Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 ja B7 vaihteistot

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4 B6 ja B7 vaihteistot

    En onnistunut löytämään haulla tätä parempaa taulukkoa A4 B6 ja B7 vaihteistoista, joten uutta aihetta pystyyn:
    1. Löytyykö joltakin linkki tai tietolähde, missä olisi taulukko tai lista B6- ja B7-malleissa käytetyistä manuaalivaihdelaatikoista, mielellään koodeineen?
    2. Tuossa Haraldin listassa oli mainittu välityksiä:
    Koodi:
                    5.v      6.v    perä
    140kW B6q:    [COLOR=black].857      .730    4,375[/COLOR]
    [COLOR=black]140kW  B6:    .970      .829[/COLOR]    3,875
    120kW B6q:    .800      .658    4.111
    120kW B6q:    .838      -       3.889
    120kW  B6:    .865      -       3,700
     96kW B6q:    .730      .585    4,111
     96kW  B6:    .730      .600    3,875
     96kW  B6:    .686      -        3,444
    110kW B5q:    .838      -       3,889
    110kW  B5:    .838      -       3,700
     66kW  B5:    .683      -       3,875
     85kW  B5:    .686      -       3,556
     85kW B5q:    .730      .600    4,111
     81kW  B5:    .683      -       3,700
     81kW B5q:    .659      -       3,889
    Tieto jota siis haen on bensamoottoreiden kierrosluvut 5. ja 6. vaihteilla liikuttaessa eri nopeuksilla esim. 80 km/h ja 120 km/h. Onko sellaista dataa saatavilla ilman huutoäänestystä/foorumigallupia tai pystyykö joku insinööri sen laskemaan noista välityksistä?

    #2
    Pystyyhän tuosta, mutta fillarin kehä pitää myös tietää. Esim 235/45-17 noin 1,79m.

    120000m/h jaettuna 1,79m = 67039,rapiat kierrosta tunnissa eli 1117 kierrosta minuutissa
    Tuo kertaa perävälitys kertaa vaihteen välitys tekee esim ylimmän kutosella 3568rpm

    Comment


      #3
      Iso hatunnosto porkkikselle vastauksesta. Ja kun vauhtiin on päästy niin kysytään vielä miten tuo pyörä kehä lasketaan(!).

      Vastatakseni osittain itse itselleni kohdan 1. kysymykseen, kaikki tekniset tiedot ja mm. vaihteistojen välitykset löytyivät täältä, tosin ilman vaihteistokoodeja. Vieläkö joku osaisi penkoa vaihteistokoodit jostain esiin yhdessä palassa taulukkona tai muuten?

      Comment


        #4
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Keh%C3%A4_%28geometria%29

        Comment


          #5
          Tarkennetaan ettei mene ihan vittuiluksi: ongelmana kehän laskemisessa on se, etten tiedä miten esim. 235/45/17 renkaan halkaisija lasketaan.

          Stupid is as stupid does.

          Edit. eli nyt tiedetään sekin että renkaan profiili 45 tarkoittaa 45%:a sen leveydestä eli tässä tapauksessa 105,75 mm, joka muuten paperilla kuulostaa isommalta kuin todellisuudessa onkaan.
          Viimeksi muokannut Paha; 20.7.2009, 00:54. Perustelu: Wikikorkeakoulu

          Comment


            #6
            Tällä vilkaisin:
            http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

            Oikea paikka katsoa olisi stro-normisto.

            Comment


              #7
              Yllätyin kuinka pitkä tuo 96 kW kuutonen yhdistettynä peränvälitykseen oikeastaan on. BEX-koneellisessa kuutosen voi laittaa pesään jo 80-90 km/h vauhdissa mutta tässä AVF-koneellisessa tuntui konetiellä siltä että vasta noin 120 km/h oli se vauhti missä kaivettiin kuutosta. Silloinkin kulku oli aika raskaan tuntuista.

              Tuo 120 km/h mittarivauhti syntyy noin 2100 rpm:llä kuutosella jos muistan oikein.

              Onko muilla AVF+quattro omistajilla sama tuntuma tähän?

