Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mikä ihme rikkoo MAF:in?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mikä ihme rikkoo MAF:in?

    Elikkä auto tuo audi TT 1.8T lastutettu,samco intake,forge bypass ja maxflow vapari. Alunperin autossa paloi ESP valo ja sain sen sammumaan vaihtamalla ehjän MAF anturin kun VAGCOM:lla sain selville että vika johtuu tuosta anturista. Noh nyt kun olen ajellut jonkun aikaa niin tänään kovassa kiihdytyksessä ohitustilanteessa kiekkojen ollessa n.5000 auto nykäs niin helvetisti ja mittaristoon syttyi EPC valo ja tuo ESP valo. Virrat pois ja takasin niin epc valo hävis ja ESP valo palaa taas!! VAGCOM kiini kotona ja kuinka ollakkaan sama vikakoodi kun sillon kun vahdoin tuon mafin eli se mass air flow signal too low...eli paskana taitaa olla.

    Mikä helkatti sen voi hajottaa kun tarkemmin muistelen niin saman teki silloinkin kun alunperin syttyi ekankerran tuo ESP valo ja MAF meni rikki..kovempi kiihdytys ja siitä ottaa siipeensä. Vaikka tuo vapaavirtaus tötterö on niin se ei ole öljyttävää mallia jos joku sen syyksi sanoo. Muutenkin sen vasta purin ja putsasin ja laitoin muutenkin mahdollisimman hyvin kaiken. Ainut mikä on itselle tullut mieleen on että MAF liitin on sellainen että ei mene enään lukkoon vaan lähtee ihan nostamalla reilummin irti siitä pistokkeesta..tulisko jokin virtapiikki siitä?

    Onko hyviä veikkauksia arvailuja mikä mahtaa olla kun nuita menee nyt kun tupakkia eikä ole mitään ilmaisia noi mittarit?? Kaikki ideat tervetulleita.
    Viimeksi muokannut okkim; 1.8.2009, 09:56. Perustelu: Lisätty kappalejaot

  • #2
    Arvaan tuon löysän liitoksen liittimessä, jos vapaasuodatinta ei voi syyttää.

    Comment


      #3
      Vapareilla noita turbojakin rikotaan, mut ainaki kauppias on tyytyväinen. ;)

      Comment


      • #4
        ot: hevosmiesten tietotoimiston mukaan tarvike suodattimilla on ollut osuutta asiaan aika monessa vastaavassa rikkoutumisessa.

        Comment


        • #5
          Saako noita liittimiä muuten mistä uusia vai onko se edes vaihdettavaa mallia?

          Comment


            #6
            Ihan Audin tiskiltä löytyy. Voit kattoo valmiiks osanumeron siitä sun vanhasta liittimestä. Pinnien irrotukseen saattaa tarvita erikoistyökalua, mutta yleensä erittäin pieni lattaruuvari toimii.

            Comment


            • #7
              Eikös tuossa maffissa ole 2.v takuu?

              Comment


                #8
                Tuota noin...mitenkä ajovakaudenhallinta ja maf liittyy toisiinsa?

                Comment


                  #9
                  Esp laskee moottorin vääntömomenttia MAF arvon (ja muiden anturiarvojen) perusteella.

                  Comment


                    #10
                    Tuota noin...mitenkä ajovakaudenhallinta ja maf liittyy toisiinsa?
                    Hyvä huomio. ootko zanppa ihan varma nyt että maf vittuilee vag-comilla kun loggailet?

                    Comment


                    • #11
                      Joo ei tarvi taas tätä samaa keskustelua käydä että MAF ei liittyisi tuohon ESP valoon. Se liittyy siihen hyvinkin selvästi. Ja kerran olen jo tuon ESP valon ja vikakoodit saanut pois vaihtamalla MAF anturin.

                      Comment


                        #12
                        En kyllä ymmärrä miten MAF ja ajonvakaudenhallinta on tekimissä toistensa kanssa.....
                        Mutta jos näin on niin rupea tutkimaan sitä ESP:iä sillä sen valo vilkkuu ja jos ovat toisiin sa yhteydessä niin silloin mahdollisesti ESP rikkoo Maf:n

                        Vois toisinkin sanoa: älä ihmettelle kieroja vanteita jos on renkaat puhki............
                        Viimeksi muokannut Metsässä; 2.8.2009, 15:52. Perustelu: suomeksi

                        Comment


                          #13
                          Mutta jos näin on niin rupea tutkimaan sitä ESP:iä sillä sen valo vilkkuu ja jos ovat toisiin sa yhteydessä niin silloin mahdollisesti ESP rikkoo Maf:n
                          No voi huhhuh taas tätä ajatuksen virtaa. Tuossahan Aki juuri kertoi että miksi se ESP:in valo palaa ja miten se liittyy moottoriin.
                          Ei, se ESP ei riko maffia.

