Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1.8T Q 110kw nykii

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 1.8T Q 110kw nykii

    Ensinnäkin, ensimmäinen viesti palstalle.

    Asiaan. Auto on A4 1.8T Quattro. Kiihdytettäessä täydellä kaasulla auto ei kiihdy tasaisesti, vaan hitaasti nykien. Kiihdytettäessä n. 70% teholla auto kiihtyy tasaisesti. Tyhjäkäynnillä ei kuulu mitään rahinaa tai muuta asiaan kuulumatonta, vaan kone kehrää nätisti. Ilmamassamittari oli rikki, ja se on vaihdettu merkkiliikkeessä, mutta vika jatkuu edelleen. Joten, neuvoja tulemaan mitä kannattaa seuraavaksi alkaa tutkimaan.

    #2
    Vikakoodit lukuun. Arvaillaan sitten lisää.

    Comment


    • #3
      Itsellä oli täysin vastaava ongelma. Vikakoodeja ei ollut. Oli se alipaineletku halki mikä lähtee imusarjasta suoraan taaksepäin. Taitaapi olla joku bensahöyryihin liittyvä. Kannattaa toki ekana koodit kattoo, mut jos ei oo niin melkein noi ilmavuodot on todennäköisimpiä.

      Comment


      • #4
        se kannattaa kahtoo tuo aktiivihiilijärjestelmä läpi ja puhdistaa se säiliö sieltä vänkärin lokasuojan sisältä :) se ei ainakaan pahaa tee ja oon minäkin sitä mieltä että tuolla polttoainepuolella se vika on :)

        Comment


        • #5
          Alkuperäinen kirjoittaja BassoJone Näytä viesti
          se kannattaa kahtoo tuo aktiivihiilijärjestelmä läpi ja puhdistaa se säiliö sieltä vänkärin lokasuojan sisältä :) se ei ainakaan pahaa tee ja oon minäkin sitä mieltä että tuolla polttoainepuolella se vika on :)
          mites tuo säiliön puhdistus käytönnössa tapahtuu?
          Viimeksi muokannut juudas; 2.8.2009, 21:33.

          Comment


          • #6
            joo eli se aluputki vaan irti ja säiliö irti. itellä oli sen säiliö sisällä aivan törkeenä hiekkaa liekkö joku huohotinputki mikä säiliöstä tulee auton alle nii sekin oli aivan tukossa. ja sitten kannattaa vielä kahtoo se aktiivihiilisuodatin mikä on siinä moottoritilassa siinä ilmanputsarin kupeessa että onko se tukossa

            Comment


              #7
              Ilmamassamittari oli rikki, ja se on vaihdettu merkkiliikkeessä, mutta vika jatkuu edelleen. Joten, neuvoja tulemaan mitä kannattaa seuraavaksi alkaa tutkimaan.
              Millä perusteella ilmamassamittari on todettu vialliseksi? Äkkiseltään vois kuvitella, että sen vaihtamisella olisi ollut jotain vaikutusta auton käytökseen jos osa olisi todellakin ollut rikki.

              Comment


                #8
                Alkuperäinen kirjoittaja JuhaT Näytä viesti
                Kiihdytettäessä täydellä kaasulla auto ei kiihdy tasaisesti, vaan hitaasti nykien.
                Onko tuo "hidas nykiminen" kiihtyvyyden aaltoilua ja selviä nykäyksiä? Omassa koslassa kiihdytyksen aaltoilun aiheutti likainen N75-venttiili, aaltoilun tosin näki myös ahtopainemittarissa varsin selvästi.

                Comment


                • #9
                  Korjaamolla katsoivat sitä, ja sanoivat että että ilmamassamittari on sökö. Antoi kuulemma liian vähän voltteja, n. 1,5v, kun pitäisi antaa n.4v.

                  Ja "hidas nykiminen" tosiaan on aaltoilua ja selviä nykäyksiä kun täydellä kaasulla kiihdyttää. Tänään olisi tarkoitus vikaa ruveta paikantamaan, katsotaan sitten mitä tehdään.

                  Comment


                    #10
                    Autodatan mukaan voltteja kuuluu olla tyhjäkäynnillä n. 1.1v ja 3000rpm n.1,9v
                    Tiedä sitten pitääkö autodatan lukemat paikkaansa.....

                    Comment


                    • #11
                      Huomasin tuossa tunti sitten että pakosarjalta tuleva kangaspäällysteinen letku(halkaisija n.5mm.) on poikki. Pakosarjasta tulee (messinkinen?)tappi, johon letku oli prässätty ja letku on ollut jatkuvassa kosketuksessa pakosarjaan. Mikä letku tuo on?

                      Kiireiden takia homma on venynyt. Huomenna uusi letku ja katsotaan mitä tapahtuu.

                      Comment


                      • #12
                        Letku vaihdettu. Moottorinohjauksen vikavalo sammui n.50km sen jälkeen kun uusi letku oli vaihdettu. Nykii kyllä edelleen mutta ei ihan niin pahasti. Tehoa tuntui tulevan lisää. Jatketaan arpomista.

                        Comment


                          #13
                          Onhan tuo N75 suljettu pois vikalistalta? Entä by-pass? Ahtovuodolta tuo ei kuulosta, mutta painetesti voi silti olla paikallaan.

                          Comment


                          • #14
                            Mulla nyki samallai lastun takia. Vika tuli pikkuhiljaa. Nyt vakio ECU ja pelaa tosi hyvin. Tulppia vaihtaessa huomattiin tulpista et kävi liian laihalla eikä mistään löytynyt vikaa, vasta Ecun vaihdon jälkeen korjaantu.
                            Viimeksi muokannut mesaku; 14.5.2011, 17:41.

                            Comment


                              #15
                              Nyt taitaa olla B6sen AVJ kone kysessä. Flashattava lastu. Ei tartte ecuja vaihdella.

                              Edit: kehtaatko Seppo kertoa mikä lastu oli kysessä?

                              Comment

                              Working...
                              X