Jalan tiivisteen malli on sellainen ettei ne murut pääse oikeestaan mihinkään syvemmälle tippumaan. Letkua vain imuriin niin sillä hoituu :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
1.8t huohotus
Collapse
X
-
S3 APY moottoriin huohotuksen öljynkeruusäiliö ja talvi?
Mietin S3 apy moottorin huohotuksen yksinkertaistamista ja öljynkeruusäiliön laittamista mutta mieleen myös juolahti, että tuleeko vastaan jäätymisongelma? Ei jäätymisen takia huvita tuhota uutta moottoria.
Onko kukaan tehnyt vastaava ja olisiko vinkkejä toteutukseen?
Löysin pari videota missä on N249 poista ja PVC poisto ja tuon säiliön lisääminen mutta videot on maasta missä ei pakkasta ole.
Comment
-
Omat autot on ollut vain kesällä ajossa keruu kannun kanssa. Niin ei ole tarjolla kuin ajatelmia, miten siinä voisi käydä. Lähtökohtaisesti mietin että, vesi jäisi keruu kannuun ja sieltä ei ainakaan jääpalana lähtisi mihinkään. Kun edessä olisi tarpeellinen määrä metallia ennen letkulähtöä. Toisaalta sitten molemmissa tavoissa voi vesi jäätyä siihen viimeiseen putkeen ennen imuletkua ja sieltä lähteä liikkeelle. Tämän välttämiseksi voi olla talvella varmuuden maksimoimiseksi parempi huohottaa suoraan ulkoilmaan.
Comment
-
Kyllähän tuon voi huohottaa hyvinkin suoraan ulkoilmaan, mutta sillon pitää letku vetästä johonkin, mistä hajut ei tule sisälle ja sotke konehuonetta. Viime kesänä ajoin itse hetken tuolla tavalla.
Tänään käyttelin oman vermeen tallissa lämpimäksi kun vaihdoin termarin, niin siinä ajassa kertyi purkkiin jo 5ml vettä kun kone kävi lämpimäksi. Eli kyllä tuo kesällä huohottaa purkin täyteen, ihan kuten aikaisempi seattikin.
Comment
-
Takerrun tuohon korkin tanssimiseen, niin toimiiko samalla tavalla eri moottoreissa? Omassa 2 tfsi koneessa korkkin hyppii aikalailla ja toisessa 2 tdi konessa samoiten. Bensa koneella päästelty jo 160tkm joten letkuissa voi olla jo väsymisen merkkejä, mutta tuossa diisselissä on mittarissa vain 40tkm joten sillä kyselenkin, että käyttäytyykö noi edes samallalailla ja tästä voi jotain johtopäätöksiä tehdä?
Omasta bensakoneesta öljyt tuli öljykorkintiivisteen välistä. Nyt on korkki vaihdettu, mutta vielä en osaa sanoa, että tuleeko edelleen.
Comment
-
Omassa kulkineessa koneen Vaihto menossa ja törmäsin muutamiin eri toteutuksiin.
Ensimmäisen kuvan venttiililtä lähtee putki huohotin linjaan ennen venakoppaa.
Uudessa moottorissa putki tulee turbolle.
Ja uudessa ennen kantta olevaan natsaan tulee putki imusarjasta.
Tulppaanko tuon turbolle tulevan putken vai mikä siinä pitäs olla?
Vanhassa koneessa pancake venttiili on turbolla ja uudessa koneen ja tulipellin välissä.
Vanha kone 2000 1.8t AWT audi A4 b5
Uus kone 2007 1.8t AWT skoda suberb
Viimeksi muokannut Killeri; 11.12.2018, 20:34.
Comment
-
-
https://skoda.7zap.com/en/cz/superb/.../1/133-133028/
Nyt kun aikani selailin puhelimen kanssa noita sivuja ni löysin kaavion...
Kiitoksia kärsivällisyydestä[emoji16]
Eli putkelle nro: 75 pitäs löytää paikka. Tuossa Audin koneessa ei tainnut imuputkessa olla tuollaista paikkaa, eli onko se nyt hommattava uudenmallinen imuputki?