                          Comment


                          • #14
                            Taidan nyt kokeilla uudella MAF anturilla,uudella MAF:in liittimellä ja BSR Optiflow systeemillä seuraavaksi. Jos vielä menee jotain rikki niin sitten pitää ottaa koko auto tarkemman syynin alle.

                            Comment


                              #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
                              Esp laskee moottorin vääntömomenttia MAF arvon (ja muiden anturiarvojen) perusteella.
                              Sen tiedän, että ESP laskee vetävien pyörien momenttia, kaikkien pyörien pyörimisnopeuseroja, ohjauspyörän asentoa ja sitä kuinka nopeasti ja mihin suuntan sitä pyöritetään, sekä tusinan muita pyöriin liittyviä juttuja. Sitä en tiennyt että se tutkii myös moottorin vääntömomenttia.

                              Nimimerkillä "tusinan rikkinäisiä MAF:eja vaihtanut ilman ESP-häiriövaloa".

                              Comment


                                #16
                                Omassa syttyy ABS ja ESP valot kun ottaa pelkän MAF-liittimen irti.
                                Myös Elsan mukaan näin on. Pitäähän sen ESPin tietää mitä moottorissa tapahtuu, kun korjataan kuskin virheitä.
                                Nimimerkillä "tusinan rikkinäisiä MAF:eja vaihtanut ilman ESP-häiriövaloa".
                                Niin riippuu varmaan ESP versiosta ja että kuinka pahasti MAF on rikki.
                                Joo ei tarvi taas tätä samaa keskustelua käydä että MAF ei liittyisi tuohon ESP valoon.
                                Sorry oli vielä pakko kommentoida :)

                                Comment


                                • #17
                                  BSR:n "opti"flow ei ole ainakaan korjaava toimenpide.

                                  Comment


                                  • #18
                                    No ei varmaan olekaan korjaava toimenpide mutta kerroppas mikä on sitten oikeasti hyvä jos ei halua sitä vakio pömpeliä pellin alle? On nuita niin paljon maailmassa asennettu vapaavirtaus-suodattimia että kyllä mun mielestä muuten kunnossa olevan auton pitäs nuo kestää. Ja ei tässä ei ole kyse tehonlisäys +100hv paskasta vaan ulkonäöllinen kysymys mulle tuo suodatin..ja on autolla kuitenkin ajettu tuon nykyisenkin suodattimen kanssa about 50tkm ennenkun auto mulle tuli ja edellisen omistajan aikaan ei ainakaan mennyt yhtään MAF:a. Vika on jossain muualla EHKÄ.

                                    Comment


                                      #19
                                      Ja ei tässä ei ole kyse tehonlisäys +100hv paskasta vaan ulkonäöllinen kysymys mulle tuo suodatin..
                                      Öh...onko sinulla konepelti läpinäkyvä, vai käytkö sitä vapaavirtaussuodatinta muuten vain ihailemassa konepellin alla?

                                      Comment


                                        #20
                                        Voihan se olla Showauto tai sitten kylällä saa kavereilta enemmän arvostusta moisella.

                                        Samapa tuo mitä sinne pellin alle laittaa, jos itse maksaa mahdolliset vahingot.

                                        Itse kyllä olen sitä koulukuntaa, että kylmä ilma ulkoa ennemmin kuin konetilasta imetty on parempaa.
                                        Onko Maffit ollu orggiksia vai mallia tarvike-Motonet?

                                        Comment


                                          #21
                                          Itse kyllä olen sitä koulukuntaa, että kylmä ilma ulkoa ennemmin kuin konetilasta imetty on parempaa.
                                          Samaa koulukuntaan kuulun itsekkin. Kuulostaa mielestäni todella hölmöltä se että imetään kuumaa ilmaa kone tilasta jonka jälkeen se jäähdytetään coolerilla.....

