Huhtikuussa vaihdettu ölkyt ja suodatin. Ok. Suodatin VAG-Longlife ja ölkyt Mobil 1 new life 0-40. Tikku alapäästä tummanpunaista muovia, jonka yläpuolella itse tikussa merkki. Paineet ajossa täydet, tyhjäkäynnillä n.2.5-4.00. Lisäsin em. litkua n. puoli litraa. Käyntiääni parani. Ajettu ennen lisäystä n. 3000.km. Onko kaikki ok. Teiltä viisaimmilta kysyen. Punainen muoviosa ei osaa näyttää mitään selvää tikussa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Aaapisen öljytikku.
Collapse
X
-
Öljy on väärä! Turha on käyttää ko öljyä. Vaihda moottoriöljy "huonompaan" eli vanhaan autoon sopivaan. Itse käytän Valvolinen 10-40 max lifeä, mutta muitakin 5-10/40-50 voi käyttää.
Punainen tikkuosa kyllä nayttää öljyntason, siinähän on ala/yläraja. Anna motin olla kylmänä vaikka puoli tuntia ja katso sitten.
Hakutoimintoa käyttäen lisää, kun asetat hakusanat kohdalleen.
-
Heippa. Ja vielä öljyistä.
Autoasi/Olarinluoma oli nämä kyseiset litkut koneseen vaihtanut. On kyllä VAG-Hyväksymää. Itse öljytikun punainen muoviosa epämuodostunut "klöntti". Ei siitä ota "Einari" selvää. Mitään vuotoja en ole huomannut. Paineet kuten aikaisemmassa viestissä. Tiedän että kyseessä on varmasti ohut öljy. Mutta pysynyt sisällä.
Aikaisemmassa vitoskoneessa käytin maxlifeä. Ei tarvinnut koskaan lisätä.
Lisää kommenteja aiheseen littyen. Kiitos etukäteen.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja juudas Näytä viestiOn tosiaan aivan väärä ölppä noin vanhaan autoon, 0w40 on ihan lirua verrattuna esim. 5w50.
5w50, 5w40 tai 10w40 on tuon ikäluokan peleihin sopivaa.
Comment
-
"Itse öljytikun punainen muoviosa epämuodostunut klöntti "
Kyllä meikäläinen siitä näkee vaikka ikää on 63 v. Olisiko vahingoittunut? Puhtailla öljyilla näkeminen hieman hankalaa, mutta likaiset näkyvät hyvin silmälaseilla.
Koita kääntää tikku toiseen asentoon eli poikittain koneeseen nähden ja kurkkaa tikun molemmille puolille.
Punaisen klöntin "ohennuksen"= min-max on litra öljyä. Ei tarvitse lisätä, ennenkuin alarajassaViimeksi muokannut Jorma Niemi; 3.8.2009, 14:41.
Comment
Comment