Elikkäs hain uuden pcv venttiilin marmorilta ja vaihdoin eilen.. ei vaikutusta. Edelleen saman vikakoodin p2187 sytytti aamulla töihin ajaessa tai tarkalleen ottaen sytyttää nollauksen jälkeen pysähtyessä. Esim. Liikennevaloihin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 2.0TFSI vikakoodit bensanpaineesta ja laihalla käymisestä (vika selvinnyt)
Collapse
X
-
Jonkin verran on lambdoja noihin tullut vaihdettua, mutta nyt menee kyllä ihan arvaukseksi. En muista mitä vikoja potilaat silloin antaneet.
Comment
-
Nythän se paiskasi jännällä vialla heti korkeapainepumpun paininkupin vaihdon jälkeen. Alkoi pitämään tyhjäkäynnillä outoa tasaisesti toistuvaa pihausta ja kierrosten laskua. Puolen minuutin käynnissä olon jälkeen ääni loppuu. Palaa takaisin kun painasee jarrua tai nostaa kierroksia.
Vikakoodina: 16804/P0420/001056 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold
https://www.youtube.com/watch?v=qNpDVs_YHME
Comment
-
-
PCV ja n80 tilattu. Katotaan tokeneeko.
e. Vika korjaantui PCV venttiilin vaihdolla.Viimeksi muokannut lord-of-the-rings; 30.7.2018, 09:50.
Comment
-
Nostellaampas tätä, eli b8 antaa koodia p2187
Vaihdettu:
-etummainen lambda
-n80
-venakopassa oleva huohotin (pcv?)
Mitään muita oireita ei ole kuin todella raju tyhjäkäynti kun nollaa koodit, kun vikavalo syttyy niin tyhjäkäynti tasaantuu. Satunnaisia ongelmia starttaamisen kanssa, saattaa joutua starttaamaan hetken pidempään että lähtee käyntiin.
Mistähän tuota vikaa lähtis seuraavaksi metsästämään? Ja siis tyhjäkäynti on sellaista että koko auto hytkyyViimeksi muokannut romppa; 9.8.2019, 09:00.
Comment
-
Vaihdoitko venakopan huohottimen marmorin myymään? Uusi febi oli ainakin itsellä ja kolmella muulla valmiiksi rikki.
Sparetolta saa aika etuisasti oemia
https://spareto.com/products/06f1291...block-breather
Marmorilla 75,20e
Comment
-
TTS CDLB moottorilla antaa tuota samaa P2187 vikakoodia mikä myös sytyttelee vikavaloa ja myös tuollaista P0441 koodia.
Kannen houhotinventtiili vaihdettu marmorin osaan ja samoin N80 venttiili.
Lambdan vaihdoin tuossa tammikuussa kun se alkoi antaamaan vikakoodia.
Oliskohan sitten tuossakin tuo kampiakselin takastefa seuraava mikä pitäisi vaihtaa.
Mitähän se suunnilleen kustantaa kun tuskin sitä itse saan vaihdettua?
2 Faults Found:
008583 - Bank 1; System too Lean at Idle
P2187 - 004 - - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 10100100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 4
Reset counter: 255
Mileage: 182503 km
Time Indication: 0
Date: 2020.05.14
Time: 16:10:14
Freeze Frame:
RPM: 827 /min
Load: 13.7 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 86.0°C
Temperature: 45.0°C
Absolute Pres.: 1000.0 mbar
Voltage: 13.970 V
001089 - EVAP Emission Control Sys
P0441 - 001 - Incorrect Flow
Freeze Frame:
Fault Status: 01100001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 182544 km
Time Indication: 0
Date: 2020.05.15
Time: 15:39:10
Freeze Frame:
RPM: 871 /min
Load: 12.5 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 87.0°C
Temperature: 42.0°C
Absolute Pres.: 1000.0 mbar
Voltage: 13.970 V
Comment
-
Onko tämä jo vaihdettu? Kaverilla antoi samat viat ja tämä oli rikki.
https://www.autohausaz.com/images/OE-06F133781L.jpg
Comment
-
Eipä kyllä ole vielä tuota vaihdettu. Vois vaikka koittaa vaihtaa tuon, kun ei tuo maksa marmorillakaan kun reilu 70€.
