Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4/S6 -> TDI

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    C4/S6 -> TDI

    Onkos kukaan sovittanut kasin diiseliä C4-koppaiseen? Iskutilavuus ja teho menisi ainakin S6+:n haarukkaan, vääntömomenttirajoituksista ei tietoa.

    Esimerkiksi joku tälläinen:

    Linkki

    Tiptroniccilaatikko varmaan kannattaisi ottaa samasta autosta kuin konekin.

    #2
    Vakio S6:kin kelpaa kun lähtö on 213kW bensa-V8, menee 20% säännön sisään. Alusta ja jarrut on samat AAN ja AEC koneilla. Painoa pitäisi olla puntarilla 1680kg 7kg/kW rajaa varten, sekään ei liene ongelma.
    Tuollainen konversio olisi kyllä melko mielenkiintoinen, teepäs yksi, niin voin apinoida sen sitten parin vuoden päästä :-)
    Väännöistä ei tarvi katsurin päätä vaivata, heitä kiinnostaa vain tehot. UrS6 lootat ei taida tuota vääntöä (650Nm) kestää, automaatti ei ikinä, manuaali vissiin ehkä jollain race kytkimellä?

    Comment


      #3
      Ja huipulla 240kW AHK -moottori S6+:n nokalla. Plussa lienee vielä samaan mallisarjaan? Hmm.. Paljonkos V10 TDI tuottikaan..?

      V: 230kW?
      Viimeksi muokannut arto s; 20.7.2009, 13:57. Perustelu: V:

      Comment


        #4
        S6+ ei sitten välttämättä kuulu samaan mallisarjaan kun tuo on Quattro GmbH:n valmiste.

        Comment


          #5
          No, tehojen puolesta menee rajoihin. Touaregissa V10 huokaa 235 kW, jolloin pitäisi olla 1645kg vaa'alla painoa päällä. Onko V8:ssa enemmän jerkkua?

          Comment


            #6
            Nuo painot on urssilla ihan "saavutettavissa", todennäköisesti joutuu arpomaan, että mitenkäs tämän saisi pysymään edes kohtuuden rajoissa maksimipainon sisällä...

            Comment


              #7
              Oma C4 A6 tdi q painaa otteen mukaan 1690kg, eikä ole edes ns. kaikilla varusteilla. Sikäli ei luulisi ongelmaa tulevan.

              Comment


                #8
                4495 eurolla saa kyllä aivan kauheasti pensaa.

                Comment


                  #9
                  No tuossa ei ollut ku pelkkä kone, parempi sovittaa A8:n voimalinjaa koppaan.

                  Taustalla ei ole ajatus säästää polttoainekuluissa vaan etsiä jotain vaihtoehtoa 20V-koneen vireistykselle. Funtsin vaan että vakio TDI mylly voisi olla 15k€ budjetilla rakennetulle 20V-hipokoneelle ihan kelvollinen long-life verrokki. 4.2 V8 on lyhyempi kuin V10 ja niitä on enempi tyrkyllä.

                  Ei vielä. Teurastettavien kolaroitujen luovuttaja-ajokkien hinnat pyörivät vielä 20-30k€ kantturoissa. :-D

                  Tuo profiilin S6 painaa 1860kg omalla massalla.

                  Comment


                    #10
                    No sitten ei ole Ramilla mitään hätää painojen kanssa, jos ei muuten niin eiköhän sen takapenkin keskipaikan vöiden poistolla pääse kilpiin ;)

                    Comment


                      #11
                      Mites ihan tommone suora vitosdieseli? Viidellä tontulla pitäis päästä tonne 300hv kategoriaan kyllä. Ohan tuo kasi tietenkin käyttöominaisuuksiltaan varmasti vielä miellyttävämpi. Tuosta vähän speksiä.

                      Comment

                      Working...
                      X