Itse vaihtaen:Osta oikea pumppu n 100 €? Ryömi takakonttiin, irrota matto kontin etuosasta, jonka alta paljastuu bensatankki. Bensaa tankissa saisi olla mahdolisimman vähän.
Irrota kansi, jonka alta paljastuu letkuliittimiä ja sähköliittimiä. Irroita ne. Koita irroittaa lievää väkivaltaa käyttäen kansi. Erikoisavain olisi poikaa, mutta vasara, tuurna tms auttaa. On muuten tiukassa.
Sen alta paljastuu sitten kilkkeet eli polttoainemittarin anturivipu yms. Polttoainepumppu lähtee kiertämällä irti tankin pohjasta.
Uusi paikalleen ja kaikki osat kiinni.
Tämä ulkomuistista vanhasta lötköstäni ( nykyiseenkin käy sama ohje) 10 v takaa:)
Tuossa liikkeessä vaihtoivat bensapumpun ja nyt nyt ilmeisesti jotain ongelmia kohon kanssa kun bensamittari jää kiinni puoleen väliin eikä laske sen alle. Huollon teetätti edellinen omistaja joten liikkeeseen en saa tätä enää vietyä. Autona siis c4 2.6. Onko mimmonen homma? Toimiiko näissä tuo homma koholla vai miten? Kaikki ohjeet tervetulleita!
"Polttoainepumppu lähtee kiertämällä irti tankin pohjasta", mulla teki juuri tämä vaihe tenää pitkään, kun millään ei lähtenyt kiertymään.
Kaveri sen sitten harjanvarrella ja vasaralla sai himpun verran liikahtamaan, että irti lähti, mitä nyt vähän se kehikko halkesi, mutta eipä tuo haittaa.
Irtiottovaiheessa vielä katkesi se kohon johto, joka piti tinata, että pa-mittari toimisi.
Paikalleenasettelussa lienee tärkeintä, että kaikki johdot, putket sunmuut menevät nätisti paikoilleen, ettei kohonvarteen mikään kanittaisi.
Ja tietysti vaihtotyö alkaa imuroimalla kunnolla se aukaistavan alueen ympäristö, sitä pölymöhnää sieltä kummasti löytyy, jota ei haluaisi sinne tankkiin tippuvan.
Ps. Haulla pitäis löytyä linkki, jossa ihan kuvien kera tuo operaatio suoritetaan
Onko tuossa jokin nollaus systeemi? Kun kohossa ei näyttänyt olevan mitään vikaa mutta kun otti virrat pois pumpulta ja laitto autoon virrat niin hetken nosti bensaviisaria ja sitten laski nollaan. Kun laitto virrat takasi päälle niin alko näyttämään lähes tyhjää tankkia joka vastasi tankissa ollutta bensan määrää. Alunperinhan viisari oli jumittunut puoleenväliin.
"Polttoainepumppu lähtee kiertämällä irti tankin pohjasta", mulla teki juuri tämä vaihe tenää pitkään, kun millään ei lähtenyt kiertymään.
Kaveri sen sitten harjanvarrella ja vasaralla sai himpun verran liikahtamaan, että irti lähti, mitä nyt vähän se kehikko halkesi, mutta eipä tuo haittaa.
Itse en myöskään saanut millään sitä kiertymään, mutta (ainakin V8:ssa ja uskoakseni myös urssissa) se pumppu on siinä kehikossa kahdella klipsillä/kynnellä vain kiinni, jolloin niitä hieman levittämällä pumppu nousee pois.
Itse taas en millään löytänyt joissain irrotusohjeissa mainittua sulaketta, jonka irrottamalla saa pumpun sammumaan ja moottorin käyttämään bensalinjan tyhjäksi. Saman saa onneksi tehtyä myös nyppäämällä bensapumpun virtajohdon suoraan irti mikä kontissa sen pyöreän kannen alla on.
Jäsenosiossa on joku periaatekuva erikoistyökalu-threadissä tuosta bensapumpun kehikon irrotustyökalusta, harjaterästä, rälläkkä ja MIG tarvikkeina/työkaluina. En kyllä itsekään saanut tuota kehikkoa liikkumaan minnekkään parilla rautatangolla, tehdyllä työkalulla aukesi heti.
Comment