Ostin perheeseemme kakkosautoksi Audi 100:sen vm. 88 ja 5-sylinterisellä 2.0E moottorilla varustettu, totutusajo juuri ja juuri ajettu (446 000 km)
Vehje on ilmeisesti tarkoitettu vain ns. lyhyen matkan ajoon, sillä lähtee normaalisti käyntiin, mutta autolla pääsee ajamaan vain alle 10 km matkoja, sillä sammuu esim. liikennevaloissa ja ei enää käynnisty, vaikka kuinka starttaa.
Kun laitos lepäilee 15 min, lähtee taas hienosti käyntiin ja taas pääsee etenemään tuon vajaan 10 km, joskus 2 km, toisinaan 10 km.
Ihmettelin ostaessani auton, että tyhjäkäyntikierrokset ovat koko ajan 2000 kierroksen tietämillä (ilmeisesti edelliselläkin omistajalla on ollut samansuuntaisia ongelmia, sillä löysin kaasuvaijerin toisesta päästä oudon mutteri/pulttiviritelmän joka estää vaijerin menon alas asti.
Vaihdoin jo pyörijän, sillä se tuli ensimmäisenä mieleen, mutta ongelma ei sillä korjaantunut.
Sammuminen tapahtuu pääsääntöisesti, kun saapuu esim. risteykseen ja ottaa jalan pois kaasulta.
Mistä vikaa voisi lähteä etsimään ?
Vehje on ilmeisesti tarkoitettu vain ns. lyhyen matkan ajoon, sillä lähtee normaalisti käyntiin, mutta autolla pääsee ajamaan vain alle 10 km matkoja, sillä sammuu esim. liikennevaloissa ja ei enää käynnisty, vaikka kuinka starttaa.
Kun laitos lepäilee 15 min, lähtee taas hienosti käyntiin ja taas pääsee etenemään tuon vajaan 10 km, joskus 2 km, toisinaan 10 km.
Ihmettelin ostaessani auton, että tyhjäkäyntikierrokset ovat koko ajan 2000 kierroksen tietämillä (ilmeisesti edelliselläkin omistajalla on ollut samansuuntaisia ongelmia, sillä löysin kaasuvaijerin toisesta päästä oudon mutteri/pulttiviritelmän joka estää vaijerin menon alas asti.
Vaihdoin jo pyörijän, sillä se tuli ensimmäisenä mieleen, mutta ongelma ei sillä korjaantunut.
Sammuminen tapahtuu pääsääntöisesti, kun saapuu esim. risteykseen ja ottaa jalan pois kaasulta.
Mistä vikaa voisi lähteä etsimään ?
Comment