Mainittakoon että kakkossylinterin imuventtiilien karsta oli märkää joten suutin siellä varmastikin on vuotanut.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 2.0TFSI vikakoodit bensanpaineesta ja laihalla käymisestä (vika selvinnyt)
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiEttei jäisi vähän venttiili kantamaan siitä mukista joka ei ole polttanut kunnolla? Sitä puoltaisi että tyhjäkäynnillä ei käy kunnolla kun vuoto on suhteessa suurempi kuin kierroksilla.
Ei välttämättä venttiilivika varsinaisesti mutta siellä saattaa olla vaikka kuinka paljon mähmää lautasen välissä. Ohivuotomittaushan sen kertoisi.
Tein nyt vielä puristuspainemittauksen lämpimällä moottorilla:
1. sylinteri 13,0bar
2. sylinteri 12,0bar
3. sylinteri 13,2bar
4. sylinteri 13,1bar
Muiden sylinterien lukemat huononi ja aiemmassa mittauksessa huonoimman 2. sylinterin lukema parani. En oikein itse viisastunut näistä mittauksista, ehkä joku muu osaa tulkita paremmin?
Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viestiMinä saattaisin kokeilla tuolle "Italian tuneuppia" https://en.wikipedia.org/wiki/Italian_tuneup
Alkuperäinen kirjoittaja Sleepy2 Näytä viestiEikö se bensa ruutata suoraan palotilaan ? Kantaisko imuventtiilit hiukan. Ohivuototestiä tekisin seuraavaksi niinkuin ehdoteltukin.
Comment
-
Auto on a6 2.0tfsi VM. 2006 automaatti.
Vähän tehtyä remonttia tuli tehtyä. Vikakoodi p000a kiusas keväällä ja kesällä tartuin toimeen. Jakoketjun kotelon yhteydessä 3 öljytiivisterengasta vaihtoon. 1 puuttui kokonaan ja toisesta löyty vain puolet. Eli 1 ehjä. Samalla vaihdoin sen männän korkeapaine pumppuun. Ite epäilen että korkeapaine pumpun asennuksessa on käynyt jotain kun pcv venttiili ja letkut on ehjät.
Nyt loppui iteltä osaaminen. Vika koodi p1093 tulee noin 2 viikon välein ei muita. Oireita autossa on 2.
-Kierrokset jäävät niin sanotusti päälle kun moottori jarruttaa. Kierrokset jää noi 1200rpm kunnes painan taas kaasua moottori kyllä reagoi hyvin ja jos jään vaikka valoihin kierrokset laskee paikoillaan sinne 950rpm minne kuuluukin. Sitten jos katson ajotietokoneesta paikoillani valoissa kulutusta saattaa näyttää milloin 5l tai 7.6l ikinä se ei ole sama kulutus. Kulutus on kyllä muuten niinkuin ennen, eli kulutus ei ihan heti tunnu olevan noussut. Bensan suodatin on jo hankittu ja menee vaihtoon mutta en kyllä usko siinä olevan tätä vikaa.
Vikakoodi p1093 ross-tech sivuilla kertoo näin.
17501/P1093/004243 - Bank 1; Fuel Measuring System 2: Malfunction
Possible Symptoms- Power Loss
- Misfire(s)
- Stalling
- Fuel Pressure insufficient/exceed/fluctuating
- Fuel Pump (High Pressure System) faulty
- Fuel Pressure Regulator Valve (N276) faulty
- Check Fuel Pressure (on FSI engines High and Low Fuel Pressure System)
- Check Fuel Pump (High Pressure System)
- Check Fuel Pressure Regulator Valve (N276)
- Check Fuel Filter and Filter in Fuel Pump Casing
Comment
-
Paininkuppi oli ihan hyväkuntoinen omasta mielestä. Mulla oli jakoketju remontti tehty 170tkm kohdalla ja nyt mittarissa 240tkm. Päältä oli vähän musta mutta reijät auki. Semmoinen muutos oli tossa keväällä kun p000a vika koodi syttyi niin öljyä alkoi tulla kannen pulttien tiivis teistä. Osa oli aina ihan märkiä mutta nyt kun olen tuota uutta vika koodia selvitellyt niin huomasin että pultit on kuivat. Tarvii varmaan bensan paineen anturi vaihtaa jos se vika olisi siinä.
