jo kerrottu niin tuo lohkoon öljynsuodattimen jalan luo menevä putki kannattaa varmaan vaihtaa, on tosiaan hieman hankalassa paikkaa, mutta onnistuu ilman imusarjan irroituksiakin.
                        Minulla ongelma oli että muovi oli aivan haperoa -reikäkin jo oli mutta lohkoon päin joten ei näkynyt päällepäin... poistaessa putkea se hajosi ja sisällä oleva metalli holkki jäi aika tiukkaan lohkon puolelle ja piti etsiä pitkät pihdit millä sai kiskottua sen irti, toinen pieni ongelma oli tuon putken kiinnityssokan kanssa kun yksin ei oikein meinannut saada yhtäaikaa pidettyä putkea tarpeeksi syvällä ja samalla sokkaa työnnettyä paikalleen -nämä toimenpiteet eivät kyllä taitaisi olla minkäänlainen ongelma jos imusarjan viitsisi poistaa häiritsemästä.

                        Tuon kuvan alareunan T-haaran jonka sisässä huohotusventtiili -horch:n linkin speed-autoteilen kuvassa osat 5 ja 6 vaihdossa hidastuksena oli tuon kuvan letkuside 8 joka puristettavaa mallia ja sitä ei saanut aukikaan leikattua ahtauden takia, mutta kun tuon T-haaran 5 sai lopulta raadeltua palasiksi niin irtosihan liitos.

                        Metalliputket kannattaa tosiaan "nuohota" minulla esim. putki 9 pancakelta turbolle päin oli täynnä möhnää.
                        Pancake venttiilinkin vaihtaisin.
                        -Sitten kannattaa miettiä että ottaako irti talveksi yhteyden tuolta pancakelta turbon imuun turbon jäävaurioiden välttämiseksi :http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=87194

                        Olen laittanut jotain juttua ja kuvia aihetta sivuten tuonne:

                        https://www.dropbox.com/sh/cs8gei46x...di%20A4%201.8T

                        - jos ei aukee tai virheitä löytyy niin kertokaa

                        Comment


                          Aukes kyllä muttei auennu :) Eli en nyt saanu oikein selkoa miten se pancaken disablointi tapahtuis. Ajattelin jos emännän autosta poistasin, ainaki talveksi.

                          Comment


                          • Pancakelta turbon imuun päin lähtevä putki/letkuosa irti vaikka turbon päästä, turbon imuletkuun tulppa ja sitten tuolle pancakelta tulevalle putkelle vähän "omien mieltymysten" mukaan jotain viritystä - itsellä aluksi oli reiitetty pullo vaan letkun päässä, mutta myöhemmin virittelin sen letkun pään ilmanputsarille menevän "röörin" tuntumaan (-maskin ja ilmanputsarin kotelon välinen rööri ollut myös talveksi irti) että "hajut" sinne kun luulin sieltä hajua tulevan kun olikin tuo aiemmin mainitsemani huohotusputki öljynsuodattimen jalan luota rikki...
                            -pääasia ettei kummiskaan tuki sitä ja ei laita niin ahtaasti tai jätä mitään pussinpohjaa mihin saattaisi vettä kertyä ja jäätyä tukkimaan.
                            Olisin sitä mieltä että itse pancake kannattaa jättää paikalleen rajoittamaan virtauksia sillä muuten sieltä olisi vapaampi yhteys imusarjaan ohi MAF:n ja ilmanputsarin -kannattaa vaan varmistaa että on ehjä.

                            Comment


                            • Kiitos vastauksista :) huomenna osia tilaamaan. Ilmeisesti tuon linkin kautta osat saa halvemmalla kuin audilta? Ja tuota pancakea ei taida taas muualta saada kun audilta? :)

                              Comment


                                Ku ajetaan alipaineella ni eikös näiden sinisien nuolien mukaan moottori vetäisi ohi-ilmaa jos huohottimen putki/letku on irrotettuna imuputkelta? Vaikka siis imuputki ois tulpattuna. Vai eikö pancake "vuoda" imusarjaan päin ollenkaa?

