Tossa joku aika sitten helteillä ajelin Audilla kauppaan ja juuri kun olin pääsemässä parkkiin auto otti ja sammui. Tarjosin käyntiin, lähti jonkun aikaa hangattuani, mutta kävi vajailla pytyillä. Annoin auton olla n.30 min. ja sitten starttasin, kävi yhä edelleen vajaalla, mutta kun polkaisin kaasua kaikki pytyt lähtivät mukaan. Hetken aikaa auto piti ihme "päksettä", sitten tasaantui ja toimi aivan normaalisti. Tästä aikaa 3vko ja 2000km. Auto pelannut täysin ko.ajan. Ihme homma. Onko muilla ollut Audissaan samanlaista oirehdintaa helteillä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi 100 2.6 abc -93, sammui yllättäen ajosta. Käy vajaalla?
Collapse
X
-
Vaimon iv golffissa oli saman suuntasia oireita. Piuha kiinni ja kertoi viaksi lämpötilatunnistimen tms. Eli näytti koneen lämmöiksi 27 astetta vaikka oli 30min ajettu juuri autolla.
Uusi 25e maksava anturi kiinni ja sen jälkeen ei ole ongelmaa ollut.
Tosiaan teki juuri niin, että kun vaivoin sai käyntiin, niin kävi ikään kuin vajaalla.
-
Väärä lämpötila-arvo on kyllä tyyppivika näissä V6:ssa eli vaikeasti lähtee käyntiin myös lohkolämppärillä. Yksi vika korjausmanuaaleissa mainittu on karstan meneminen venttiilin väliin . Miten onko tuossa niitä hajoavia muoviohjaimia imusarjassa, en muista oliko kaikissa 2,6:sissa , ne pitäisi kai poistaa.
Comment
-
-93 mallissa taitaa olla se äänenvaimennin, ellei ole jo otettu pois jonkun toimesta. Omassa -95 ABC:ssa imusarja ongelmaa ja korjaussarja tulossa, tietääkseni äänenvaimenninta imusarjassa ei pitäs olla mutta muuten rikki (kohta senkin näkee). Ongelmana tukehtuminen pienillä kierroksilla, paristi sammunut parkkeeratessa, pitää vain polkea vähän enemmän ja muistaa ilmastointi sammuttaa niin jaksaa..
Comment
-
Ensimmäisenä tuli mieleen toi imuilmanohjain tai mikä liekään. Se on mun mielestä kummallista, että auto on pelannut ko. episodin jälkeen 2000km ilman minkäänlaisia ongelmia. Oiskohan mahdollista, että nuo imuilmanohjaimesta/imuäänenvaimentimesta lähtevät palat sulaisivat pois omia aikojaan. En tiedä, mutta ei mulla aikaisemmissa vehkeissä ole tuollaisen ts.vastaavan oireilun jälkeen mitään "ihmeparantumisia" ollu. Sitä mietittiin, että oisko öljynpaine äkillisesti nousut niin korkeaksi, että olisi lyönyt pari nostinta pimeeks. Puolat on tietysti yks vaihtoehto, mutta käsitykseni mukaan menevät kerralla, jos ovat mennäkseen. Kiitoksia jo tulleista ja tulevista vastauksista.Lähtee käyntiin "kerrasta". Tyhjäkäynti tasaista.Viimeksi muokannut Miiho; 22.7.2009, 23:37.
Comment
-
Ei se imusarjan tarkistaminen varmasti pahaksi olisi, tyyppivika kun on ja voisin kuvitella, että joku ylimääränen irtolipare voisi käyntihäiriötä aiheuttaa.. Tepolta saa korjaussarjan ja tiiviisteet imusarjaan alle 150 euron (hinta sis. myös imusarjan yläkannen tiivisteen mikä ei pakollinen).
Korjaussarja 078198211
Imusarjan tiivisteet (tarvitaan 2kpl) 078129717A
Imusarjan yläkannen tiiviste 78129717C
Pitää ottaa jotain kuvia, kunhan lähetys saapuu. Oma myös lähtee kerrasta käyntiin, tyhjäkäynti on tasainen, mutta käyntiäänessä on pieni rätinä/kilinä. TH Huollossa sanoi suoraan, että imusarja rikki, vaikken erikseen kysynyt.