Edit. Jaahas, tuohan on oikein kivasti imusarjan alle, joten taitaa vaatia imusarjan irroituksen, että saa vaihdettua.
Noh, ei kai se sinänsä ole muuta kun ruuveja ja muttereita vaan auki, joten täytyy tässä joku päivä ottaa tuo hommaksi, kunhan vaan ensin tuo uusi osa tulee.Viimeksi muokannut Eemeli82; 22.5.2020, 14:32.
Comment
-
Tuossa kun pohdin miten saan imusarjan irti ja vaihdettua tuon Horchin vinkkaaman osan, niin huomasin koneen oikeassa reunassa (edestäpäin katsottuna) letkun minkä molemmat päät oli haljenneet.
Taitaa olla 1K0 612 041 GM Vacuum Hose, brake system tuo osa. Tein väliaikaisen korjauksen puristettavilla klemmareilla ja epoksiliimalla, kunnes saan uuden, eikä ole noita vikakoodeja ainakaan vielä ilmaantunut sen jälkeen. Tuo on sellainen kova muovinen, eli itseasiassa lähinnä putki eikä letku, joten sai hyvin klemmareilla puristettua kasaan ja epoksiliimalla tiiviiksi. Tilasin tuohon uuden osan niin täytyy kuitenkin se vaihtaan kunhan saapuu.
Jarrujen joku alipaineletkuhan tuo on, mutta näyttäisi siltä että tuo nuo vikakoodit mahdollisesti aiheutti.
Aiemminkin ilmavuotoja tuolta etsin, mutta eipä osunut silmään tuo silloin, vaikka on hyvin näkyvillä.
Comment
-
Pojan Audissa palaa vikavalo kuin joulukuusessa. On korjattu Huohotinventtiili, Ahtopainetunnistin ja nyt viimeksi Cut-Off venttiili. 80 kilsaa pääsi ajamaan, niin taas vikavalo palaa iloisesti...
Mitä tälle pitäisi tehdä (työkaveri jo sanoi, että kaiva takapihalle iso kuoppa...)?
Comment
-
AUdi A6 Sedan TFSI,4F, LBPJF1, FM6XC0R4F600GG, 2008
P0171,järj. liian laihalla (lohko 1) tätä yrutetty korjata noilla toimenpiteillä
P2177 --> cut-off venttiili uusinta
ja sanottiin, että pitää ajaa 100 km, systeemi haistelee ja sitten ehkä huomaa ettei vikaa enää ole, mutta tosiaan 80 km kohdalla syttyi häiriövalo uudelleen. Mitä se sanoo, ei ole vielä ehditty selvittämään. Korjaamo jossa "korjattiin" ed. vika on auki vasta maanantaina. Olen hieman alkanut miettimään,että pitäisikö koettaa koko kaupan purkua. Ostettu yksityishenkilöltä Hyvinkäältä, mutta kaipa heilläkin nykyään on joku vastuu. Heti ensimmäisen vian ilmennyttyä, on oltu yhteysessä myyjään ja hän tuon ahtopainetunnistimen korjasi (?).
Comment
-
Jos haluaa autolle takuun, pitää se ostaa riittävän isosta autoliikkeestä, tai jättää ostamatta kokonaan. Vanhat autot hajoaa/vaativat huoltoa ilmoittamatta. Osaava korjaamo kyllä tuon selvittää. P0171 voi aiheutua monesta asiasta, ilmamassamittari yksi vikavaihtoehto, mutta moottoritilan alipaineletkujen ja imusarjan/pakosarjan vuodot voivat vikakoodin aiheuttaa myös. P2177 perusteella epäily voisi olla ilmamassamittarin suunnalla, polttoainepumpussa tai jopa suuttimissa.
Comment
-
Tarkoittaa huohotinventtiili PCV-venttiiliä, joka sijaitsee siinä imusarjan päällä (osanumero 06F129101R)? Mikäli näin, onhan tilalle laitettu merkkktiskiltä ostettu osa? Tarvikeosat ei toimi, btdt.