                                          Comment


                                            #22
                                            Alkuperäinen kirjoittaja Metsässä Näytä viesti
                                            Samaa koulukuntaan kuulun itsekkin. Kuulostaa mielestäni todella hölmöltä se että imetään kuumaa ilmaa kone tilasta jonka jälkeen se jäähdytetään coolerilla.....
                                            Juurikin näin, tosin voihan sen vaparinkin tietty sijoittaa siten, että se haukkoo raikasta ilmaa. Tällöin tosin sen sijoitus tupaa olemaan kaikkea muuta kuin näkösällä. Eräs kerhotoveri vinkkasi kerran, että esim. MANNin sivuilta voi haeskella alkuperäisen suodattimen mitoilla paremmin virtailevaa suodatinta, jolloin se sopii alkuperäisen tilalle. Ihan vaan esimerkkinä, jos sattuu löytymään samoilla mitoilla oleva suodatin, joka on vaikkapa 300-400hv:n tehoilla olevassa jossain toisessa autossa, niin voisi kyllä kuvitella että se kyllä riittää vähän kutiteltuunkin autoon. Tämähän tietysti vaatii vähän vaivannäköä, eikä sitä kaivattua show-efektiä taikka respectiä näin saavuteta, mutta saavutetaan taatusti lähtökohtaa parempi lopputulos, eikä tarvi kuunnella vaparin suhinoita.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Joo-o noh jos se sit on hieno ja hyvä se alkuperäinen. Sais vaan jostain tähän hätään semmoisen. Jollain jos on myydä niin voisin ostaa! Privaa voi laittaa..toivotaan et sitten ku sen aromipesän sinne takas tunkee niin maffit alkaa kestämään..Kyse oli siitä et OMAAN silmään tollanen fiksu vv suodatin on komeampi muutenkin laitetun pellinalla kuin vakio. Tarvista sitä ei ole kellekkään näytellä eikä auto toimi minään fuckin respectin tai shown tekemiseen vaan se toimii työautona ja sillä ajetaan pitkää matkaa.

                                              btw.nykyisessä suodattimessa ilma on ohjattu tulemaan ulkopuolelta ei konehuoneesta. Ja oli orkkis maffeja joo.

                                              Comment


                                                #24
                                                Eräs kerhotoveri vinkkasi kerran, että esim. MANNin sivuilta voi haeskella alkuperäisen suodattimen mitoilla paremmin virtailevaa suodatinta, jolloin se sopii alkuperäisen tilalle.
                                                mm. motonet myy myöskin vakio putsariin tulevia vapari suodattimia. Simonta merkkisiä tuotteita oli ellen väärin muista.. eli sinnekkin voi mennä orggis suodatin kourassa kyselemään vapari suodatinta.

                                                Tarvii lisätä tuohon aikasempaa tekstiin (ennen kuin joku hifistelijä kerkee kommentoimaan) se että turbokin kyllä lämmittää sitä ilmaa melko hyvin. Mutta se vapari konepellin alla ei helpota yhtään tilannetta......

                                                Comment


                                                  #25
                                                  "parhaan" tuloksen taitaa saada parantamalla;

                                                  a) originellin ilmanputsarikotelon ilmansaantia, kyllä sinne jollain keinolla saa paremmasta paikasta tuotua ilman. Ellei peräti ylipaineen suodattimen "etupuolelle", mitä siellä ei todennäköisesti ole tehtaalta. Esim. sopivaa taivuteltavaa "ilmanvaihtoputkea" keulalta koteloon.

                                                  b) parantamalla putsarikotelo+MAF välin niin pitkälle kun voi, sekin onnistuu yllättävän halvoilla tarvikkeilla, vaikkapa rautakaupan viemäriputken osilla...

                                                  noidenkin jälkeen muuten äyskii ulkopuolelle kyllä vaihdoissa ;) Sisällä taasen miellyttävän hiljaista, vaikka olisi "herkempi mielentila" päällä ;)

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja gedu Näytä viesti
                                                    "parhaan" tuloksen taitaa saada parantamalla;

                                                    a) originellin ilmanputsarikotelon ilmansaantia, kyllä sinne jollain keinolla saa paremmasta paikasta tuotua ilman. Ellei peräti ylipaineen suodattimen "etupuolelle", mitä siellä ei todennäköisesti ole tehtaalta. Esim. sopivaa taivuteltavaa "ilmanvaihtoputkea" keulalta koteloon.

                                                    b) parantamalla putsarikotelo+MAF välin niin pitkälle kun voi, sekin onnistuu yllättävän halvoilla tarvikkeilla, vaikkapa rautakaupan viemäriputken osilla...

                                                    noidenkin jälkeen muuten äyskii ulkopuolelle kyllä vaihdoissa ;) Sisällä taasen miellyttävän hiljaista, vaikka olisi "herkempi mielentila" päällä ;)
                                                    Kohta a) riippuu toki pitkälti autosta. C5:ssa ilmaa imeskellään suoraan maskin takaa, ei toki mikään RAM AIR kuitenkaan.

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X