              Omassa kuulemma joku powerchip lastu. Ja normi-disclaimerit; EGR ei taida olla tukittu eikä MAF:ista, ilmasuodattimesta tai mistään muustakaan ole mitään hajua vielä. Talvirenkaat alla ja kunnolla pakkasta, luntakin maassa.
              Viimeksi muokannut haraldh; 20.12.2009, 00:04. Perustelu: s/uni/power/g

              Comment


                #8
                Allekirjoittaneella oli aikoinaan samaa probleemaa. Tulppasin EGRän ja jakopään remontin jälkeen motti alkoi käymään pienemmilläkin kierroksilla avan asiallisesti, 6. voi työntää sisään jo 70 kmh jälkeen.

                Eli kannattaa kattoo ensin aivan perusjutut, kyllä se vetää normaalisti aivan nätisti jo 1200 rpm jälkeen.

                Comment


                  #9
                  Jepjep. Laippoja tilaamassa hetikohta. Etenkin kun ei kovin usein aja noita koneteitä.

                  OT: yksi laippa pakosarjaan siihen EGR putkeen riittää, + kaksi tiivistettä?

                  Comment


                    #10
                    Laitoin alumiinisen laipan, 2 mm, samaisella vakiotiivisteellä takaisin. Ei ole vuotanut.

                    Comment


                      #11
                      Semmonen kommentti että jos et koneteitä pääse ajelemaan niin tulee kylmää kyytiä ainkin täällä pohjoisempana. Ainakaan itselläni auto ei lämpene mihinkään alle 100 kmh vauhdeissa jos ei polta Webastoa avuksi.

                      Comment


                      • #12
                        mahtaa sopia heittämällä 6v laatikko 5v tilalle? autona audi a4 1.8t 2wd 2002

                        Comment


                        • #13
                          Moi!

                          audin laatikko alkoi temppuilemaan ja olisi tarkoitus vaihtaa se, kone on 1.9tdi AWX ja laatikko 5-v man FEC. tuolla koodilla olevaa laatikkoa en ole sopivaan hintaan löytänyt mutta passatin FHN koodilla oleva laatikko löytyisi, eli sopisiko tuo passatin FHN audin FEC:in tilalle? passatti ollut myös AWX koneella...
                          Kiitos.

                          Comment


                          • #14
                            eikö kenelläkkän tietoa???

                            Comment


                            • #15
                              vastaan itse...passatin FHN laatikko sopii a4 audiin FECin tilalle kun vaihtaa vetoakselin laipat fecistä fhnnään...

                              Comment


                              • #16
                                Ei löytynyt haualla, joten laitetaan uutta ketjua kehiin.

                                A4 mallissahan 2001-2002 vaihdelaatikot ovat 5-lovisia ja siitä etiäpäin 6-lovisia. Jokseenkin inhottava ajella motarilla kun kierrokset huutaa 4t kieppeillä. Meneekö 6-lovinen aski heittämällä 5-loviseen, vai tarviiko suurempia muutoksia tehdä? Ulkomaisilla tovereilla tuota keskustelua oli käyty ja siellä väläyteltiin, että 3.0l 6-lovinen laatikko menisi heittämällä, eikä kytkintä, työsylinteriä tai muutakaan tarvitsisi vaihtaa.

                                Mitä kaikkea tuon vaihdelaatikon lisäksi pitäisi vaihtaa? Eikös vaihdelaatikoissa ole sen verran eroa, että ainakin kytkin menisi vaihtoon?
                                Esimerkiksi jos ostaisi viallisen vaihteisto(vaikkapa jokin vaihde särki), purkaisi ja samalla muuttaisi pienien vaihteiden välityksiä.

                                Comment


                                • #17
                                  Tää sama kiinnostais, mutta automaatin kohdalla. Tosta 5v automaatista loppuu väännönkesto aika äkkiä kesken ku alkaa 2.5tdi:tä virittään ni meniskö esim b7 3.0tdi:stä laatikko suoriltaan paikalleen vai onko näissä jotain isoja eroja suuntaan tai toiseen? Onko näitä kukaan tehny?

                                  Comment


                                    #18
                                    Sopiiko muut kuin HFD vaihdelaatikot b6 1.8t bfb etuveto a4:seen. Laatikko jurnuttaa ja pitäis löytää oikeanlainen laatikko.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X