Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 2.7 BiT käyntiongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 2.7 BiT käyntiongelma

    Pamahti kone motarilla ja sen jälkeen sain sen juuri ja juuri kilkuteltua lähimpään nyrkkipajaan. Heillä sattu olemaan jonkinmoista kokemusta S4:stä muttei kummempaa.

    Eli ei käynyt aluksi kuin jotenkin ja tyhjäkäyntiä ei ollenkaan. Vaihtoivat ahtopaineventtiilin ja sitten rupesi käymään, mutta tyhjäkäynti ei korjaantunut vaan käy huonosti. Kun repivät piuhat irti niin sitten rupeaa kuulemma toimimaan.

    Olin pari viikkoa reissussa ja ajattelin, että tulis kuntoon mutta ei. En ole itsekään mikään avuton noitten kanssa, joten kertokaa mikä voisi olla vikana. Ajatus on että ajelen auton omaan talliin tai sitten noita huollon raukkoja pitäisi auttaa jotenkin...

    Autoon tehty hienoinen viritys aikanaan ruotsissa eli tehoputki ja lastutus.

    Katselin noita edellisiä viesteja, eikä mikään ihan sattunut käymään tohon. Paitsi ehkä tuo Bypassi ja huohotus ja maffin siirto?

    Ehdotuksia kiitos?

    #2
    Oliskohan MAF ihan rikki? Liitin irti, ja jos käynti paranee niin se on rikki.

    Comment


    • #3
      Antaako se maffista jonkun vikakoodin, eli jos antaa niin luulisi korjaamon kokeilleen vaihtamista? Jos ei niin sitten eri asia...

      Comment


        #4
        Ei se yleensä anna.

        Comment


        • #5
          Paljonkohan toi kustantaa? Paljon vissiin tiskillä, mut saako jostain muualta sillain suht nopeasti/edullisesti?

          Täytyis varmaan yrittää vielä puhdistaa, kunhan ensin huomenna haen auton pois "korjaamolta"...

          Comment


            #6
            Vaihto-osana vähän päälle satasen. Kannattaa hakea siksi merkkitiskiltä.

            Comment


            • #7
              Kannattaako yrittää puhdistaa maffia ensiksi? Joskus muistan puhdistaneeni Volvon Maffia, mutta se ei ollut syy vikaan...

              Comment


              • #8
                Ei kannata. Uutta peliin.

                Comment


                • #9
                  Liittyy oikeastaan otsikon aiheeseen, niin jatkan tähän. Eli sama auto ja käyntiongelma, joka ilmeni heti pakkasten pudottua.

                  -Tyhjäkäynti pomppas 1100 kierrokseen
                  -Kierrokset eivät laske nopeasti paikallaan kierrätettäessä pintakaasulla
                  -Tehot tuntuisivat olevan tallella, ahtaa mittarin mukaan normaalisti
                  -Pieni tökkäys/puutuminen vedossa 1-2 kiihdytyksessä, vaihteenvaihdon jälkeen
                  -Maf todennäköisesti kunnossa, käynti ainakin huononee kun nappaa töpselin irti

                  Vikakoodit luetaan illan Lahti VAG-miitissä, jos luoja suo : ) Onko kellään ollut samanlaista oiretta? Imuvuoto?
                  Viimeksi muokannut Pitkänen; 5.3.2010, 09:55.

                  Comment


                  • #10
                    Jatkoa vielä. Kylmällä koneella tyhjäkäynti on ihan normaalin alhainen.

                    Comment


                    • #11
                      BANK 1 ja BANK 2 System too rich, joten eiköhän vuotokohtaa lähdetä seuraavaksi etsimään...

                      Comment


                        #12
                        tai lämpöanturi

                        Comment


                        • #13
                          tossa vielä vikakoodit.

                          --------------------------------------------------------------------------------
                          --------------------------------------------------------------------------------

                          3 Faults Found:
                          17547 - Fuel Trim: Bank 2 (Add): System too Rich
                          P1139 - 35-10 - - - Intermittent

                          17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich
                          P1137 - 35-10 - - - Intermittent

                          16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
                          P0102 - 35-10 - - - Intermittent

                          Comment


                          • #14
                            Yksi vaihtoehto nyt olisi EVAP-systeemi , varsinkin , kun on tuo intermittent.

