Seuraavaksi vettä koneeseen..
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Keskustelua moottorin vesiruiskuista
Collapse
X
-
Lainaus:
Seuraavaksi vettä koneeseen..
Eikö sitä vettä olis kannattanu laittaa koneeseen jo ennen säätöä niin olisi jotain hyötyäkin siitä vedestä? Jos sen vain tuikkaa kylkeen niin hyöty on hyvin minimaalinen.
-
Eli tarkoitatko, että ei saa lisähyötyä jos säädetään vesiruiskun kanssa?
Comment
-
Juurikin vaynen tarkoittamaan ongelmaan jos apua saa niin hyväDera varmaan osaa sanoa paremmin
Aihetta sivuten kun nuo yankeet kun tykkää ajella metanolilla niin onko tilanne sama kuin vesiruutassa, tosin suuremmilla hyötysuhteilla eli ei sen kummempia säätöjä?
Comment
-
Kyllä kait täälläkin "kaikki" käyttää vesi/metanoliseosta. Sitähän saa tuulilasinpesunesteenä, kun ostaa sitä myrkyllistä mallia :) En tiedä millä nimellä sitä myydään, mutta kyllä se niissä aina lukee mitä on sisällä.
Minäkin olen sitä mieltä että ECU on parempi säätää ilman vesiruiskua, ettei sitten joskus käy ohraisesti kun vesi loppuu. ECU osaa aikaistaa sytkää jos huomaa ettei nakuta. Tai toisinpäin, myöhäistää sitä nakujen perusteella, ja kun lisätään vesi mukaan niin sitten ei tarvitsekaan myöhäistää niin paljon.
Comment
-
Ei se ihan rajattomasti sitä pysty säätämään, tulkoon Dera taas linjoille jos hän kertoisi meille faktaa ;)
Comment
-
Täällä lisää pureskeltavaa:
https://www.alcohol-injection.com/fo...di-s4-418.html
http://www.katuauto.fi/index.php?cPath=77
Mielipiteitä on aina niin monta kuin on virittäjiäkin :)Viimeksi muokannut neukka; 19.7.2009, 23:29.
Comment
-
Täällä lisää pureskeltavaa:
https://www.alcohol-injection.com/fo...di-s4-418.html
Mielipiteitä on aina niin monta kuin on virittäjiäkin :)
Comment
-
toi vastin setti taitaa olla biturbolle eli sisaltaa valmiiksi tarpeet tuplana. devilsownin setin saa tilattua myos noilla optioilla. ainakin nain helppoa se oli katuauton kautta. siella Kimmolla on valmiina paketti optioilla, joka mullekin tuli.
stage 2 sisaltaa tuon progressiivisen ohjauksen.
Comment
-
Siis:
ECU ei osaa aikaistaa sytkää, vain myöhäistää.
Sytkäkartta on rpm vs. load%, tästä ei nosteta ylöspäin vaikka mikä olisi, mutta mikäli auto nakuttaa, sitä myöhästetään. Riippuu vähän ecun mallista että kuinka suurin portain, yleensä n. 2 astetta ja siitä ylöspäin aina n. 10-14 asteeseen, riippuu loadista ja nakutuksen määrästä.
Tuo aikaistus"ankka" johtuu siitä, että noilla "väärin skaalatuilla" autoilla joissa maksimiloadit pyörii siellä 130-140% tuntumassa ja MAF sen 50-60gr/s liian alhaalla on sytkäkartassa tuossa kohtaan siis jotain 15 asteen ennakoita, jolloin auto kulkee jatkuvasti nakumyöhästyksellä. Tämän takia auto näennäisesti käyttää suurempaa ennakkoa (eli lähempänä tuota kartan arvoa) jos se vain on mahdollista, eli myöhästää vähemmän ennakkoa.
Comment
-
Summattuna siis jos ecu nakun takia myöhästää niin vesiruutta auttaa sitä vähentämään myöhästystä, jos pystytään ajamaan kartan ennakoilla, niin ei auta ilman ohjelman tekoa.
Ainakin omassa laitteessa K03 lastusta lähtien on myöhästys ollut käynnissä, kun ajetaan isoilla ahdoilla ja sinne on saanut apuja. Uuden ohjelman jälkeen en tiedä mihin muuhun kuin lämpökuormaan ruuttaa enää vaikuttaa, kun kuitenkin samat ennakot saa ilman ruuttaakin.
Comment
-
parempi tehdä juuri niin päin eli säätää vedelle.
Jos pelkälle vedelle säätää niin sitten ei taas metanolin käytöstä ole hyötyä, suurta ainakaan. Tosin jos käytössä on pelkkää vettä niin talvella joutuu kuitenkin ottamaan ruutan pois käytöstä ettei paikat jäädy ja hajoa.
Comment
-
Lainaus:
parempi tehdä juuri niin päin eli säätää vedelle.
onko metanoli sitten liian ytyä eculle? Sillä höyty ennakoiden kanssa on kuitenkin Huomattavasti suurempi veteen verrattuna.
Jos pelkälle vedelle säätää niin sitten ei taas metanolin käytöstä ole hyötyä, suurta ainakaan. Tosin jos käytössä on pelkkää vettä niin talvella joutuu kuitenkin ottamaan ruutan pois käytöstä ettei paikat jäädy ja hajoa.
Comment
-
juu saattaa käydä ikävästi jos raakaa metanoli noilla vehkeillä sinne työntää, maximi ainakin "ohjeiden" mukaan oli 50/50 seos. Mitä tuotteita viisaammat ovat tuolla käyttäneet?
Ainakin tänään helteellä vedätettäessä auto tuntuu hyvältä ja pelaa todella hyvin tuon ruiskun kera. Kysykääpä vaikka Japelta mielipidettä ;D
Ero helteellä on mielestäni huomattava, samanlaista lämpöpuutumista ei ollut havaittavissa kuin aiemmin vaikka keli oli suhteellisen lämmin. Hauskinta on kuinka pian imuilma viilenee kun auto seisoo parkissa => imu ilma todella kuumaa => lähtee kiihdyttää, vesi tulee kehiin niin avot, imulämmöt lähellä ilmanlämpöä :) Mittausfaktoja odotellessa =)
Comment
Comment