Comment
-
Noniin täälläkin kamppaillaan vikakoodin P0171 kanssa. Välillä syttyy mittaristoon vikavalo, mutta OBDeleven kyllä vainuaa vikakoodin uudelleen melko nopeasti edellisestä koodin poistosta. Ajokki on siis A4 1.8tfsi CDHA moottorilla.
Moottori käy ihan hyvin, ei hytky ei pätki tai ainakaan huomannut mitään ihmeellistä.
Viat/ihmetykset
-Kova alipaine moottorissa, ei korkki helposti irtoa. Moottori ei sammu korkin aukaistua, mutta kamppailee kovasti. PCV:ltä imusarjaan menevän putken, kun irrottaa ja laittaa imusarjan tulppaan, niin korkki aukeaa herkästi.
-PCV venttiili uusittu. VAICO V10-2595 oli paikallaan ja samanlaisen laitoin tilalle. Kalvo oli kyllä vanhassakin ehjä, kun purin sen. Onko mokomassa mötikässä muuta hajoavaa tekniikkaa? Kova alipaine vaan jatkuu edelleen.
Huohotin putket käytin irti, ei mitään näkyvää halkeamaa yms. olisin uusinut jos olisi ollut uudet :D
Eli pitäisikö vielä hommata ja kokeilla orkkis PCV venttiili? ja mahdollisesti ne kaksi huohotin putkea?
Niin ja sellainen huomio tässä koko sopassa, eli moottorinvikavaloa ei ole ilmestynyt ennen kuin vaihdoin uuden PCV venttiilin n. viikko takaperin. ja toi kova alipaine on ollut jo muutaman kuukauden ainakin.
Comment
-
Eli Audissani palaa keltainen moottorivikavalo ja herjaa seuraavia vikakoodeja:
P0507 Higher than expected - Intermittent
P2187 System too lean at idle Bank 1
P2279 Leak in air intake system
P0236 Implausible signal - Intermittent
Kellään tietoa mikä voisi aiheuttaa kyseiset vikakoodit?
Auto on B7 2.0TFSI (BUL), 2008 vuosimallia ja ajettu 270tkm.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Anelkkufarkku Näytä viestiNoniin täälläkin kamppaillaan vikakoodin P0171 kanssa. Välillä syttyy mittaristoon vikavalo, mutta OBDeleven kyllä vainuaa vikakoodin uudelleen melko nopeasti edellisestä koodin poistosta. Ajokki on siis A4 1.8tfsi CDHA moottorilla.
Moottori käy ihan hyvin, ei hytky ei pätki tai ainakaan huomannut mitään ihmeellistä.
Viat/ihmetykset
-Kova alipaine moottorissa, ei korkki helposti irtoa. Moottori ei sammu korkin aukaistua, mutta kamppailee kovasti. PCV:ltä imusarjaan menevän putken, kun irrottaa ja laittaa imusarjan tulppaan, niin korkki aukeaa herkästi.
-PCV venttiili uusittu. VAICO V10-2595 oli paikallaan ja samanlaisen laitoin tilalle. Kalvo oli kyllä vanhassakin ehjä, kun purin sen. Onko mokomassa mötikässä muuta hajoavaa tekniikkaa? Kova alipaine vaan jatkuu edelleen.
Huohotin putket käytin irti, ei mitään näkyvää halkeamaa yms. olisin uusinut jos olisi ollut uudet :D
Eli pitäisikö vielä hommata ja kokeilla orkkis PCV venttiili? ja mahdollisesti ne kaksi huohotin putkea?
Niin ja sellainen huomio tässä koko sopassa, eli moottorinvikavaloa ei ole ilmestynyt ennen kuin vaihdoin uuden PCV venttiilin n. viikko takaperin. ja toi kova alipaine on ollut jo muutaman kuukauden ainakin.