Tulee ilmeisesti tuonne alapuolelle, jos oikein tuota kuvaa tulkitsin..
Comment
-
Onkos kellää sellasta oiretta ollut että lämpimänä nostaa kierrokset noin 2000 tyhjäkäynnillä? PVC vaihdettu ja sen jälkeen alkoi tää ongelma.
Tilasin uuden pancaken, kaasuläppä putsattu ja kalibroitu, map vaihdettu, letkut ehjät... Lisäks PVC - imusarja välinen letku menee kasaan nyt uudella venttiilillä.
Auto on -05 Passat 1.8t AWT.
Comment
-
Moi.
Edellinen omistaja oli ottanut Audista huohottimesta imusarjasta tulevan letkun pois, ja nyt kun tilasin Tepolta huohottimen korjaussarjan ja asensin sen paikoilleen, niin lämpimänä kierrokset jäävät seilaamaan 1000 - 1500 välille. Myöskin kun ajaa kierrokset vaikka 2500rpm, ja painat kytkimen pohjaan niin kierrokset tippuu todella hitaasti.
Mutta sitten kun ottaa imusarjasta huohottimen alipaineletkun irti ja tulppaa imusarjan, auto toimii normaalisti, ainut tietysti että kun ei huohotin ole normaalissa toiminnassa, alkaa tyhjäkäynnillä tupruttelemaan sinistä putkesta.
Voiko vika olla pannukakkuventtiilissä? Sitä en vielä ole vaihtanut, tänään kumminkin uuden sellaisen tilasin.
Ja toinen kysymys, että kuuluuko imusarjasta huohottimen venttiilille menevässä letkussa olla takaiskua välissä? Ja onko alkuperäinen imusarjalta huohottimelle menevä letku millainen? Minulla ei sellaista ollut, niin tein pätkän 12mm letkusta ja supistusjatkolla pienensin sen 8mm, että sopi nippoihin.
Terv,
Antti
Comment
-
En tiedä kuuluuko tämä niinkään huohotuksen puolelle mutta olkoot.
Yks päivä tein perus 1.8T huohotin jumppaa ja samalla vaihoin sen SuctionJet pump muovihässäkän, vaan uuden osan (Vaico) laittoi kiinni nii rupesi kuulumaan kovaa pihinää kyseisestä suctionjetistä, niinkuin imuvuoto olisi(?) Noh kolmeen kertaan testaisin letkut ja kaikki liitokset läpi ja puhaltelin vaan ei mistään vuotoa löytynyt.
Onko sitten näissä jotain eri reviisioita vai missähän vika? ?
Comment
-
Viimeseen viestiin liittyen. Huomasin tuon saman pihinän siitä jostain suction jet pumpun läheltä. En löytänyt mitään vikaa/vuotoja mutta vaihdoin kuitenki sen koko letkuhässäkän kaikkine takaiskuventtiilineen. Pihinä lakkasi, mutta nyt se pihisee taas. Viikon se oli poissa.
Jubi, kuuntelehan pöriseekö myös ilmanputsarikotelossa?
Huomasin että nuo asiat liittyy jotenki toisiinsa.
Comment
-
voi olla takaiskukin jostain välistä mennyt. Pörinä / "Pop" ääni välillä kuuluu ilmaputsarikotelosta, vaan se voi johtua combivalvesta (Moottorin takana oleva kirkas mötikkä) jota N112 ohjaa. Eli antaa välillä signaalia combille -> venttiili aukeaa vähän ja ääni tulee toisioilmapumpun kautta ilmaputsarikotelolle.
Comment
-
Terve,
Otsikon autossa on ollut vaihtelevaa tyhjäkäyntivikaa ja vikakoodeja laihallakäynnistä sytkähäiriöihin. Foorumin threadien ansiokkaalla avulla sain paikallistettua viaksi tuolta öljynsuodattimen ja lohkon välistä tulevan kovamuovisen putken, joka koskettaessa aivan räsähti halki. Tuosta liitetystä kuvasta käsittääkseni putken 2 alareuna on se joka on rikki. Onko tuo kampikammion huohotusputki, joka näyttää haarautuvan ja putki 10 syöttävän ilmaa imupuolelle? Nyt kun sieltä tulee siis extra-ilmaa niin menee laihalle tyhjäkäynnillä, joka ainakin selittäisi käyntiongelmat ja vikakoodit.
