Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S8 pakkovaihde-ongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S8 pakkovaihde-ongelma

    Vajaa viikko kotiutui S8 -99 5V Tipronic. Ajotietokoneen valintanappulat eivät toimineet ja sen seurauksena irrotin ajotietokoneen sulakkeen. Tämän jälkeen ajotietokone rupesi taas toimimaan. Nyt vaihteenvalitsin ei mene pakko nelosta alemmaksi, tai no valitsimen nappia painamalla ja vetämällä menee kohtaan 3 muttei lukitu, muuten laatikko toimii ok tippipuolta myöden. Liikkeelle lähdettäessä jostain kuuluu lyhyt vinkaisu joka ei toistu. Laatikon öljyt on vaihdettu reilu 10tkm sitten.

    Tutkiskellessani huomasin että ajotietokone ja laatikko ovat saman sulakkeen alla, mahtoiko ongelma tulla sulakkeen irrottamisen seurauksena? Kokeilin laatikon resetointia ilman tulosta. Irrotin myös jarrupolkimen anturin etsiessäni vikaa toimimattomaan vakionopeudensäätimeen. Aikaisemmin olen kokenut ettei vaihteenvalitsin liiku ollenkaan polkimen anturin ollessa hajalla..

    Vikakoodeja en ole päässyt vielä lukemaan piuhan ollessa vasta postissa..
    Viimeksi muokannut Spetsi; 9.7.2009, 21:44.

    #2
    Kuuluko liikkeelle lähties vinkasu jo ennen laatikon öljyjen vaihtoa?
    A8:ssa sellainen ääni tuli liian vähästä öljymäärästä.

    Comment


    • #3
      Eipä kuulunut vielä pari päivää sitten. Öljyt on vaihdettu aiemman omistajan toimesta, ei vaan ollut vaihtanut suodatinta ja tiivistettä. Täyttämääräksi oli merkinnyt 3.5L.

      Comment


        #4
        Öljynmäärällä ei ole kyllä tekemistä kepin oikuttelun kanssa.
        Ja varmasti on pelannut ennen sulakkeiden irtiottoa?

        Mietin tässä, että voisko siellä olla jokin lukko joka estää 3/2:n käytön.
        Ei mun tippilootissa ole tarvinnut nappia painaa kuin P:ltä siirretäessä. Eli mitä tarkoitat sillä, ettei lukitu?
        Voihan tuossa olla jo jotain hienoa mitä normiautoissa ei ole.

        Comment


        • #5
          Joo, jos tarkemmin voisi selittää mitä tarkoitetaan sillä ettei lukitu.

          Itse kyllä muistelisin, että neloselle voi tiputtaa ilman napin painallusta mutta kolmoselle tiputettaessa pitää painaa nappia ja nappi ei palaudu silloin (jos sillä tarkoitetaan tuota lukittumista?).

          Comment


          • #6
            Meinaan sitä kun yrittää vaihtaa pakkoneloselta nappia painamalla kolmoselle, keppi menee melkein kohtaan kolme mutta ei pysy siinä. Ja ei toivoakaan saada keppiä kakkoselle. Edit: Tuntuu olevan todellakin joku mekaaninen ongelma tuossa valitsimessa. Paikallaan ollessaan räpläsin vaihteita läpi ja nyt menee kolmeselle heittämällä ja ajotietokonekin näyttää valinnan 3. Keppi menee myös melkein kakkoselle mutta ponnahtaa sieltä takaisin kolmoselle. Purin kuskinpuolen sivupaneelin pois ja keppiä siirrettäessä kolmoselta kakkoselle valitsimen sivussa olevia liittimiä siirtyy mukana. Jatkan tarkastelua ettei siellä vaan joku olisi välissä..
            Viimeksi muokannut Spetsi; 10.7.2009, 09:56.

            Comment


            • #7
              Vikakoodit luettu, vaihteiston puolella ei mitään. Eli vaikuttaa edelleen mekaaniselle ongelmalle. Voiko johtua jonkun kaapelin jumiutumisesta tms?

              Comment


                #8
                Kepistä näyttää lähtevän sittenkin kaapeli tai vaijeri. Eli olisikos sitten se vikakohde kuitenkin laatikon suunnalla.
                Voihan siellä olla vikaa siinä valitsimessa. Ekana käy läpi kaikki liitokset mitä siitä löytyy.

                www.audipages.com on hyvä paikka mistä tsuumailla vähän apuja.

                Mulla oli Passatin tippilootassa sellainen ongelma, etten saanut ajosta sitä P asentoon takaisin. Vika oli sellainen, että avokki oli laittanu pompulan kepin varteen ja se sieltä oli valunu kepin juureen.
                Viimeksi muokannut Puuhapete; 12.7.2009, 11:48.

                Comment


                • #9
                  Ensimmäisessä viestissä mainitsin tuosta lyhyestä vinkaisusta. Täsmennän että se kuuluu juuri ennen ykköseltä kakkoselle vaihtumista. Toistuu satunnaisesti.

                  Comment

                  Working...
                  X