Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Multironic (ei kytkin) ongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Multironic (ei kytkin) ongelma

    Eli kyseessä on -03 Audi A6 1.9tdi otsikon mukaisella tekeleellä.

    Lootaan on vaihdettu 20tkm sitten 7-levyinen kytkin.

    Tuossa eräs kaunis päivä meno loppui kuin seinään, oireilematta.
    Vaihdenäytön tausta vilkkui punainsena sillä hetkellä.
    Nyt kun laittaa D:n tai R:N päälle, auto vain "nytkähtää" hieman mutta ei liiku, ja sellainen kevyt hurina kuuluu sieltä.

    Luetutin vika koodit, ja sieltä tuli seuraavaa: Kytkin luistaa ja öljynpainen anturi antaa epäluotettavaa tietoa?!?

    Ymmärtääkseni tuossa on kaksi kytkin pakkaa, toinen eteenpäin ja toinen pakille, jos kytkin olisi sökö, se luutavasti kulkisi kuitenkin toiseen suuntaan.

    Eli päättelin että öljynpaineet on siis gone.

    Noh purin Vaihteiston takaboksin auki, ECU irti ja sen alla on Venttiili koneisto / öljypumppu kobinaatio.

    Pumppu / venttiilit näyttää olevan mekaanisesti ok.

    Nyt kysynkin että voisiko vika olla mahdollisesti ECU:ssa

    Jatkokysymys: Tietääkö kukaan mistä saisi noita bokseja halvemmalla ku maksaa audilla 1290€ :/

    Mutta olisi tietysti kiva varmistua tuosta viasta ennekuin tilaa.

    Kiitosta etukäteen ja anteeksi pitkästä stoorista :)
    Viimeksi muokannut 8866; 15.7.2009, 20:08. Perustelu: Allekirjoitukset pois.

  • #2
    ACF:n jäsenelle kerhon kautta hinta on noin 1000?.

    Comment


    • #3
      Kiinnostaisi vain notta montako tuhatta se öljynpaineanturi maksaa?
      Jos se antaa epäluotettavaa tietoa niin tarviiko siihen muuta kun se pistää tilt koko vempaimen...

      Comment


      • #4
        Niin, kun se öljynpaineanturi on kiinni tuossa ohjausyksikössä. Olisi nyt hyvä tietää tarkalleen se vikakoodi ja se, että mistä anturista se tuli.

        Comment


        • #5
          Itseasiassa, vika taisi selvitä, oireet viittaa kuulemma johonkin kuulakehä tms. tsydeemin booreihin(ei kyl iha tarkallee selvinny mulle), eli sieltä on boorit jotain osasta paskana, ja kyseinen osa ei onnex maksa ku 1.5ke + uusi ketju + tiivisteet + öljyt ja työt. eli kokonais edullinen paketti :)

          Se on persaukiselle hieman kallista, mutta elämä on..
          Pääasia että maasta löytyy vielä osaajia, ku nuo merkkiliikkeet tuppaa nostamaa kädet pystyyn / uuden lootan paikallee... Rispectiä näille hemmoille :D

          Comment


          • #6
            Kysymys lienee tästä:
            Attached Files

            Comment


            • #7
              Tuossa vähän kuvia ja tietoa multitronicista:
              http://www.automaticchoice.com/Catalogue/01J.pdf
              Venäjäksi ssp 228 http://avto-soft.ru/bases/vag/228_multitronic%2001J.pdf

              Comment

              Working...
              X