                            Comment


                              #15
                              Kyllä MAFfiakin voisi epäillä tuon yhden vikakoodin perusteella.

                              Comment


                              • #16
                                Maffi anto jo vuosi sitten tuon signal too lown ja rauhottui sitten putsauksella. Taidanpa tästä lähteä pyörähtämään maffikaupoilla ja katella mitä tapahtuu. Pääsiskö tosta N80:stä jotenkin eroon, sehän EVAPIN kanssa on naimisissa?

                                Comment


                                • #17
                                  Lähestulkoon ilmainen vaihto-osamaffi paikalla ja... tadaa.. ei mitään vaikutusta. Kierrokset huutaa edelleen 1100rpm.

                                  Suihkuttelin myös kliineriä kaikkiin klemmariliitoksiin ja siihen kaasuläpän edessä olevaan y-kumiin, missä nyt voisi olettaa jonkunlaisen repeämän, mutta ei mitään muutoksia käyntiäänessä.

                                  Pässit on vaihdettu 710N-mallisiin joku kuukausi sitten, joten nekin on varmasti kunnossa. Mistähän sitten lähtis kattelemaan syytä? Tarkoitatko vepek juurikin tuota N80-solenoidia, että siinä olis jotain häikkää? Ja ola tarkoittaa lämpöanturilla G2/G62-anturia?
                                  Viimeksi muokannut Pitkänen; 4.3.2010, 12:27.

                                  Comment


                                    #18
                                    kakstoimi anturi haitarin takana

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tuosta löytyisi 2,7 biturbo OBD eli vikakoodien selityksiä:
                                      http://www.vaglinks.com/Docs/Audi/C5...iagnostics.pdf
                                      EVAP-systeemiin kuuluu tuo N80 eli tuon systeemin kautta voisi päästä ylimääräistä bensaa koneeseen tyhjäkäynnillä. N249:n poisto voi aiheuttaa ongelmia juuri tuohon. Leak detection pumppu on yhteydessä vacuum-purkkiin eli siihen samaan, mikä avaa bypassit myös ilman imusarjan imua. Tuota on paljon modattu, mutta en tosin ole kuullut sen aiheuttavan ongelmia EVAP:in suhteen.
                                      Konetta varmaan pitäisi tutkia vähän tarkemmin, lähinnä verrata käyntiarvoja toiseen S4:ään.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Tuli ohitettua N249 joskus loppukesästä, ei kyllä oo vaikuttanut mitenkään negatiivisesti toimintaan.

                                        Comment


                                          #21
                                          Kyllä siellä on jotain tehty väärin jos N249:n poisto aiheuttaa ongelmia. Eihän se ole mitenkään kytköksissä EVAPiin ainakaan prefacelift ässissä.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Näin mä sen tein ja joku 5000km on ajettu ilman minkäänlaisia ongelmia. No meinasin jokatapauksessa kytkeä N249:n takaisin ja katella onko mitään vaikutusta.

                                            Comment


                                            • #23
                                              N249 pistetty takaisin, tyhjäkäynti kylmänä ok. 10km lenkin jälkeen tyhjäkäynti 1100-1200 kierrosta. Kyllähän tässä jo turhan pitkään pääsikin ilman mitään ongelmia. Vikakoodit luetaan uudestaan parin tunnin päästä.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Vikakoodit luettu, ei ollut tullut mitään eilisen nollauksen jäljiltä. Oireet ei oo mihinkään hävinneet. Kävin sit ostamassa lämpöanturin ja myivät vihreän neljäpinnisen osanumerolla 059919501.
                                                Viimeksi muokannut Pitkänen; 5.3.2010, 18:53. Perustelu: järkeilyä