                                Comment


                                • Joo kuten olen tuonne kuvaan kirjoittanutkin niin tuo pancake ainakin rajoittaa virtausta turbolta imusarjaan päin - sitä en osaa sanoa että miten paljon vai sulkeutuuko se kokonaan alipaineesta.
                                  Juuri tämän takia jättäisin pancaken paikoilleen ja varmistaisin että se on ehjä jos yhteys turbon imuun talveksi katkaistaan, muutenkin tietysti tuota pancaken kuntoa kannattaa tarkkailla ja varmistaa ettei kalvo ole kovettunut tai revennyt - sitäkin miettinyt että voisko vioittunut pancake ollakkin suurena syynä noihin jäävaurioihin turboissa kun virtaukset erilaiset kuin pitäisi.

                                  Comment


                                    Edellinen viesti pisti miettimään jotta pitäisikö varmuudeksi uusia pancake-venttiili kun se oli vielä alkuperäinen 296tkm rullattu. Oli aika rapsakassa kunnossa.

                                    Väkivaltaa käyttäen siis avattu, mutta tuo kalvokin oli enemmän muovia kuin kumia.
                                    Attached Files

                                    Comment


                                    • huohotusventtiilin 035103245A rikkinäisyyden voi helposti kokeilla auto käyntiin ja öljy korkki pois jos ei auton käynti muutu niin ainakin se on kunnossa..

                                      Comment


                                      • catch can 1.8 t koneeseen ?

                                        Löytyi tämä vanha aihe... Tollasta öljyn keruu astiaa oon aatellu laittaa, oletteko jättänyt sen PCV valven systeemiin käyttöön. Ajatuksena oli johtaa huohottimen t-haarasta (pcv valven kiinnitys kohta) letku catch can niin ja sieltä edelleed pcv valveen joka on siinä suction jet pumpissa orggis paikassa kiinni.
                                        Olisiko parempi jättää pcv pois käytöstä ?

                                        Comment


                                        • A4 B5 1.8t (AEB) huohotus

                                          Olisi sellainen kysymys, että toimisiko auton huohotus, jos ottaisi imusarjaan tulevan huohotus/takaiskuventtiili hässäkän pois ja laittaisi huohotuksen menemään tähän haitari imuletkuun kokonaan ilman sitä pannukakun mallista venttiiliä? Säästyisi jäätymisiltä ja saisi karsittua mahdollisia vuotavia letkuja ja venttiileitä samalla. Ja kun huohotus ei menisi pihalle niin ei olisi päästöjenkään kanssa ongelmia.

                                          EDIT. Ajattelin näin olisiko kellään kokemusta kyseisestä operaatiosta?
                                          Viimeksi muokannut Tonsa92; 19.3.2015, 11:00. Perustelu: lisäys

                                          Comment


                                          • Vinkiksi muille, että jos ostaa huohottimen korjaussarjan Tepolta, niin kannattaa ostaa myös kuvassa numerolla 10 oleva letku. Itse tilasin vain korjaussarjan (sisältää osat 2, 5 ja 6), mutta tuo kymppiletku oli myös haurastunut ja puhki.

                                            Letkun toinen pää (venttiilin puoli) on eri kokoinen, joten mikään yleisletku ei siihen kovin hyvin sovi. Merkkiliikkeessä (Pörhö) ei ollut letkua hyllyssä, joten nyt odotellaan pari päivää sitä saapuvaksi. Hintaa oli 37 euroa.

                                            Ja tosiaan omasta oli lisäksi letku numero 2 halki ja t-haarassa (nro 5) iso reikä alapuolella. Venttiili (nro 6) oli tukkoisen näköinen.

                                            Comment


                                            • Tyhmä kysymys, mutta miten tuon huohotinletkun sokan kuuluisi tulla? Pitäisikö sokan päiden yltää toisella puolella olevaan uraan? Eli kun sokka painetaan toisen puolen urasta sisään, niin pitäisi sokan päiden tulla ulos toiselta puolelta?