Vaihtohommiin ei itsellä osaaminen riitä, joten jos Vaasan seudulla löytyy pätevää kerholaista joka osaisi tämän homman tehdä (sekä tarvittaessa putsata muita huohotuksen osia), niin tulen mielelläni ojentamaan työkaluja. Ja toki rahallinen korvaus myös. Itse osa ei luultavasti paljoa maksa mutta huollon työtunnit tuohon saattaa olla moninverroin. Tai mikäli joku tietää asiallista tuntihintaa omaavaa korjaamoa niin saa suositella.
Mitään hiluja ei nähdäkseni irronnut, mutta tärkein kysymys kuuluukin, uskaltaako tuolla vielä ajaa johonkin korjattavaksi? Ongelman satunnaisen alkamisen jälkeen tuolla on ajettu jo varmaan 1000km, mutta nyt tietysti kun "löysin" vian ja rikoin sitä enemmän, voiko tulla enemmän vahinkoa?
-Mikko
Comment
-
Pystyy ihan hyvin ajamaan, tästä korjaussarja: https://speed-autoteile.fi/index.php...product_id=404
Comment
-
No perhana tuohon korjaussettiin jo törmäsinkin mutten ihan käsittänyt että ne olisi juuri nämä osat kun siinä on tuon eri moottorikoodin kaavio. Eli ne ovat samalla myös tämän seuraavan kuvan osat 2, 5 ja 6 BFB:lle?
Mikäli näin on niin kiitoksia paljon avusta! Varmaan edullisempi tuo setti kuin ainakaan alkuperäiset ? Sitten pitäisi vielä löytää joku joka osaisi nuo vaihtaa kohtalaiseen hintaan...
Comment
-
Moi,
Omasta 1.8t BFB koneesta on irronnut kokonaan tuo osalle nro.1 (oil filter bracket) tuleva letku, ja lepäilee irrallaan koneen kyljessä. Kone vuotanut öljyä jo useita kuukausia, ilmeisesti juuri tuosta.
Kuinkas kusessa olen jos kampikammio päässyt hyvän aikaa hengittelemään vapaasti tuosta?
Comment
-
Comment
-
Aika kova paine on saanut olla, että on ampunut tuon letkun irti. Varmaankin päässyt talvella jäätymään umpeen. Tuosta se on nyt huohottanut jonkun aikaa, kun on öljy haissut sisälle. Osin omaa saamattomuutta, ettei ole tullut selvitettyä asiaa aiemmin, mutta luulisi että tuollainen olisi huollossa huomattu myös.. Auto käynyt nyt kaksi kertaa huollossa hajujen ilmaantumisen jälkeen, ja molemmilla kerroilla vaihdettu öljyt ja suodatin. Luulisi viimeistään suodatinta vaihtaessa huomaavan, että tuo ammottaa tyhjyyttään ja ympäristö märkänään öljystä. Noh, viimeisimmällä kerralla diagnosoivat vuodon venttiilikopan tiivisteeksi, sen vaihtelin itse ja ongelma jatkui. Voi tosin olla että ovat kyseisellä pajalla itse tuon rikkoneet, kun noin vuosi sitten vaihtoivat tuon letkun vieressä sijaitsevan termostaattikotelon tiivisteen nestevuodon takia.
Mutta eniten mietityttää nyt tuo onko koneeseen päässyt kulkeutumaan epäpuhtauksia, joista voisi olla haittaa. Ilmeisesti kampikammiossa on ylipaine suurimman osan ajasta, mutta joissain tilanteissa voi olla myös alipaineinen? Kuten jotkut ovat tässäkin ketjussa maininneet, että huohotuksen voi johtaa ulkoilmaan esim. pullon kautta, mutta välissä lienisi hyvä olla jonkinlainen filtteri?
Uudet letkut ja venttiilit lähdössä tilaukseen, varmaan kannattaa myös putsata kaikki huohottimen letkut, joita ei vaihdeta.
Comment
Comment