Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tyhjäkäyntiongelma, A4 1.8T -04

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tyhjäkäyntiongelma, A4 1.8T -04

    Autosta tuppaa hajoamaan alla olevassa kuvassa näkyvä nrolla 20 merkattu "purnukka" ja tämä aiheuttaa tyhjäkäynnin humpaamista ja välillä saattaa kierrokset jäädä toviksi 2000 hujakoille. Tuon purnukan oon vaihtanu jo kolme kertaa ja aina se sillä korjaantuu joksikin aikaa mutta sitte se lasahtaa uudelleen. Eli mikähän virka tolla on ja mikä saaketti sen särkee? Onko kellään ollut vastaavaa? Moottori on mallia BFB.

    http://www.vagcat.com/p/B273/103680.png

  • #2
    Huohottimen purnukalta näyttää eli ilmeisesti se venttiili mikä päästää huohotinkaasut imuilman putkeen, kun autossa on ahtopaineet päällä. Moottorijarrutuksella ja tyhjäkäynnillä ko. kaasut taas menevät suoraan kaasuläpän taakse imusarjaan. Rikkoutuminen on outo juttu ellei sinne nyt jostain syystä tule kovaa painetta, talvella tuo voi myös jäätyä. Jos venttiili vuotaa, pääsee tyhjäkäynnillä ilmaa huohotinkaasujen lisäksi suoraan kaasuläpän ohitse ja kierrokset todennäköisesti nousevat. Muut systeemit pyrkivät tätä korjaamaan - siitä moottorin nopeuden heilunta.

    Comment


      #3
      Ihan hatusta heitän: Onko numero 6 oleva venttiili ehjä? Voisiko sitä kautta päästä ahtopainetta huohotuksen puolelle ja rikkoa tuon nro 20 venttiilin?

      Comment


      • #4
        Täytynee tarkistaa toi 6 venttiili jahka kerkeää.. Aloitin aikaisemmin toisen ketjun jossa ihmettelin kun venttiilikopassa on aivan järkyttävä alipaine. Öljyn täyttökorkkia saa repiä ihan tosissaan jos meinaa käynnin aikana irti saada. Haastattelin aiheesta pörhön mekaanikkoa joka totesi olevan ok mutta taas sitikalla töissä oleva tuttu meinasi että n. 0,2 bar on ainakin sitikoissa normaali alipaine venttiilikopassa.

        Ei ole mittaria jolla voisi mitata mutta kyllä minusta tuntuu että alipaine on lähempänä yhtä kuin 0,2 baria joten voisikohan tämä olla syy mikä rikkoo tuon purnukan. Mistä helekutista se sinne semmosen alipaineen saa aikaan? Joku pilli jostaki tukossa?

        Comment


          #5
          Tuon osa nro 6 on takaiskuventtiili. Toisella puolella on huohotusjärjestelmä, toiselta löytyy imusarja ja sitä kautta ali/ylipaine. Siksi aivan hatusta heitän josko olisi viallinen. Ei olisi ensimmäinen joka on rikki. Hintakin on 10e luokkaa marmorilla.

          Comment


          • #6
            Meneekö toi pilli numero 10 imusarjalle? Jos näin on niin tuossa välissä ei ollut minkään valtakunnan venttiiliä vaan tuo pilli lähti suoraan tuosta t-haarasta imusarjalle..
            Viimeksi muokannut Heksa; 24.7.2009, 11:51.

            Comment


              #7
              Menee suoraan imusarjalle. Se venttiili on siellä letkujen "sisällä", päällä näkyy 2kpl klemmareita. Jos sitä koko venttiiliä ei olisi, ei auto toimisi kovinkaan hyvin.
              Edit: Vähän tähän ikään, tämä kuva lainattu törkeästi muualta foorumista ja kuva TT;n konehuoneesta.
              Edit2: Eli venttiili on tuossa kohdassa jossa tuo supiste on.

              Comment


              • #8
                Jaha kiitoksia! Täytyypä repiä toi pilli irti kun reissusta kotevuu.

                Comment


                • #9
                  Nonii löytyhän sieltä venttiilintumppi kun repi tuon pillin irti. Ja sehän oli rikki. Eiku vaihtoon molemmat venttiilit ja auto pelaa taas kuin unelma. Kiitokset vain avusta!

                  Comment

                  Working...
                  X