Comment
-
Syttyi moottorin keltanen vikavalo pari viikkoa sitten B8 audiin ja viaksi vagcom näyttää seos liian alhainen p017100.
Satunnaisesti kylmänä tyhjäkäynti epätasaista, mutta ajossa ei huomaa mitään erikoista. Puhdistin maffin ja pcv venttiilin käytin auki ja katsoin, että kumiventtiili oli ehjä. Öljykorkin kun aukaisee käynnissä niin mielestäni korkki aukeaa hyvin ja kierrokset nousee korkki auki. Mitä kannattaisi seuraavaksi? Kuinka N80 venttiili oireilee? Missä näissä yleisiä paikkoja mistä letkut voisi haljeta?
Comment
-
Tutkiskelin konehuonetta ja löysin moottorin vasemmalta puolelta koneeseen menevän putken joka oli valskannu kun mustaa mömmöä oli pitkin poikin. Kädellä kokeiltaessa liikkuu sisään ulos selvästi eli kuuluukohan ton liikkua? Mikä putki kyseessä? Putki menee tulipeltiin ja sieltä kiertää oikeelle puolelle. Tuohon putkeen tulee myös joku alipaineventtiili?
Muita ongelmia en löytänyt äkkiseltään.
Comment
-
Itse itselleni vastaten. Tuo putki joka oli vähän falskannu on ilmeisesti alipainepumpun ja liittynee jarruihin joten sekään ei auta. N80 venttiilin testasin eli otin putken irti siitä ja puhalsin venttiiliin---》ei päästänyt. Käynnissä ollessa ei ollut imua, mutta jonkun 10min jälkeen alkoi pikkuhiljaa naputtaa ja imuakin tuli. Huomasin että moottorin takaosan liepeillä on öljyä pohjapanssarilla. Voisiko joku öljyvuoto aiheuttaa tuota vikakoodia?
Comment
-
Alipainetta se tarvii jarrutehostajalle ainakin. Pitäisin öljyä ennemminkin oireena. Hoikalle menevä seos meinaa ilmavuotoa koneeseen maffin jälkeen siinä määrin, että lambdakorjaus ei pysty asiaa enää hoitamaan. Vaihtoehtoisesti suuttimista ei tule tarpeeksi tavaraa.
Mikähän mahtaa bensan paine olla? Onko korkeapainepumpussa kaikki ok?
Comment
-
En vielä kerinnyt mittamaan bensan painetta. Onko normaalia että jos irroitan maffista johdon niin käynti ei muutu mitenkään? Yhtä epätasaista on käynti tuon maffin irroituksen jälkeen.
Korvakuulolla kuuluu jokin pihinä pcv venttiilin suunnilta enkä pysty paikallistamaan mihinkään letkuun. Onko normaalia että pihisee hieman koneen päältä kuunneltuna?
Nyt oli p227900 vikakoodi "imuilman järjestelmän vuoto", mutta en tiedä tuliko se n80 putken ollessa irti.
Mulla on Autocom cars käytössä mutta mitä kaikkia arvoja sillä voisi mitata tästä autosta vikaan liittyen?Viimeksi muokannut Jontterin; 4.2.2024, 16:40.
Comment
-
Ilmamäärämittarin lukemia nyt voisi ainakin katsoa täyskaasu vedossa isolla vaihteella. Maffin johdon irrotus on kyllä yleensä vaikuttanut käyntiin. Se saattaa siis olla vaihtokunnossa.
Bensapaineet sillä taitaa myös nähdä.
Mulla ei ole vielä niin paljoa kokemusta EA888:sta, että äänistä osasisin sanoa.
Comment
Comment