Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 b5 lämmöt pilvissä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 b5 lämmöt pilvissä

    tuossa yks ilta ajellessani huomioni kiinnittyi merkkiääneen ja punaiseen varoitusvaloon mittaristossa ja huomasinkin että autoni lämmöt oli siinä 110 asteen paikkeilla ... auto tietenkin sivuun ja jäähylle. Kun hetki oli rauhotuttu ja lämmöt laskenu lähdin jatkaan matkaa, mutta sama homma hetken päästä... uudestaan auto seis. Siinä ulkona ihmetellessäni kuului konehuoneen puolelta pulputusta, ikäänkuin jäähdytin ois ilmannu itteensä ... sitten kuulu kova napsahdus, ihan kuin joku läppä joka alipaineesta olis lävähtänyt kiinni ja paisuntasäiliö täyttyi kokonaan nesteestä joka hetken päästä laski ja sama homma tapahtu uudestaan ... pulputusta, läväys, täyttö, tyhjennys ...
    mahtaisko vika olla sitten vesipumpussa vaiko termarissa? Jäähdytinnestettä kuitenkin on oikea määrä.

  • #2
    otappa termari kotelo irti ja tunge sormet vesipumpun siipeä kohti huomaat kyllä jos vesipumppu on rikki.mulla teki talvella saman homman ja vesipumppu oli sökö

    Comment


    • #3
      dodii ... nyt on termostaatti vaihdettu uutuuttaan kiiltelevään ja jäähdytinnesteet siinä samalla ... mutta ei!! Lämmöt nousee vieläkin! Vesipumppu oli ihan kunnossa.
      Mutta kun laittaa webaston päälle ja lämmittimen täysille niin lämmöt pysyy kyllä 90, mutta heti kun jompaa kumpaa säätää niin lähtee lämmöt taas nousuun.
      Oliskohan sitten sattunu jäämään jonnekin joku ilmatasku täytön yhteydessä?? ... pitää joku ilta perehtyä taas kun on aikaa.

      Comment


      • #4
        Vesipumppu paskana. Siivet pyörii luultavasti välillä tyhjää eikä vesi kierrä. Itellä oli joskus sama vika lämmöt tapissa. Moottorinohjaus menee kyllä vikakartalle isoilla lämmöillä, lisää polttoaineen syöttöä ja pistää ajotusta myöhäsemmälle. Näin jäähdyttäen moottoria.
        Viimeksi muokannut tomi667; 14.7.2009, 00:23.

        Comment


        • #5
          Kokeile vielä ilmata se järjestelmä kunnolla.
          Eli auto parkkiin niin että keula ylämäessä, termarin korkki auki ja lisäilet nesteitä sitä mukaan kun huolii taas... Ja jos ei auta niin pumppu uusiks :/

          Comment

          Working...