Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

rs2 "kytkimen hydrauliikka" petti ?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • rs2 "kytkimen hydrauliikka" petti ?

    Ajelin tos ja polkasin kytkinpoljinta vähä kovempaa jonka seurauksena kytkinpoljin palautui puoleen väliin ja seuraavan kerran jäi pohjaan,mutta saa käsin nostettua yläasentoon ja painettua ala-asentoon mutta ei niin sanotusti nosta kytkintä....kellään aikasempia kokemuksia tai tietoa viasta....luultavasti hydrauliikka vikaa ku tiputti "onnettomuuden" jälkeen jotain nestettä ja siinä kytkimen kohilla konehuonees oli "märkää"...en ehtiny tutkimaan näi myöhään tien päällä pimeässä tarkemmin...

    #2
    Työsylinteri petti. Uutta tilalle vaan.

    Comment


      #3
      piste työsylinterille täältäkin.

      Comment


      • #4
        Vähän aika sitten kävi vanhempien Audissa samanlainen homma, jolloin polkimen alla sijaitseva sylinteri meni jumiin. Mäntä jäi pohjaan ja poljin meni tunnottomaksi. Sen jälkeen irroitus, putsaus ja toimii...

        Comment


        • #5
          sama vika b5:ssa. Pari kertaa kun olen autoa lainannut niin ovat saaneet ongelman esiin.
          Poljin ikäänkuin jumittaa, nousee jos vähän avittaa. Omalla ajolla ei jää pohjaan.
          Taitaa olla jotain moskaa kertynyt väliin

          Comment


            #6
            Tuo voi myös olla oire huonosti ilmatusta kytkimestä. Tai no, jos se ei sitä aina tee niin sitten siellä ei välttämättä ole ilmaa.

            Comment


            • #7
              Jarrunesteitä vaihdetaan aika usein mutta kytkimelle menevä neste jää yleensä vaihtamatta kun on monessa mallissa hieman hankalampi toimenpide. Tuolla jos vanha neste tarpeeksi kauan muhii niin alkaa tulla korroosiota ja jumittelee. Männän pitää liikkua tosi herkästi sylinterissä että poljin pääsee palautumaan nopeasti, huonosti liikkuva vaikuttaa jo vaihtamiseenkin.

              Parista typ44q:sta on joutunut vaihtamaan sylintereitä ja sen jälkeen tullut vaihdettua myös nesteitä säännöllisesti että pysyy paikat kunnossa.

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja kruiik Näytä viesti
                sama vika b5:ssa. Pari kertaa kun olen autoa lainannut niin ovat saaneet ongelman esiin.
                Poljin ikäänkuin jumittaa, nousee jos vähän avittaa. Omalla ajolla ei jää pohjaan.
                Taitaa olla jotain moskaa kertynyt väliin
                No nyt se teki sitä sitten jo itsellä, eli vikaa varmasti on autossa eikä pelkästään kuskissa.

                Kytkin pohjaan -> kytkimessä tuntuu sellainen jäykempi "kynnys" alaspäin mentäessä, ja kynnyksen yli mentäessä, lähes lattian rajassa, huomaa ettei palautusta ole tulossa. Tässä vaiheessa kytkin on toimii vielä hienosti, mutta vapauttaa heti sen jälkeen ku lyö vaihteen sisään.

                Kytkin palaa toimintaan kun kengän kärjellä nostaa poljinta, vastusta nostettaessa ei tunnu.

                Teki tämmöistä oireilua kymmenisen kertaa lämpimän startin jälkeen, ja sitten ongelma katosi taas.

                tarkennus: lyhyen ajomatkan jälkeen, kuivalla tiellä, hieman keula ylemmäksi pysäköitynä huomasin että about kytkimen etupuolelta tullut nestettä ulos (ehkä jäänyt aiemmasta ajosta ilmastoinnin kondenssivettä?). Tyhmänä en katsonut tarkemmin mitä oli mutta aika iloisesti juoksi asfalttia pitkin.
                Viimeksi muokannut kruiik; 14.8.2009, 10:50. Perustelu: tarkennus

                Comment

                Working...
                X