Comment
-
Omassa Audissani oli aivan samoja ongelmia ennen kuin sain tietää tuosta ns. äänenvaimentajasta ja siitä et ko. vuosimalleissa on sitä vikaa et se tuppaa hajoamaan iän myöten ja murtuneet palaset tukkii imukanavia jne... Oma Audini teki juuri tuota samaa et välillä tuntui ajossa kesken kaiken ku olis muutama sylinteri jäänyt välista, pätkimistä jne., ja sit tosiaan se et ku antoi käydä tyhjäkäyntiä ni oli tosiaan ku kone olis saanu ihan liikaa tavaraa, välillä sammui itekseen jne... Ongelmat tosiaan loppuivat siihen ku sain aikaiseksi irroittaa/purkaa imusarjan, poistaa ne muovinkappaleet mitä sai koukittua kansien imukanavista ja muutenkin putsattuani kaikesta töhnästä.Tuntuu ihan loogiselta et kaikki tuo em. johtui noista "mystisesti kadonneista" härpäkkeen osista ennen ku kulkeutui taivaanilmoille Simonsin putkistosta ulos ( varmaan 25% oli enää jäljellä...) . Nyt ajettu n. 2tkm ilman mitään ongelmia. Tosiaan, ainoa mitä jää jäljelle ku poistaa tuon "vaimentimen", on se et joskus esim. moottorijarrutuksessa kuuluu pientä "vinkunaa" imusarjasta mikä ei ole ollenkaan häiritsevää ainakaan mun mielestä. Eli; ilman tuota ko. vaimenninta 2.6 ABC:llä pärjää ihan hyvin. ( taisko olla et tuota osaa ei enää 12/1993 jälkeen ollut?... ps. Kiitos aiemmin asiasta keskusteille
Comment
-
Tässä kuvia tuosta korjaussarjasta ja yllämainituista tiivisteistä. Sarjassa on tuo muovikoppa, uudet ruuvit, asennusohjeet ja tuo turkoosi tiiviste. Ruuveille asennusohjeessa kehotetaan laittamaan kierrelukitetta ja kiertämään ensiksi sormin paikoilleen ja sitten ristiin kiristämällä noin 2Nm kireydelle. Erillistä tiivistystä ei laiteta, vaan se on tuossa muovisessa osassa itsessään.
Comment
-
Luin huuli pyöreenä tätä aihetta kun alkoi itselläkin käymään vajaalla. Tyhjäkäynti siistiä mut kierroksilla patatatatatatatammm..
Talvella hämäris joskus huomasin että yksi tulpanjohto lyö maihin ja kokeilin taas auton käydes puihoja ja yksi löi heti käsille. No putsasin kaikki piuhat öljystä yms. ja puhaltelin tulpan kolot ja laiton varmuudella kii niin vika hävisi. ainakin toistaiseks. Mut mistähän sais halvalla tulpanjohdot?
Mut onko mul sit eri kone kuin abc (ahh?) Kun eikö tuon hopeisen kannen joka näkyy suoja muovistakin läpi saa ihan siittä vain irti irroittamatta koko imusarjaa? Niin ja onko se äänenvaimennin juuri se joka sieltä murenee ja pitäis poistaa?
Comment
-
Teppo Kalske, jäsenvastaava, myös "varaosadiileri", maahantuoja. Audin osia aina edullisemmin.
Ja ACF jäsenille muistaakseni alennus.
Tässä vielä sp:
teppo.kalske@iki.fi
Comment
-
Periaatteessa se puolasetti on yksi osa missä kaikki, mutta jossain ketjussa täällä oli puhetta, että niitä voi vaihtaa erikseen siihen, jos sattuu jostain erikseen löytämään tai toisesta puolasetista vaihtaa.
Marmorilta saa korjaussarjaa kyllä tuolla numerolla mikä tuossa ylempänä on. Ei varmaan osannut katsoa (tai sitten sarjan valmistus lopetettu..?)
Comment
Comment