Comment
-
-06 2.0 TFSI alkoi pari päivää sitten käydä huonosti tyhjäkäyntiä, nykiä ajossa ja 2. sylinteriin ilmestyi jatkuvasti misfirea, ei mitään vikakoodeja. Vaihdoin varmuuden vuoksi 2. sylinterin sytytystulpan ja puolan, mutta vika ei poistunut. Tyhjäkäynti on sellaista "tsupsuttamista". Vikahan viittaisi vahvasti rikkinäiseen huohotusventtiiliin/PCV. Avasin tuon venttiilin mutta yllätykseni siellä on kalvo täysin ehjä. Ehdin jo hakea tarvikemallin, että nappaan siitä ehjän kalvon mutta nyt tuli tenkkapoo.
Voisiko tuo venttiili olla jotenkin muuten rikki? Kyseinen venttiili on ostettu marmorilta ja vaihdettu 6/2019. Voisiko tuolla olla sitten joku ilmavuoto, mikä aiheuttaisi tuollaiset oireet mutta ei vikakoodia?
Edit:
Kaverin yleismallinen vikakoodinlukija löysi vikakoodit P0302 ja P0300, joka myös viittaa misfireen, tarkemmin ottaen 2. sylinterin misfireen.
Öljykorkista ja mittatikusta tulee huomattava alipaine, kun auton käydessä avaa korkin tai nostaa tikun. Tyhjäkäynti on pakoputken päästä tsupsuttava, mutta kone käy melko nätisti, mutta välillä kuulee moottorista että käy raskaammin. Kierrokset eivät kuitenkaan humppaa. Osa oireista viittaisi niin selvästi PCV:n, mutta kalvot oli ehjät. Öljypohjasta venttiilikoneistoon menevässä letkussa oli pieni nirhauma, ollut jo pari viikkoa. Reiän tukkiminen ei vaikuta käyntiin.
Oireet :
-misfireä 2. sylinteriin (vaihdetu uusi puola ja tulppa, ei vaikutusta)
-nykii ajossa, erityisesti tasaisella 1800-2300rpm välillä
-tyhjäkäynti tsupsuttaa kun kuuntelee pakoputken päästä, tyhjäkäynti muuten "siisti", ei kuulosta käyvän kolmella
-kierrokset ei vaeltele tyhjäkäynnillä
-kova alipaine venttiilikoneistossa moottorin käydessä
-PCV alle 2v vanha, kalvo oli ehjä. Tarvikemallin PCV:llä kävi ihan hirveästi.
-ennen vian ilmeentymistä matkavauhdissa vitosella kiihdyttäessä täryytti kerran, jonka jälkeen toimi ongelmitta
-ei vikavaloa, vikakoodi misfirestä
-pari viikkoa sitten vaihdettu uusi korkeapainepumpun mäntä, toiminut tähän asti ongelmitta 700kmViimeksi muokannut AkseliPorakorpi; 4.4.2021, 20:15.
Comment
-
Tuli nypättyä imusarja irti ja toisen sylinterin venttiilit aivan märät, muiden sylinterien venttiilit kuivat. Taitaapi olla selvästi vika suuttimessa, päästää ilmeisesti läpi? Osanumero 06F906036A. 203e olis finjectorilla. Jos puola, tulppa on uusia, venttiilit märät ja muissa ei, niin kai sitä uskaltaa tilata suoraan.
On muuten nopeasti karstoittunut imupuoli, saa samalla putsata. Ja venttiilikopan tiiviste falskaa. Onhan tässä jo 2v ja 30k ajeltukin edellisestä putsauksesta ja tiivisteen vaihdosta.
Comment
-
Eli tyttären autossa kyseinen ongelma. Ei ota kierroksia jne. Lukaisin koodit ja tuollainen fuel rail pressure -Too low tuli.
Näyttäisi tyhjäkäynnillä (Group 230) että pyyntö (specified) olisi 50bar, mitattu (actual) 7bar eli 43bar jää vajaaksi.
Kierroksia nostamalla myös mitattu paine nousee mutta ei silti tavoita pyydettyä painetta.
Mistähän tuota kannattaisi alkaa perkaamaan?
Anturivika, korkeapainepumpun ”kuppi” (cam follower) kulunut, mahdollinen paineensäädin (onko tuossa?) vai mikä olisi se helpoin ja edullisin tapa alkaa selvittää?
On avoimella parkkipaikalla ruuvaaminen sellaista että pakko hieman selvitellä ennakkoon.
Comment
Comment