                                              Hieman vaikea selittää, mutta jospa joku saisi kysymyksestä kiinni. Kun yritin painaa sokkaa voimalla läpi, niin se antoin periksi ja taipui. Jäi sitten puolitiehen. Pitänee ostaa korallinen sokkia ja yrittää uudelleen. Tai sitten antaa olla noin. Kuinkahan kova paine sokkaa vasten tulee, eli irtoaakohan helposti?

                                              Huohotinletku:




                                              Sokka:

                                              Comment


                                                Ei ole voimalaji. Yritätköhän vikasuunnasta? Koita lähestyä 90 astetta eri suunnasta.

                                                Comment


                                                • Ite, kun tein jokin aika sitten huohotin rempan niin kyllä tuon sokan sakarat tuli sen uran "yli" helposti.

                                                  Comment


                                                  • B6 1.8T, öljykorkkia ei saa auki moottorin käydessä. PCV vaihdettu, seuraavaksi huohotinventtiili 035103245A vaihtoon?

                                                    edit: 035103245A vaihdettu ja vika korjaantui =)
                                                    Viimeksi muokannut Tommy21; 1.12.2015, 14:06.

                                                    Comment


                                                      Onko kuvassa irrallisena näkyvä letku suoraan yhteydessä sinne imuputkeen maffin viereen? Imemällä letkusta tulee kaiken aikaa mutta puhallettua ei saa. AEB:ssä tällastä ei ollut ja siksi kyselen. Ilmeisesti huohotusletkusta kyse, toisesta sellaisesta?

                                                      Comment


                                                      • Kyllä se sinnekkin menee. Ja ei sinne ylipaineen kuulukkaan mennä. Eli oikein toimii.
                                                        Viimeksi muokannut okkim; 2.12.2015, 11:45. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                                        Comment


                                                        • Nostelen vähän aihetta, eli tuossa aiemmassa postauksessa näkyvässä kuvassa olevat osat 2 ja 5 ainakin, sekä niiden ympäristö kauttaaltaan on omassa AVJ kulkineessa öljyn ja töhnän peitossa. Myös venttiilikopan tiiviste näyttäisi vuotavan öjyävaikka 2 vuotta sitten vaihdettu tai ainakin kuskinpuoli koneesta on enemmän ja vähemmän öljyssä.

                                                          Öljyä kuluu aika reippaasti, esim. moottoritie ajoa helsinki-kotka-helsinki(n. 300km) välillä kuluu pahimmillaan sellaset 3dl.
                                                          Onko tuo nyt merkki siitä, että huohotinjärjestelmä on tukkeessa esim. se kuuluisa pancake ja täten työntää sitä öljyä pihalle noiden osien 2 ja/tai 5 liitoksista tai mahd. murtumista?
                                                          Olenko nyt ihan kartalla tästä, olen lukenut tämän threadin nyt pariin kertaan, mutta ajattelin nyt vielä kysästä.

                                                          Voin laittaa kuvia jos joku haluaa.

                                                          Comment


                                                          • Jos pancake on tukkeessa lienee venttiilikopassa liikaa painetta ja työntää öljyä pihalle mistä pystyy. Mulla ei pitäny venttiilikoppa ennen kuin älysin tuon tutkia. Toivoin öljynkulutuksen rauhottuvan mutta turhaan. Mulla menee puoli litraa reilulla tonnilla edelleen ja turbo menee vaihtoon tässä pikapuoliin. Jos ei sillä rauhotu tutkitaan lisää. Mistään ei enää vuoda mitään nykyisin.

                                                            Comment


                                                            • voe kerpele,ompas ahdas paikka isonyrkkiselle.murtui tuo kovan putken pää sinne reikäänsä ja nyt yritän sitä sinne pikku palasiks väännellä ja yrittää että ne palaset ei tipu öljyn sekaan.jos huomenna vielä vähän taistelis mutta on tuo imusarjan irrotus jo mielessä.-Kiitokset Tepolle todella nopeasta hohotin sarjan toimituksesta.Pienenä miinuksena olisin odottanu edes uutta O-rengasta mukana toimituksessa ,klemmareista ei niin väliä,niitä löytyy ;)ja se uusi pcv venttiili vuotaa pikkasen vääräänkin suuntaan,kai sen öljymössö sitten tiivistää :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X