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Niin, kuten tuosta Pitkäsen linkittämästä Audizinen jutusta saattoi lukea, EVAP:in häiriövalo voi tulla. Se johtuu leak detection pumpun V 144 toiminnan virheestä eli imusarjalla ei enää ole yhteyttä tuohon pumppuun (siis, jos tuo letku tulpataan). En löytänyt netistä 2,7:n kuvaa , mutta tuossa on 1,8 turbo. Katso sieltä liitäntä 12 .
                                                  http://mylifeconsulting.com/Audi_A4_...rol_system.pdf
                                                  Tuosta voi vielä lukea 2,7 biturbon Audiservletin MFI eli ruiskutussysteemin, sieltä löytyy esim. Maf-arvot: http://vwforum.vwforum.ro/index.php?...post&id=128318

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Samaa aihetta käyttäen niin mulla ruvennu toi n80 pitämään aika kovaa ääntä. Ennen ompelukone nyt jotain ihan muuta.
                                                    En oo ikinä huomannu et pitää tommosta meteliä. Ja heti ku se rupee mitää sitä kovempaa mekkalaa niin rupee käymään auto huonosti. kierrokset pysyy matalana mut kuulostaa rykivän. Tukossa jotain ? Kävin antamassa kunnolla happea eilen autolle ja sen jälkiin ryki pahemmin n80 kävi ku viimistä päivää ja hetken päästä rupes rauhottumaan. Kylmänä ei ongelmaa.
                                                    Tulpat putsatattu + puolat lähes uudet. Yksi vuoto paikattu. Ei vaikutusta.
                                                    Yllätys et 30€ autogaugen mittari rupes vuotamaan :D

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Tein tuossa pientä huohotinputkisavottaa ja vaihdoin samalla sen olan ehdottaman moottorin lämpöanturin. Vaikuttas, että vika korjaantui sillä. Tyhjäkäyntikierrokset tippui saman tien 200 pykälää, ovat kyllä vieläkin hieman liian korkealla, jossain 1000 paikkeilla. Kaasuläppää en jaksanut putsata mutta sen vois joskus tehdä ja sopeutus päälle.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Edelleen sama vaiva päällä, tyhjäkäynti pahimmillaan 1200rpm mutta vähintään sen 1000rpm. Tarkastin äsken TTB:n (kunnossa) ja putsasin kaasuläpän, täytyy käydä vielä sopeuttamassa VAG-COMIlaisen luona.

                                                        Mitä ehdottaisitte seuraavaks? Kylmällä koneella kaikki ok, joskus myös ok kun lämmöt on kerenny nousemaan 90 asteeseen mutta öljyn lämpötila vielä vaiheessa. Pitemmän ajon jälkeen tyhjäkäynti aina liian korkea. Alkaa kaupunkiajossa tuntuu kulutuksessakin tollanen huuatus. Onhan se tietty mahdollista, että sopeutuksen jälkeen kaikki skulaa.

                                                        Tehdyt toimenpiteet:
                                                        • Uusi MAF
                                                        • N249 kytketty takaisin
                                                        • Huohotin putsattu ja öljynkeräyssäiliö asennettu
                                                        • F-hose poistettu
                                                        • TBB ehjä
                                                        • ei vikakoodeja maffin vaihdon ja N249:n takaisinkytkemisen jälkeen
                                                        Viimeksi muokannut Pitkänen; 25.4.2010, 14:26. Perustelu: typot

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Nonniin. Tulipa tästä TypeSH:n postista mieleen antaa kunnon bootti eculle. Oli akusta plussakenkä irti varmaan 1,5h ja tyhjäkäynti korjaantu sen siliän tien ja ehkäpä vetokin on tasaisempaa ja jopa vähän pirteämpää.

                                                          Sanokaapa muuten miten on mahdollista, että akku purkaantuu vaikka toinen piuha on irti?
                                                          Ei siis jaksanut startata tuon bootin jälkeen, työntämällä lähti samantien käyntiin.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Jos se akku purkaantuu vaikka piuha on irti niin voisiko se olla oikosulussa / rikki?? Purkaa itsensä. Joskus jos kansi on oikein likainen niin pääsee purkautumaan jo sen vaikutuksesta.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X