Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Passatti lorottaa öljyä koneen/lootan sauman kohdilta, kiire

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Passatti lorottaa öljyä koneen/lootan sauman kohdilta, kiire

    Eli -04 tippilootallinen V6TDI kusee ilmeisesti vaihteistoöljyä, koska koneen öljymäärä ei mielestäni ole laskenu. Nyt kun jarrukliinerillä putsasin kaikki altapäin, kun irroitin pohjamuovitukset, niin konetta paikallaan käytettäessä ei kuse mistään, mutta kun lähtee ajamaan niin startin nurkilta tuntuis tulevan jostain öljyä kun lämpiää. Eli repsikan puolelta vuotaa vauhtiksen kohdalta jostain. En tiedä tuleeko vauhtiksen "luru" rei-istäkin, kun siltä nurkilta pudottaa, ja ehtii aina hitusen levitä ajon aikana tuo alue. Tulee pikkuhiljaa melko paljonkin, veikkaisin että litra on lurahtanut jo, ainakin panssarointi ja siinä olevat vaahtomuovitukset on aivan täys hiekkasta lillua. Meneekö lootasta öljynjäähdytysputket tolla puolella nokalle, vai mistä helvetistä se vois vuotaa. En näe kunnolla sinne kylkeen startin ylle että mitä siellä voi olla.

    Nyt pikaista apua ongelman ratkaisuun kun maanantaina pitäis lähtee keskisuomeen reissuun, eikä ole kiva jos tuo kusee lootaöljyt kylille. Reilu viikko takaperin on lootakin kakkosella alkanu mun mielestä hitusen kolkottamaan, eli vois johtua periaatteessa öljyn vähyydestä. Ei tee sitä kylmänä, mutta kuumana liikkeelle lähdettäessä naputtelee. Pitää huomenna kattoo lootan öljymäärä alakautta siitä täyttöaukosta ja ruutata lisää jos on paljon vajautta.

    Vieläkin kattelin sitä tuolta altapäin ja suihkin yhden purkillisen jarrukliineriä taas pitkin poikin, ja vauhtikseenkin. Sieltäkin tuli möhnää, mutta ei mun mielestä öljyltä vaikuttanu. Vaihteistioöljyksikään tuo ei hajunsa perusteella mene mitenkään. Voisko olla vaan polttoainevuotoa repsikan puolen paluuletkuista tms. Sekin kohta meinaan oli märkä, et jos suihkii tasaseen siihen suojamuoviin niin vois pudottaa sen tonne alas valumaan.
    Taasen pohjamuoveissa ollu vaikutti öljyltä, oli sen verran tahmeeta. Polttoainekin mokomaksi menee kun haihtuu isoimmat pois, mutta melko paha sanoo :(

    VOE KERUBI!

  • #2
    Niin, etkö saa näppejäs siihen tungettua? Diisselin hajunhan erotat ainakin siitä, että käyt ensin tankilla ja pitelet pistoolia oikealla kädellä, sen jälkeen vasemmalla tunget käden siihen ongelmakohtaa ja vertaat hajua ;)
    Ei vaan, kyllähän sen löpön hajun pitäisi tunnistaa.

    Jos litra vuotaa ulos lyhyessä ajassa, niin se tekee jo aika isoa jälkeä. Desilitra pikku tihkuna näyttää ja tuntuu äkkiä litralta.

    Comment


    • #3
      ongelmana on myös se ettei meikäläisen nenä haista mitään... Nuoruudesta johtuva vika :( Pittää pyyttää tosta naapuririvarista puistokemistit tuoksuttelemaan. Tein näppäränä jamppana kahdesta sukasta ja lumpuista 2 makkaraa, toisen vetäsin nippareilla tohon lootan ja koneen saumaan pohjamuovien kiinnitysrautaan ja toisen repsikan puolelle suuttimien viereen venakopan kylkeen. Saapa nähdä kumpi kastuu enemmän.
      Viimeksi muokannut Jappe914; 19.7.2009, 10:09.

      Comment


      • #4
        Moottoriöljyä se näyttäis, haisis, maistuis, vaikuttais olevan. Nyt ei tullu hirveellä lorinalla putsauksen jälkeen ajetun päivän, about 150km reissun jälkeen kuin muutamia tippoja, ja pohja ei ollu niin roiskeissa ku aikasemmin. Mistäs hitosta tää nyt oikeen voi valua :(

        Comment


        • #5
          Villi veikkaus: kampiakselin stefa?

          Comment


          • #6
            sepä tuossa itekin kävi mielessä, mutta valuma kun tulee startin nurkilta ylempää jostain. No, reissuun lähdetään, kun ei moottoriöljykään vähene, ja lootassa oli kaikki kotona kun eilen kurkkasin. Kattotaan loppuviikosta taas jos luruttelee kovasti.

            Comment

            Working...
            X