Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Termostaatin ja jäähdytysnesteiden vaihdosta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Termostaatin ja jäähdytysnesteiden vaihdosta

    Auton lämmöt seilasivat 70c-90c asteessa. Ajossa lämmöt laskivat 70c ja pysähdyksissä ne nousivat 90c, foorumia lukiessa tuli esille että vika voisi olla termostaatissa..

    Vaihdoin termostaatin ja samalla jäähdytysnesteet ja nyt lämmöt ovat mittaristossa 90c-95c asteiden välillä. Ensimmäistä kertaa mittasin myös vag scopella lämpöjä ja siellä lämmöt nousivat 98c-102c asteeseen, vaikka mittaristo näyttää 90c-95c astetta.

    Onko tämä normaalia että vag scope näyttää eri lukemaa kuin mittari ja noin korkeaa? Entä onko normaalia että lämmöt seilaavat alussa mittaristossa näin? Pitäisikö niiden vakiintua heti 90c asteeseen?
    Viimeksi muokannut jasso; 11.7.2009, 23:33.

  • #2
    Mittari on näyttämässä kuskille että kaikki ok, suurin osa ihmisistä on tottunut siihen, että lämmöt on 90 astetta. Nousee kyllä ylös kun ongelmia oikeasti ilmaantuu ;)

    Comment


    • #3
      mutta onko tässä jotain ongelmaa kun ne seilaa nyt 90c-95c asteessa?

      Comment


        #4
        Kyllä siellä jotain häikkää on jos mittarissa seilaa. Normaalisti pitäisi pysyä mittarin tasan 90;ssä vaikka lämmöt oikeasti seilaa jossain 85-105 välillä.
        Lämpötila-anturi rikki, syylari tukossa, vesipumpun siipipyörä irtoamassa, mittaristo rikki...
        Siinä jotain vaihtoehtoja.

        Toisaalta tuo heitto ei sinällään ole mitään kauhean vakavaa, enemmän se kuskia haittaa kuin konetta.

        Comment


        • #5
          mutta onko tässä jotain ongelmaa kun ne seilaa nyt 90c-95c asteessa?
          Siellä niiden kuuluukin seilata. Ei se 90c ole mikään eksakti lukema mitä kaikkien mittarien täytyy koko ajan näyttää. Jatkuvassa ajossa pitäs pysyä siellä 90c tuntumassa, ja sitten paikallaan/ruuhkassa voipi nousta yli.

          Ja mittäriston viisari ei pysy koneelta katsotun lukeman perässä mitenkään. Niissä on keskenään väkisinkin jonkin verran heittoa.

          Comment


          • #6
            ajossa nimenomaan pysyy 90c mut pysähdyksissä nousee 95c. Mittaristo on mahdollisesti rikki koska bensamittari ei näytä oikein, valehtelee mukavan häiritsevästi. (siis vag-scopessa ne voi seilata 85-105c välillä mut mittariston pitäis näyttää 90c?)

            Mistä kannattaa tuota lämpöanturia ruveta etsimään kun olen ajatellut tarkistaa onko se kunnossa ja samalla vaihtaa sen? En oikein usko että syylari olisi tukossa.

            Jakohihnan vaihto edessä tässä pikapuolin niin samallahan se vesipumppu tulee vaihdettua =)

            Comment


            • #7
              Itse vaihdoin tuon lämpötila-anturin kanssa omasta A3:sesta. Löytyy vesiletkusta ilmanputsarin vierestä. Helppo vaihtaa(ylhäältäpäin onnistuu) ja halpaosa. Motonetistä ostin sen anturin, niin näytti olevan ihan sama kun alkuperäisosakin.

              Comment


                #8
                Juuri näin, eli mittari pysyy tasan 90 vaikka testerissä seilaa.

                Comment


                • #9
                  loistavaa, pitää vaihtaa ja ilmoitella miten miehen käy!

                  Comment


                  • #10
                    Sellaista vielä kun ei ole kokemusta noista lämpöantureista niin kumpi se mahtaa olla oikea valinta, auto on siis A3 1.8T quattro ja kone on ARX...

                    AUDI A3 1996->03 Lämpötila-ant VAG 99- musta/4n
                    A3 99-> Valvonta MUSTA/4-napaPYÖREÄliitin (ø20mm reikään) [1999->2003]
                    vai
                    AUDI A3 1996->03 Lämpötila ant VAG 99- vihr/4n
                    A3 99-> Valvonta VIHREÄ/4-napaPYÖREÄliitin (ø20mm) [1999->2003]

                    kiitos etukäteen!

                    Comment


                    • #11
                      Katso sinne konepellin alle että jotta kumpi väri siellä on. Se väri näkyy siitä johdon liittimestä (anturin päästä) eli ei tarvi irroittaa sitä anturia.

                      Taikka jos ei näy niin osta ensin vaikka musta ja kokeile että toimiiko jos ei niin käyt vaihtamassa sen.

                      Comment


                      • #12
                        Mulla oli vihreä. ja ARX on kanssa kone. ja se tosiaan näkyy siitä anturin päästä.

                        Comment


                        • #13
                          Mulla oli 03 octavia ARX:ssä vihreä ja uusi alkuperäisosa oli musta.

                          Comment


                          • #14
                            Eli porkkiksen tekstistä päätellen saattaa olla ihan sama kumman värisen sieltä nappaa mukaan.

                            Comment


                            • #15
                              uusi on vaihdettu tilalle ja kaikki näyttää olevan kunnossa, vanhakin oli vihreä..

                              Comment

                              Working...
                              X