Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100 -88 2.0 E lähtee käyntiin, mutta sammuu muutaman kilometrin ajon jälkeen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 100 -88 2.0 E lähtee käyntiin, mutta sammuu muutaman kilometrin ajon jälkeen

    Ostin perheeseemme kakkosautoksi Audi 100:sen vm. 88 ja 5-sylinterisellä 2.0E moottorilla varustettu, totutusajo juuri ja juuri ajettu (446 000 km)

    Vehje on ilmeisesti tarkoitettu vain ns. lyhyen matkan ajoon, sillä lähtee normaalisti käyntiin, mutta autolla pääsee ajamaan vain alle 10 km matkoja, sillä sammuu esim. liikennevaloissa ja ei enää käynnisty, vaikka kuinka starttaa.

    Kun laitos lepäilee 15 min, lähtee taas hienosti käyntiin ja taas pääsee etenemään tuon vajaan 10 km, joskus 2 km, toisinaan 10 km.

    Ihmettelin ostaessani auton, että tyhjäkäyntikierrokset ovat koko ajan 2000 kierroksen tietämillä (ilmeisesti edelliselläkin omistajalla on ollut samansuuntaisia ongelmia, sillä löysin kaasuvaijerin toisesta päästä oudon mutteri/pulttiviritelmän joka estää vaijerin menon alas asti.

    Vaihdoin jo pyörijän, sillä se tuli ensimmäisenä mieleen, mutta ongelma ei sillä korjaantunut.

    Sammuminen tapahtuu pääsääntöisesti, kun saapuu esim. risteykseen ja ottaa jalan pois kaasulta.

    Mistä vikaa voisi lähteä etsimään ?

  • #2
    Kuulostais siltä että sytkänvahvistin sanoo sopimustaan irti. Se tekeepi juuri tuota kun lämpee tarpeeksi niin sopimus irti ja kun jäähtyy niin voi jatkaa taas.

    Eli seuraavaks kun auto jättää tielle niin tarkasta saako kipinää.

    Comment


    • #3
      Ilmeisesti koneessa KE Jetronic . Vikaa voi olla myös lämpötila-anturissa tai esim. tuossa osassa 16 auxiliary air device:ssä. Tuossa kuvia KE Jetronicista.
      http://www.ffp-motorsport.com/index.php?mid=2&pid=105

      Comment


      • #4
        ISV jumissa, siksi kierrokset nostettu vaijerisäädöllä riittävän ylös että pysyy käynnissä kaasuläppää avaamalla - arvaus

        Comment


        • #5
          Hall-anturi.

          Comment


          • #6
            Veikkaisin hall tai bensapumppu.

            Omassa satkussa aikanaan meni hall, joka oireili sillä tavalla, että auto sammui ihan kerrasta eikä lähtenyt käyntiin ennenkuin oli jäähtynyt tarpeeksi.

            Bensapumppu kun meni niin auto sammui mutta lähti heti käyntiin ja taas mentiin 1km tai 100km ja taas sama homma. Lopuksi ei pysynyt käynnissä kuin 5 sekuntia.

            Comment


            • #7
              Sain entisen omistajan kiinni ja pienen suostuttelun jälkeen kertoi että to mutteriviritelmä on tehty sen vuoksi ettei se tahdo käydä tyhjäkäyntiä, epäili itse bensapumpun toimintaa (onko tuo pumppu tankissa vai jossain muualla ?). Itse epäilisin kuitenkin ISV:tä

              Comment


              • #8
                Pumppu on tankissa

                Comment


                • #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja petten Näytä viesti
                  ...sammuu esim. liikennevaloissa ja ei enää käynnisty, vaikka kuinka starttaa.
                  Painatko tuolloin kaasua kun käynnistät?

                  ISV rikkikin pitäisi kyllä kaasun kanssa käynnistyä.

                  Joutokäynnille on säätöruuvi ja ISV irti pitäisi säätövaran riittää hyvin, että saa käymään lämpöisenä joutokäyntiä.
                  Tuntuu vaan jumivan helposti se ruuvi. En ole vielä itse keksinyt, millä sen saisi taas liikkeelle. Itse vaihdoin läppäkotelon yhteen Audiin siitä syystä.

                  Comment

                  Working...
                  X